חדשות יסמין

"ספק מגוון יהפוך עולמות כדי לספק לי את השירות על הצד הטוב ביותר"

שילובם של ספקים מגוונים בתאגידים הגדולים במשק הישראלי מוכיח את עצמו. מאז החל לפעול מיזם WESOURCE מייסודה של עמותת יסמין בשותפות עמותת ציונות 2000, נחשפו מאות ספקים מגוונים לעשרות תאגידים וחברות גדולות במשק הישראלי, כאשר זמינות, איכות ויצירתיות הם רק חלק מהיתרונות אותם הם מביאים עימם לרכש הגדול

על  WESOURCE והמהפכה שהוא מחולל בכלכלה הישראלית.

המושגים גיוון והכללה (Diversity&Inclusion) הפך בשנים האחרונות לאחד הנושאים המדוברים, בעיקר בקרב תאגידים וחברות גדולות, אשר במקביל לדרישות הרגולטוריות, מבינים את היתרונות הגלומים בשילובן של קבוצות אוכלוסייה שונות בזירה הכלכלית בין אם כעובדים ובין אם כספקים.

המגמה החיובית של שילוב עובדים וספקים מגוונים החלה בארצות הברית ובאירופה. בישראל, המגמה של שילוב אוכלוסיות הנמצאות בתת-ייצוג מתרחבת לפלחי שוק חדשים. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מצביעים על כך שסיכוייהן של חברות להשיג תוצאות כלכליות טובות בהשוואה למתחרים גדלים, ככל שכוח העבודה בחברה מגוון יותר. לכך מצטרפים גם נתוני הדמוגרפיה בישראל שעתידים לשנות את מפת התעסוקה באופן מהותי בעוד מספר עשורים ומחייבים כניסתם של שחקנים נוספים, בהם ערבים, חרדים ואנשים עם מוגבלות, אל שוק התעסוקה.

עמותת יסמין בשיתוף ציונות 2000 וקבוצת שטראוס מובילה בשלוש השנים האחרונות מיזם ראשון מסוגו בשם WESOURCE לקידומם של עסקים מגוונים כספקים לתאגידים וחברות ישראליות. הספקים המגוונים הינם עסקים אשר נמצאים בצמיחה , המצויים בבעלותם של נשים או בבעלותם של אוכלוסיות מיעוט[, עסקים אשר ממוקמים בפריפריה החברתית או הגיאוגרפית או עסקים שמעסיקים אנשים אשר נמצאים בתת ייצוג תעסוקתי . מאות ספקים מגוונים רשומים בפורטל הדיגיטלי של WESOURCE  ומכוונים להעניק שירותים לעשרות  תאגידים וחברות אשר חרטו על דגלם את קידום הגיוון, והצטרפו למיזם של הגברת הגיוון ברכש.

WESOURCE פיתחה מערכת אינטרנטית ייחודית, המאפשרת גיוון ברכש וחיבור ישיר בין התאגידים והחברות  לעסקים עצמם, באמצעותה יכולים מנהלי הרכש לחפש ספקים מגוונים על פי חתכים והגדרות התואמים את צרכי הרכש שלהם, וכן לפרסם מכרזים המזמינים את הספקים המגוונים להציע את שירותיהם.

הספקים, שמצטרפים ל- WESOURCE עוברים הליך מיון והסמכה קפדניים, שנועדו להבטיח עמידתם בתנאי הסף הנדרשים "לספק מגוון" תוך שהם נבחנים על יכולתם לספק צורך ומענה לתאגידים ולחברות גדולות. בנוסף, זוכים הספקים לתהליך הכשרה ובניית מסוגלות, הם מקבלים  כלים וליווי צמוד בעבודה מול תאגידים גדולים.

אחת החברות הגדולות בישראל שלוקחת חלק ב  WESOURCE  היא חברת "דרך ארץ", המפעילה את כביש 6 לדברי עירית יעקבי, מנהלת הרכש של "דרך ארץ": " WESOURCE  מאפשר לי להיכנס למערכת ולאתר ספקים מגוונים שאני צריכה ליום יום להזמנות השוטפות שלנו. אני נכנסת למערכת, עושה את החיתוכים לפי הרצונות והצרכים. זה לא משהו שקיים כיום בארץ, אין מאגר שאני יכולה להיכנס ולאתר  ספקים מגוונים ". עוד מוסיפה יעקובי "אנחנו בחברת דרך ארץ אוהבים לפרגן לספקים שמצאים על תוואי הכביש. אחד היתרונות הגדולים של מערכת WESOURCE הוא היכולת לעשות חתך במערכת לאתר ספקים מסוימים שנמצאים באזור הפעילות שלנו ולפנות אליהם."

היתרונות הגדולים שבעבודה מול ספקים מגוונים היא בערך המוסף אותו הם מביאים לתאגידים ובזמינות הגבוהה שלהם לספק שירותים לחברות הגדולות. ספקים אלו, העוסקים במנעד רחב של תחומים ושירותים, מתאפיינים ביצירתיות ובחדשנות אותן הם מביאים עימם אל השוק, כמו גם ביכולת לספק פתרונות מגוונים לצרכים קיימים. כספקים קטנים ומגוונים, המחפשים דרכים לצמוח ולהרחיב את העסק שבבעלותם, הם מגיעים כשהם בעלי מוטיבציה גבוהה להעניק שירות מיטבי ללקוחות הגדולים. בנוסף לכך, הם מתאפיינים בהרבה יותר גמישות עסקית ובזמינות ללקוח ובכך מייעלים עבורו תהליכים ומקצרים זמנים.

דוגמה לכך מביאה עירית יעקבי, מנהלת הרכש של "דרך ארץ": "ברגע שאני פונה לספק אשר מוגדר "מגוון" הוא יעשה הכל ויהפוך עולמות כדי לספק לי את הציוד / השירות  על הצד הטוב ביותר מבחינת אספקה וטיב הציוד. יש לנו בתחום הביגוד שני ספקים – קטן וגדול. כשאני צריכה דברים בהתראה קצרה, ברגע שאני פונה אל הספק הקטן, הוא תמיד יהיה הרבה יותר מחויב ויעמוד בלוח הזמנים אותו אנחנו צריכים, מה שלספק הגדול יותר יהיה הרבה פעמים קשה יותר, מכיוון שיש לו נהלים וזמני אספקה ומלאים של מחסנים, דבר שמגביל את היכולת שלו לספק עבורנו סחורה בלוחות זמנים קצרים".

מחויבותם של הספקים המגוונים כלפי לקוחותיהם, כפי שתיארה עירית יעקובי, עולה גם בתיאורים שמגיעים אל צוות WESOURCE  מצד אנשי הרכש בתאגידים גדולים נוספים הפועלים בשיתוף עם המיזם. בין תאגידים אלו אפשר למצוא את שטראוס, אינטל ישראל, תנובה, מיקרוסופט, אלביט מערכות, ד"ר פישר, חברת החשמל, פרטנר, בנק הפועלים, טבע ישראל, יוניליוור, דלתא, אינטל ישראל, לוריאל ישראל ועוד שורה ארוכה של תאגידי ענק, שהבינו את חשיבות הגיוון והצטרפו ל- WESOURCE.

לדברי כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין ומייסדת WESOURCE: "במהלך שלוש שנים של פעילות הצלחנו לחולל מהפכה בתחום הרכש המגוון, עם חשיפתם של מאות ספקים מגוונים לתאגידי ענק במשק הישראלי, שמביאים איתם שירות איכותי, זמין ומחויב כלפי הלקוח והופכים להיות שחקנים בזירה הכלכלית, שעד לפי רגע היו מודרים ממנה". עוד מוסיפה בלעום כי "שילובם של ספקים מגוונים, מעבר ליתרונות הכלכליים שיש בו, הוא גם מהלך חברתי וקהילתי ראשון במעלה, המפגיש קבוצות שונות בחברה הישראלית, וצר חיבורים ושובר מחסומים וכולנו יוצאים ממנו מורווחים".

להצטרפות למיזם – הן כספק שרוצה להציע את שירותיו לחברות הגדולות במשק והן כחברה/ארגון/רשות/תאגיד שרוצה להצטרף לבשורת הרכש המגוון לחצו כאן >

לפרטים על Wesource:לחצו כאן

רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו –

[email protected]