חדשות יסמין

עסקים מגוונים ב-WeSource מייצרים פתרונות לחברות גדולות על רקע המלחמה

מלחמת חרבות ברזל, שנמצאת עדיין בעיצומה, מהווה אתגר עצום לעסקים רבים בישראל, שפעילותם הצטמצמה בתקופה זו והביאה לירידה משמעותית בהכנסות. תקופה זו מייצרת גם אתגרים לחברות ולתאגידים, שפעילותם הסדירה נפגעה כתוצאה מהלחימה, בין אם בשל מחסור בכוח אדם או עיכובים באספקה, וכן מעלה אצלם ביקושים לשירותים שעד היום לא נזקקו להם.

אך דווקא האתגר, מאמינים בעמותת יסמין, מהווה הזדמנות לחיבור שבין העסקים הקטנים והבינוניים לתאגידים. בארבע השנים האחרונות מפעילה עמותת יסמין 2000 בשיתוף עם ציונות 2000 את מיזם WeSource. המיזם החלוצי, שנוסד בהשראת ארגון BDR (Billion dollar roundtable) פועל מאז הקמתו להעלאת המודעות לגיוון ברכש ולצריכת שירותים מעסקים בבעלות נשים ומיעוטים או עסקים בפריפריה כאמצעי לפיתוח חברתי כלכלי, וכן להעלאת המודעות הציבורית והרגולטורית בישראל. מערכת חדשנית וייחודית, שפותחה במיוחד לצורכי WeSource מאפשרת לספקים מגוונים ולבעלי.ות העסקים להציג ולרכוש שירותים, ולמעשה מהווה מוקד חיבור מרכזי בין העסק המגוון לתאגיד.

סקר שערכה עמותת יסמין בקרב החברות המשתתפות במיזם WeSource, בחן את תחומי הרכש שהן מעוניינות לקבל מספקים חיצוניים וכן את האתגרים המרכזיים שעימם מתמודדות חברות על רקע המלחמה. מנתוני הסקר עולה כי 65% מאנשי הרכש מתעניינים בתשתיות מיחשוב וטכנולוגיות מיחשוב; 50% מהם התעניינו בשירותי קייטרינג, הסעדה וציוד לקפיטריות; 45% הביעו צורך בשירותי שיווק ופרסום, ואחוז דומה התעניין בשירותי ייעוץ והכוונה וכן בהשמה וכוח אדם. 40% מהמשיבים הביעו התעניינות בתחומי רכש כגון ציוד חד פעמי, ביגוד וריהוט ורבע מהם ציינו כי הם מעוניינים בשירותי הסעות והובלות. עוד עולה מהסקר כי האתגרים שעימם מתמודדות החברות הם קשיים באספקה, עלויות שילוח גבוהות, מחסור בכוח אדם, תמיכה והוקרה לעובדים ופגיעה בביצועי ספקים, כמו גם הרצון לחזק את העסקים ביישובי העימות.

החודש התקיימו שני מפגשים לספקים מגוונים  ולנציגי התאגידים המשתתפים ב-WeSource במטרה לחשוף אותם למיזם ולמענים שהוא מספק, ובייחוד על רקע הצרכים שמציפה המלחמה, כפי שעלה מתוצאות הסקר.

המפגש הראשון, בהנחייתה של הלה אופיר מציונות 2000, נערך בהשתתפות עשרות ספקים/ות בעלי/ות עסקים מגוונים, במהלכו קיבלו הספקים מידע נרחב על WeSource ויתרונותיו, על פריצת הדרך העסקית שהוא מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים , וכן על 22 קטגוריות הרכש שמציע המיזם נכון להיום, ובהן אדריכלות, ביגוד וטקסטיל, השמה וכח אדם, ייעוץ והכוונה, טכנולוגיה ומחשוב, מוצרי משרד, ניקיון ואחזקות, קייטרינג, פרסום ושיווק, שירותי תרגום, ריהוט משרדי ותעשייתי, תשתיות וקבלנות ועוד. בתום המפגש התבקשו הספקים/ות להציע הצעות ערך כמענה לאתגרים של הרכש בתקופת המלחמה כפתרונות  ומענים  מוצעים על ידם לחברות ולארגונים הגדולים , ואלו הוצגו במפגש שנערך בהמשך עם מנהלי/ות רכש ומנהלי/ות קיימות מהחברות והארגונים

המפגש השני, שהיווה מפגש משלים, נערך הפעם בהשתתפות נציגי החברות, במהלכו סקר גיא בריל, לשעבר סמנכ"ל בכיר בהנהלת אלביט מערכות בארץ ובחו"ל וממובילי WeSource את הפתרונות שהמיזם מציע אל מול האתגרים שהועלו על ידם. כך לדוגמא, הסביר בריל, במציאות שבה עובדים רבים מגויסים בצו 8, הצורך בזמינות עובדים יכול להיפתר באמצעות ספק המעניק שירותי מיקור חוץ למיון, גיוס וקליטה של עובדים מגוונים. כך גם הצורך בחיזוק והוקרה של עובדים, שהתחדד בעת המלחמה, יכול לקבל מענה על ידי ספק המייצר מתנות בעלות ערך רגשי עבור העובדים, או אירועים חווייתיים מותאמי סביבת עבודה.

הפתרונות הייחודיים שמייצר  WeSource אינם רק ברמה התאורטית, אלא כבר מקבלים ביטוי מעשי. בארבע שנות פעילותו חיבר המיזם בין מאות ספקים לחברות, אחד מהם הוא סאמר בלאן, בעלים של חברת "ב.ס.א – מערכות בניה בע"מ", ספק מגוון במיזם WeSource. במפגש שנערך עם נציגי הרכש בחברות, הציג בלאן את ההתמודדות של החברה בבעלותו במהלך המלחמה ואת היתרונות הגדולים שהביאה לחברות שעימן היא עובדת. "בתקופת המלחמה ידענו להתמודד מול האתגר." אמר סאמר בלאן "למרות המחסור בכוח אדם, בין אם על רקע הגיוסים בצו 8 ובין אם בשל הפסקת עבודתם של עובדים פלסטינים ועובדים זרים, ידענו לגייס באופן מיידי עוד עובדים וקבלני משנה, כשהתמריץ היה תנאי תשלום מהירים. בנוסף גם ידענו לספק חומרים לשטח, למרות שחלק מהספקים נמצאים ביישובי העימות בצפון ובדרום." בהתייחסו לזמינות העבודה סיפר סאמר בלאן: "חזרנו לשגרה באופן מהיר וידענו לסגור פערים בלוחות זמנים על ידי עבודה במשמרת שניה. תמכנו בארגונים שאנחנו עובדים איתם, גם בעבודות שלא היינו קשורים אליהן קודם לכן, וזאת כדי לתת להם את המענה הכי טוב לצרכים שהתעוררו".

אחד היתרונות המרכזיים של עבודה מול ספקים מגוונים הוא ביכולתם לספק מענה זמין וגמיש לחברות, כפי שתיאר סאמר בלאן, ולהיות שם עבורן גם ברגעים המאתגרים, שמספקת לא אחת המציאות הישראלית, ואת החיבור הזה פועלים במיזם WeSource לחזק ולהעמיק.

"עסקים מגוונים מהווים כשליש מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל. מדובר בפלח עצום מכלל העסקים בישראל" אומרת כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין ומייסדת מיזם WeSource. "החיבור שלהם אל חברות ותאגידים, כפי שאנחנו פועלים לייצר באמצעות המיזם, הוא רווח לשני הצדדים, ודווקא המלחמה הוכיחה לנו עד כמה הוא חיוני גם כלכלית וגם חברתית."

לדבריה, "תקופת משבר כמו זו שאנו מצויים בה, פותחת דלת לשילובם של ספקים מגוונים בתוך חברות גדולות, כשהספקים מצידם מגיעים לא רק עם פתרונות לצרכים קיימים אלא גם עם גמישות עסקית ומחשבתית, עם זמינות גבוה ועם מוטיבציה רבה לתת מענה מהיר ואיכותי לחברות".

מיזם WeSource, שפועל כאמור בארבע השנים האחרונות, מצליח להטמיע שינוי עומק בכלכלה הישראלית, שעדיין משתרכת מאחור בכל הנוגע לשילובם של עסקים בבעלות נשים, מיעוטים ואנשי הפריפריה. כיום פועלים 65 תאגידים וחברות גדולות במיזם WeSource ולמעלה מ-800 ספקים מגוונים כבר רשומים במערכת. דווקא על רקע המלחמה, סבורים מובילי WeSource, מתחדדת חשיבותה של היוזמה והערך המוסף שהיא מביאה לכל הצדדים.

לצפות בסרטון על WeSource לחץ/י כאן

להירשם כספק ל WeSource לחץ/י כאן

ללמוד את האתגרים של הרכש הגדול בתקופת המלחמה לחץ/י כאן

לייעד הצעת ערך לאתגרים של הרכש הגדול  בתקופת המלחמה  לחץ/י כאן

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו : 09-7433999 או במייל  [email protected]