חדשות יסמין

"סיפורי הצלחה של ספקים מגוונים במיזם WeSource"

מיזם WeSource מייסודה של עמותת יסמין בשיתוף עמותת ציונות 2000 הפך בשנים האחרונות לאחד הערוצים המרכזיים לחיבור בין ספקים מגוונים לתאגידי ענק. התאגידים זוכים לספקים שמחויבים כלפיהם וזמינים לתת שירות איכותי, ואילו הספקים  מצידם – זוכים לדריסת רגל חשובה ולהרחבת השתתפותן של אוכלוסיות מגוונות בכלכלה. 

תחום צמיחה מכלילה הפך לאחד הנושאים המדוברים בעולם הגיוון, כאשר חברות ותאגידים גדולים הבינו את הערך והיתרונות הכלכליים בשילובם של עובדים וספקים שמגיעים מכל גווני החברה. יתרונות אלו נתמכים גם במחקרים נעשו בנושא, ומצאו כי סיכוייהן של חברות להגיע לתוצאות כלכליות טובות בהשוואה למתחרים גדלים ככל שכוח העבודה מגוון יותר.

המגמה שהחלה לתפוס תאוצה במדינות המערב, הגיעה בשנים האחרונות גם לישראל, כשאת דגל השילוב מניפה עמותת יסמין ועמותת ציונות 2000 שמובילות מעל חמש שנים מיזם ראשון מסוגו בשם WeSource לקידומם של עסקים מגוונים כספקים לתאגידים וחברות ישראליות. המיזם, הפועל בניהול  עמותת יסמין ובשיתוף ציונות 2000, בנק הפועלים וקבוצת שטראוס כולל כיום למעלה מ- 800 ספקים מגוונים , המצויים כעסקים בבעלות של לפחות 50% נשים או מיעוטים, עסקים אשר ממוקמים באזור הפריפריה או עסקים שמעסיקים אוכלוסיות בתת ייצוג תעסוקתי  נמוך , עסקים חברתיים, ספקים אלו מכוונים להעניק שירותים לחברות ותאגידים אשר  שחרטו על שילוב ספקים מגוונים לשרשרת האספקה שלהם .

אחד מהספקים המגוונים שלוקח חלק ב WeSource  הוא חברת ההנדסה "סמי נג'מי", המספקת שירותי הנדסה שונים – בתחומי הבנייה, מכונות והנדסת תהליכים. החברה, שנמצאת בבעלותו ובניהולו של אחמד נג'מי מעסיקה כיום 250 עובדים. מטה החברה יושב בעכו ולה משרדים גם בקרית גת. לחברה שורה ארוכה של לקוחות בישראל ובעולם, בהן חברות טכנולוגיה, תעשיה ואנרגיה בעלות מוניטין בינלאומי.

"הצטרפנו ל- WeSource כי אנחנו מרגישים שזה עולה בקנה אחד עם המטרות שלנו כחברה שיש בה גיוון תעסוקתי ורצון להיפתח לעוד חברות במשק הישראלי" אומר אחמד נג'מי ומוסיף "כמשרד אנו מעסיקים עובדים ממגזרים שונים בחברה ומאמינים בהזדמנויות שווה ובמתן הכשרה למגזרים בחברה שקשה להם יותר להשיג תעסוקה. ככל שאנו הולכים ומתחזקים המחויבות שלנו לשותפות עם חברות מקומיות גוברת ואנו מתחייבים לשמור על המשאבים שלנו בתוך ישראל, ובכך הופכים אותנו לשותפים יעילים עבור חברות בינלאומיות."

העבודה מול ספקים מגוונים מספקת יתרונות רבים עבור החברות והתאגידים ועבור הכלכלה הישראלית בכללותה. ספקים מגוונים עוסקים במנעד רחב של תחומים ושירותים, והם מתאפיינים ביצירתיות וברעיונות החדשים שהם מביאים עימם אל השוק, בייחוד לאור העובדה מגיעים מסקטורים שונים בחברה הישראלית. כספקים מגוונים, המחפשים דרכים לצמוח ולהרחיב את העסק שבבעלותם, הם מגיעים עם מוטיבציה גבוהה להעניק שירות מיטבי ללקוחות הגדולים והם בעלי יכולת לספק פתרונות מגוונים לצרכים קיימים. בנוסף לכך הם מתאפיינים בהרבה יותר גמישות עסקית ובזמינות ללקוח ובכך גם מייעלים עבורו תהליכים ומקצרים זמנים.

מי שיכול להעיד מקרוב על חשיבותם של הספקים המגוונים הוא סאמר בלאן, בעלים ומנכ"ל של חברת "ב.ס.א – מערכות בניה בע"מ", שמשתתף אף הוא במיזם WeSource. "העבודה של תאגידים מול חברה קטנה או בינונית מייצרת הרבה יתרונות עבורם" אומר סאמר בלאן "הדבר הראשון הוא המחויבות הגדולה שלנו לחברות ולתאגידים והמוטיבציה לתת את השירות הכי טוב שיוכלו לקבל. בנוסף אנחנו מציעים גם גמישות ועבודה בשעות לא שגרתיות, ונותנים מענה זמין ומהיר לדרישות הלקוח ובכך חוסכים עבורו זמן וכסף".   החברה שבבעלותו של בלאן, פועלת מאז 1991 ומעסיקה כיום כ- 80 עובדים, עובדות וקבלני משנה מרחבי הארץ, כאשר אחד המאפיינים הבולטים של החברה הוא הגיוון בכח אדם. לדברי סאמר בלאן: "בחברה שלנו יש עובדים מכל קבוצות החברה הישראלית על שלל גווניה, ובנוסף אנו מעסיקים גם בעלי מוגבלויות. הגיוון של האוכלוסיות מאפשר רצף עבודה לאורך כמעט כל ימות השנה תוך שמירת הזכויות של ימי מנוחה וחג לכל העובדים והעובדות". אחד הנושאים שחשוב לנו לטפח זה העסקת נשים, ואנחנו מעסיקים נשים בתפקידים ניהוליים כמו אדריכליות, הנדסאיות, ראשות צוותים ועוד. " לדבריו של בלאן בין החברות שעימן עובדת חברת ב.ס.א ניתן למנות את חברת אינטל, מוביליי, קופות החולים, בתי אבות, קניונים ומוסדות אקדמיה". אל WeSource הצטרף סאמר בלאן לפני מספר שנים מתוך מטרה להמשיך ולפתוח דלתות בחברות נוספות במשק הישראלי באופן בלתי מתווך. " כפועל יוצא מהעסקת חברה בסדר גודל בינוני ניתן לשמור על מחיר תחרותי ואטרקטיבי, אשר חוסך דמי ניהול של חברות גדולות בענף" אומר בלאן "וזה יתרון חשוב נוסף שיש בעבודה איתנו" הוא מדגיש.

מיזם WeSource עובד בשנה האחרונה באמצעות מערכת ייחודית וייעודית, המאפשרת חיבור ישיר בין התאגידים לעסקים עצמם. באמצעות המערכת יכולים מנהלי הרכש לחפש ספקים מגוונים על פי חתכים והגדרות בהתאם לצרכי הרכש שלהם, וכן לפרסם מכרזים המזמינים את הספקים המגוונים להציע את שירותיהם.

הספקים, שמצטרפים ל- WeSource עוברים מצידם הליך מיון קפדני, שנועד להבטיח עמידתם בתנאי הסף של המיזם  וביכולתם לספק צורך ומענה לתאגידים ולחברות גדולות. בנוסף, הם זוכים לתהליך הכשרה, כלים וליווי צמוד בעבודה מול תאגידים גדולים וכל זאת למען הכשרתם והצלחת שיתוף הפעולה.

לדברי כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין ומייסדת WeSource: "בשלוש השנים האחרונות חולל WeSource מהפכה בתחום הרכש המגוון ואפשר כניסתם של מאות ספקים מגוונים לתאגידי ענק במשק הישראלי. הספקים המגוונים  הופכים להיות שחקנים משמעותיים, והתאגידים זוכים לקבל שירות מצוין, יעיל וזמין, וכך כולם יוצאים נשכרים".

להצטרפות לWeSource – הן כספק שרוצה להציע את שירותיו לחברות הגדולות במשק והן כחברה/ארגון/רשות/תאגיד שרוצה להצטרף לבשורת הרכש המגוון לחצו כאן >

רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו –

[email protected]