חדשות יסמין

לרגל יום האישה הבינלאומי 2023 קפה עלית שטראוס ועמותת יסמין חברו ביחד לקידום נשים בעסקים בעולם ובארץ

כך הסתיים אירוע ההשקה החגיגי של קפה עלית שטראוס ועמותת יסמין לקפסולות הקונגו מתוצרת נשים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו – בתגובות המשמחות ומחממות את הלב אשר קיבלנו מהמשתתפות:"היוזמה, הרעיון של הפרויקט, הבחירה בעמותת יסמין, אירוע ההשקה כולם מעניינים ומקדמים נשים בעסקים, אירוע ההשקה של קפסולות הקונגו מתוצרת נשים מהעולם אירוע מעניין ומיוחד, תכנית ההשקה, הדוברים/ות, הסיור במפעל, המוזמנות המשתתפות, האירוח וקבלת הפנים, המסרים וההדגשים של הגברת כיראם בלעום מנכ"לית עמותת יסמין  לכל הנשים "לקום ולשנות את המציאות לדחוף ולמשוך נשים למעלה "הכל יצר ערך מרגש ומעשיר. עמותת יסמין כל הזמן מוכיחה על עשייה מעמיקה ומוכחת בכל התחום של קידום ושילוב נשים בכלכלה ובחברה ויצירת מנהיגות כלכלית נשית משפיעה. עמותת יסמין היא מודל מצליח שניתן ללמוד ממנו ברמה ארצית ועולמית. תודה והערכה לך כיראם ולכל שותפיכן לדרך  ותודה מיוחדת ליו"ר קבוצת שטראוס הגברת עופרה שטראוס ולמנכ"ל קפה עלית שטראוס מר אבי לאופר ולצוותים המקצועיים".

קצת על הפרויקט :More Than A Cup הוא פרויקט ייחודי במסגרתו שטראוס חברה לנשים, המחזיקות בבעלותן חוות לגידול קפה ב- 8 מדינות מתפתחות; הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אתיופיה, אל סלבדור, הונדורס, ויאטנם, אוגנדה טנזניה וקולומביה. במסגרת הפרויקט שטראוס מעניקה להן, יחד עם ארגונים מקומיים, ליווי חקלאי פיננסי וטכנולוגי, במטרה לייצר עבורן הכנסה קבועה ובטוחה דרך שיפור העסק והיבול. כמו כן קפה עלית שטראוס יתרמו לעמותת יסמין  אחוזים מהרווח על כל קניית מארזים של קפסולות, בכל רכישה שתתבצע באתר וברשתות השיווק ברחבי הארץ. במטרה לתמוך במסגרת פעילות עמותת יסמין בעוד נשים יזמות ובעלות עסקים יהודיות וערביות מהארץ.

השותפות של קפה עלית שטראוס ועמותת יסמין

החלה מתכנון והקמת אירוע ההשקה

לרגל יום האישה הבינלאומי קפה עלית שטראוס ועמותת יסמין חברו יחד לקידום עצמאות כלכלית בקרב נשים יהודיות וערביות, ערכו אירוע ההשקה החגיגי אשר התקיים בתאריך 23.2.2023 של קפסולות קונגו, המיוצרות בחוות קפה בבעלות נשים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו מהדורה מיוחדת של קפסולות קפה כחלק מפעילות ”More Than A Cup”במטרה לעודד ולחזק נשים מהעולם ונשים יהודיות וערביות מהארץ לעצמאות כלכלית .

באירוע החגיגי והמרגש נכחו אבי לאופר, מנכ"ל שטראוס קפה ישראל וכיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין האירוע כלל סיור במפעל הקפה והרצאה של איילת אופק, מנהלת תחום סנסוריקה בקפה עלית, שהרחיבה על העשייה במסגרת הפרויקט, המשתתפות קיבלו השראה מסיפור ההצלחה של סוזאן מזאווי, מנכ"לית "מזאווי פרסומאים" ומובילת דעת קהל בקרב החברה הערבית.

השתתפו באירוע עשרות נשות עסקים ומנהלות בכירות ודירקטוריות בחברות מכל רחבי הארץ, מבין המשתתפות היו: הגברת מירית תשובה מבקרת פנים בבית ההשקעות IBI ודירקטורית בחברות, הגברת גילה הרן דירקטורית, עו"ד רבקה אלדין דירקטורית בחברות, הגברת רוג'ט חינאוי יו"ר חברת חינאוי  ויו"ר עמותת יסמין" ועוד.

האירוע התחיל עם קבלת פנים חגיגית, היכרות בין המשתתפות ויצירת קשרים חברתיים ועסקיים וחוויות משותפות.

פתח את האירוע אבי לאופר מנכ"ל שטראוס קפה ישראל אשר ברך את המשתתפות לרגל יום האישה הבינלאומי ואת השותפות בין שטראוס קפה ועמותת יסמין "אנחנו מחויבים בשטראוס לשוויון מגדרי בכל פעולה שאנחנו מבצעים. נשים מהוות למעלה מ-47.5% מתפקידי הניהול בשטראוס, וכ-66% מהדירקטוריון שלנו. זה לא מקרה. זוהי תוצאה של מחויבות אמיתית ושל עבודה קשה ומאומצת של אלפי נשים וגברים בכל העולם, והבנה שגיוון והכלה זה לא רק צורך חברתי, אלא הדרך להבין את הצרכנים והצרכניות שלנו בצורה טובה יותר. פרויקטים כמו MTAC והשקת "קפסולות קונגו" בשותפות עם עמותת יסמין, הן רק דוגמאות למחויבות ולעשיה שלנו לאורך כל השנה". בסוף דבריו הדגיש אבי את חשיבות שיתוף הפעולה רב השנים עם עמותת יסמין וקווה להרבה שיתופי פעולה בעתיד.

כיראם בלעום מייסדת ומנכ"לית עמותת יסמין ברכה על החיבור של עמותת יסמין אל קבוצת שטראוס ארוכה השנים , הזכירה את העשייה המשותפת לקידום נשים בעסקים מכל המגזרים. כיראם ברכה את  הנהלת וצוות שטראוס קפה על היוזמה של השיתוף עם עמותת יסמין להשקת קפסולות קפה קונגו, ועל התרומה שלהם לעמותת יסמין לקידום נשים בעסקים.

"לרגל יום האישה הבינלאומי תרשו לי לברך אתכן נשות העולם ולאחל לכולנו מצב יותר טוב ממה שאנחנו היום, רק לפני כמה ימים נרצחה עוד אישה ע"י קרוב משפחה ורק התחלנו את השנה החדשה וכבר יש 3 נשים אשר נקבע גורלן ע"י בני משפחתן. אנחנו הנשים חייבות לקום ולשנות את המציאות המרה הזאת ולדאוג לעצמנו, אנחנו יכולות ומסוגלות להיות במעמד יותר אקטיבי, משמעותי, ומשפיע. ככל שהנשים יהיו בייצוג במעמדים בעלי משמעות הן יכולות לדאוג לשפר את מצבן של שאר הנשים ובמיוחד דור הצעירות הבא ".

איילת אופק מנהלת תחום סנסוריקה בקפה עלית שטראוס "הסיפור של קפסולת קונגו התחיל מפרויקט אשר שטראוס קפה יזמה לפני שבע שנים  בפרויקט הזה שטראוס תומכת בנשים שהחליטו להקים חוות בבעלותן על ידי מתן ליווי מקצועי חקלאי ופיננסי. בעולם ישנן 20 מיליון חוות קפה שרק 20% מהן מנוהלות ע"י נשים. כאשר נשים מרוויחות את הכסף 70-80% מהכסף מופנה לכלכלת הבית לחינוך לתזונה לבריאות וגם לחיסכון".

סוזאן מזאווי  מנכ"לית "מזאווי פרסומאים "האתגרים שעברתי בחיי פצחתי ולא וויתרתי להם, דאגתי כל הזמן לעמוד על שלי ולהגשים חלומותיי וכך הצלחתי  להגיע לכל מעמד שתכננתי בחיי. תאמינו בעצמכן ואל תוותרו בקלות".

בסוף האירוע כל המשתתפות חוו ביחד סיור מודרך במפעל הקפה והיכרו מקרוב את  עשיית הקפה וקווי הייצור והתעשייה המתקדמים של כל סוגי הקפה והקפסולות במפעל הקפה של קפה עלית שטראוס בלוד. האירוע הסתיים עם חלוקת שי לכל המשתתפות .

לכל האזרחים/ות מוזמנים  לרכוש קפסולות קפה קונגו ליהנות מהטעם ולתרום לנשים בעלות חוות הקפה בקונגו ולנשים מהארץ באמצעות הפעילות של עמותת יסמין – תרכשו ותגדילו את התרומה לקידום נשים בעולם ובארץ .

צלמת האירוע : אילנית רוטהולץ

הכתבות שפורסמו על האירוע: 

הכתבה של מזגין לאשה מרץ 2023 לחצו כאן 

הכתבה של WAZCAM לחצו כאן

הכתבה של sanara.net לחצו כאן 

הכתבה של שטראוס לחצו כאן