חדשות יסמין

בכירים במשק מצטרפים למיזם "יד ביד להצלחה" למען חיזוק עסקים קטנים ובינוניים מגוונים

גלגל הצלה: בעקבות משבר הקורונה, עמותת יסמין רותמת מנהלות ומנהלים בכירים בתאגידים ואת בוגרות הארגון, לצורך הענקת ייעוץ וליווי לעסקים בינוניים וקטנים מגוונים, מכל קשת המגזרים במדינה. כיראם בלעום, מנכ"לית יסמין: "זו ההזדמנות לשלב ידיים ולהיות חלק ממנוע הצמחת המשק"

מאות אלפי עסקים נפגעו ממשבר הקורונה בישראל ובהם גם ספקים מגוונים, אשר מספקים שירותים ומוצרים לחברות ותאגידים במסגרת הפלטפורמה של  Wesource שמובילה עמותת יסמין, ומטרתו לשלב ספקים בעלי/ות עסקים בינוניים וקטנים, אשר מוגדרים כעסקים מגוונים, לשרשרת האספקה ולרכש המגוון  בחברות ובתאגידים הגדולים. מדובר בכ- 260 אלף עסקים עצמאיים, כ- 163 אלף עסקים זעירים של עד 4 עובדים וכ- 54 אלף עסקים של עד 20 עובדים, אשר מעסיקים כ- 37% מכלל העובדים במשק. ביחד הם מהווים את מנוע התעסוקה והכלכלה של המדינה. כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת "יסמין" ומי שעומדת מאחורי היוזמה, אומרת כי המיזם נולד מתוך צורך לאחד כוחות מובילים במשק: "דווקא עכשיו בעלי/ות העסקים צריכים חיזוק, תמיכה, הכוונה, ייעוץ וליווי עסקי  מקצועי יותר מכל תקופה, וזה גם הזמן של המנהלים והמנהלים הבכירים וקובעי המדיניות בחברות ובתאגידים המובילים לתרום את הידע והניסיון שלהם  ולשלב ידיים עם יסמין, הפועלת למען עצמאות כלכלית של עסקים מגוונים  בחברה הישראלית מרובת התרבויות. ביחד נוכל להביא ליציבות, צמיחה  במשק ונוכל גם  למנוע עוני ואבטלה ".

כיצד שיתופי פעולה יכולים לסייע ביציאה מהמשבר שפקד את העסקים הקטנים?
כדי לשמור על יציבות העסקים הקטנים, על מנת שיצליחו להמשיך לספק שירותים ומוצרים ללקוחותיהם, להתפרנס ולפרנס את עובדיהם ואף להתפתח ולהתחזק כלכלית, יצאה עמותת יסמין עם תכנית ייחודית "יד ביד להצלחה", הרותם בכירים ובכירות בחברות וארגונים מובילים במשק למטרת הענקת תמיכה מקצועית לבעלי/ות העסקים, פעילות שבה מתמחה עמותת "יסמין" זה למעלה מעשור. במסגרת התכנית , יעמידו החברות אנשי מקצוע שיתנדבו לייעץ לבעלי/ות העסקים בנושאים רלוונטיים וחיוניים, כגון אסטרטגיה ותכנון מודלים מותאמים לשוק נוכחי ועתידי, פיתוח והתאמת התשתית הקיימת בעסק, מיומנות ניהול וקבלת החלטות פיננסיות, בניית מודל עסקי רווחי לעסק הקיים, טיפים לשמירה על מעמד העסק כ'ספק יציב' ברכש של חברה גדולה, תשתיות ניהול טכנולוגיות, שיווק דיגיטלי, פיתוח מוצרים ושירותים רלוונטיים, ניהול פיננסי ועוד.

"יסמין" רותמת את התאגידים המובילים במשק!
"העוצמה של יסמין היא היכולת לרתום את התאגידים המובילים במשק לטובת אוכלוסיות זקוקות  כלכלית וחברתית, ובד בבד לזהות את האתגרים שעמם מתמודדים בעלי/ות העסקים מכל שכבות החברה הישראלית ולתת להם פתרונות מקצועיים ומעשיים", מציינת בלעום, "אל התאגידים מצטרפות בוגרות יסמין, המהוות חלק משדרת מנהיגות כלכלית נשית שבונה יסמין במשך השנים, ואשר ממשיכות את פעילותן בעמותה, במטרה להצמיח נשים נוספות לעצמאות וחוסן כלכלי. ביחד יש לנו את הכוח לסייע לחיזוק החוסן הכלכלי והחברתי של נשים עצמאיות בישראל ולסייע בידיהן להתמודד עם המשבר. אנו גאים על שיתופי הפעולה ומודים לכל הנרתמים להצלחת התכנית, שיהווה גלגל הצלה לעסקים רבים ביציאה ממשבר הקורונה".

כך מחברת ומלווה "יסמין" את הקשר בין מנטורים לבין בעל/יות העסקים
התכנית  "יד ביד להצלחה" תתנהל באמצעים וירטואליים, כאשר נציגי החברות יזכו להדרכה, לצורך הגדרת יכולות המנטורינג שלהם והצרכים של בעלי/ות העסקים. מדובר באנשי מקצוע מהטובים במשק, במגוון תחומי עיסוק רלוונטיים לבעלי/ות העסקים, אשר יעברו הדרכה על ידי "יסמין" בטרם תחילת מתן הייעוץ, כאשר כל חברה רשאית להעמיד מספר אנשי מקצוע בהתאם לנושאים הנדרשים, שביחד יתרמו שעות ייעוץ וליווי , הרצאות ומידע בקבוצות. במקביל יסמין תנהל את הקשר בין אנשי המקצוע ובעלי/ות העסקים שייבחרו לתכנית, על מנת שהצדדים יגלו מחויבות לתהליך מתחילתו ועד סיומו, לרבות ביצוע מעקב אחר התוצאות.