חדשות יסמין

בעקבות תכנית "זינוק": המחזור הכספי זינק למיליון שקלים

מפגש עסקי לבוגרות תכנית "זינוק" להצמחת עסקים בבעלות נשים, התקיים בסימן איתור חסמים, פתרונות והישגים. בין ההצלחות שהוצגו: המחזור הכספי זינק פי 2 וחצה את רף מיליון השקלים

במפגש עסקי ומקצועי- Free Your Mind, שהתקיים עבור נשות יסמין ובוגרות תכנית "זינוק"- לפיתוח והצמחת עסקים בבעלות נשים-  הוצגו הישגים יוצאי דופן של בוגרות התכנית. המפגש נערך בבית שטראוס בפ"ת באדיבות קבוצת שטראוס, ונפתח בדבריה של כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת יסמין.  בלעום ציינה כי הארגון מאתר את החסמים שעומדים בפני נשים בעלות עסק עצמאי, מאחר ורובן לא מדווחות על הקשיים עמם הן מתמודדות: "תכנית זינוק נולדה כתוצאה מחסמים שזיהנו והיא נותנת כלים לפתור אותם. כך מצאנו שנשים מרוכזות בביצוע המקצועי ולא בפיתוח העסק ולכן, התכנית שמה זרקור על הפן הניהולי והתאמות העסק למציאות של ימינו". עוד ציינה בלעום כי: "כל בעלת עסק צריכה לזכור שאנחנו אף פעם לא יודעות מספיק, חייבים תמיד ללמוד, להיות עם הפנים קדימה וליישם את הכלים שאנחנו מקבלות".

תכנית זינוק כוללת 24 מפגשים, שבמהלכם לומדות נשים בעלות עסקים כיצד להזניק את העסק שלהן, תוך הגדרת יעדים ויישום החומר הנלמד. במפגש חלקו בוגרות וחברות יסמין ותוכניות "זינוק" את היעדים, המטרות וההישגים, כפי שגובשו במהלך התכנית, בדגש על הצלחות כלכליות שהשיגו, לאור יישום שיטות ניהול שלמדו ב"זינוק". בין סיפורי ההצלחה עלתה להציג את הישגיה שרונה רומנו, מייסדת מותג ecoLove, יזמת עסקית פורצת דרך מקרב נשות יסמין, אשר הקימה עסק בינלאומי משגשג. עוד הרשימה בהישגיה מיכל אביב, בעלת סוכנות לגיוס בתחום הנדל"ן ובוגרת זינוק, אשר הציגה את היעדים שקבעה לעצמה ואת התוצאות, לפיהן חל גידול של 50% בהיקף המכירות של העסק בחציון הראשון של שנת 2019, בהשוואה ל-2018 וכן גידול של 100% לעומת החציון האחרון של 2018.
חגית שחף, בעלים "הצמחים של חגית", בוגרת זינוק, סיפרה על השינוי התפיסתי שעברה בעקבות התכנית- מבעלת מקצוע לבעלת עסק, והציגה את התוצאות המרשימות שלה, כאשר  המחזור הכספי זינק מ- 400 אלף שקל בשנה לפני התכנית וחצה את רף מיליון השקלים לאחר תכנית זינוק. שושי ליבנה, בעלים פשוט להתלבש, בוגרת זינוק, הציגה עליה בפרמטרים שונים, ביניהם בהכנסות המחצית הראשונה של 2019 לעומת אשתקד.  סיפורי הצלחה נוספים הציגו בוגרות "זינוק", טל רונן, מנכ"לית טל טק וגלית הרשקוביץ, בעלת "בית ספר אור".

בועז ידין, בעלי "סיקרט ספא" ושותף מרכזי לעמותת יסמין ותכנית זינוק, ציין כי: "20% מהמנהלות בלבד הן נשים וזה פספוס עצום. נשים הן כוח העבודה האיכותי ביותר שקיים בשוק, הן אמיצות וזה המפתח שלהן להצלחה. יחד עם זאת, יש בקרב נשים חזקות תחושת רגשות אשמה הרבה יותר מאשר בקרב הגברים, על עצם העובדה שהן יוצאות מהבית והולכות לעבוד. אומץ הוא לא רק לצאת לעצמאות כלכלית אלא גם לדעת לבקש עזרה, לבצע בקרה על העסק והשיפורים ובשביל זה יש את יסמין- אתן צריכות את האומץ לעצור וללמוד. תיקחו סיכון, אל תפחדו".

סמדר צלליכין סבו, יועצת עסקית ומלווה את פיתוח ומינוף ארגון יסמין, בוגרת המחזור השני של תכנית איזון לשילוב נשים בתפקידי מפתח ודירקטוריונים, ציינה כי: "עד שנת 2030 נאבד כ- 75 אלף משרות בשל השינויים שחלים במקצועות הנדרשים בעולם. בתוך כך צפויים להתפתח מקצועות חדשים, שיוכלו לאייש כ- 120 מיליון בני אדם. המציאות הזו מחייבת אותנו ליצירתיות, חדשנות, מנהיגות, אינטליגנציה רגשית וחשיבה ביקורתית". לנשות זינוק היא אמרה: "בעזרת תכנית זינוק פתחתן לעצמכן דלת לעתיד החדש הזה".
המפגש כלל גם הרצאות השראה וידע, ביניהן של יקיר עמוסי, מנהל תוכן ונכסים דיגיטליים בקבוצת שטראוס, אשר דיבר על מגמות בעולם המסחר האלקטרוני, הציג את החשיבות של פיתוח הדיגיטל והרכישות און ליין וסיפר כי 86% מהישראלים קונים ברשת. "גם שירותים ניתן למכור און ליין, לא רק מוצרים", הדגיש עמוסי וציין את חשיבות חווית הלקוח בתהליך הרכישה באתר.
ענת יגורי, יועצת עסקית ומנחת תכנית זינוק, ציינה כי כל המשתתפות בתכנית זינוק של עמותת יסמין, הנן בעלות עסקים אשר מבקשות לבצע פריצה ופיתוח עסקי וכי כולן העידו כי חסרה להן הכוונה ודיוק לצורך כך. תכנית זינוק מעניקה להן את הכלים, הידע והליווי לעמידה במטרה וביעדים שהציבו לעצמן.
אלה אלקלעי, יו"ר IBI, קרנות נאמנות וסמנכ"לית פיתוח עסקי, המכהנת גם כיו"ר שדולת הנשים אמרה כי: "עסק שמנוהל כמו שצריך זה עסק שאפשר לבדוק את הנתונים שלו בכל מצב נתון", וציינה כי בעלות עסקים צריכות לשאול את עצמן: "האם העסק שלי עונה על בעיה של אתמול או של מחר?", להבין מה קורה מסביב ולהישאר רלוונטי מול השינויים החלים במשק הקיים והעתידי .

את המפגש נעל במילות חיזוק ושותפות ציקי רז, מנהל תחום משקיעים בקהילה בבנק הבינלאומי, התורם לתכנית זינוק בשיתוף מתן משקיעים בקהילה. את ארגון מתן משקיעים בקהילה ייצגה עינת שוכר, מנהלת שותפויות עסקים.  "הבנק ממשיך לראות ביסמין ארגון אשר מקדם קהילה חשובה לכלכלת המדינה וימשיך לתמוך ולהיות שותף לבניית תכנית אסטרטגית ופעילות לקידום נשים בעסקים בשותפות עם ארגון יסמין", אמר רז.

בסיום המפגש, ביקשה כיראם בלעום להודות לכל המשתתפות, המשתתפים והתורמים לתכנית ולמפגש, בראשם לקבוצת שטראוס ולבנק הבינלאומי בשיתוף מתן משקיעים בקהילה לחברת סיקרט ספאא, להנהלת סופר פארם, לקרן הדסה ועוד שותפים , הפועלים ללא ללאות להצלחת השגת המטרות ומימוש חזון "יסמין" לקידום נשים בכלכלה ובחברה הישראלית, ואשר תורמים ונתרמים להגיע לתוצאות המוכחות שמציגה תכנית "זינוק".

למידע נוסף והרשמה >>>לחץ כאן