חדשות יסמין

כל ההכנסות מהשיר "בום" בביצוע אמניות ישראל נתרמו לארגון יסמין

תחנת הרדיו המובילה גלגלצ וערוץ יוטיוב בחרו להעניק את כל ההכנסות מהשיר "בום" שיצרו אמניות ישראליות כתרומה לארגון יסמין, למען המשך קידום עצמאות כלכלית לנשים ערביות ויהודיות בישראל

פעילות ארגון יסמין למען נשות עסקים עצמאיות, יהודיות וערביות, שוב מקבלת הכרה ארצית והפעם מצמרת התקשורת הישראלית והבינלאומית, זאת לאחר שרדיו גלגל"צ ורשת יוטיוב בדקו ובחרו ב"יסמין" לארגון עם הכוחות ותוצאות משמעותיות לחיזוק הכלכלה הנשית ובניית שדרת ניהול נשית חברתית וכלכלית בישראל. עקב זאת, הן החליטו כי כל ההכנסות מהשיר "בום" בביצוע אמניות מובילות בישראל, יתרמו לטובת פעילות הארגון למען נשים בעלות עסקים.

מדובר בקליפ שיוצא לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול היום, 8.3.2021, ואשר בא למחות על תת הייצוג של נשים בתעשיית המוזיקה הישראלית. למיזם שותפים קרן פלס, דורון טלמון, נטע בריזלי, נסרין והראפרית עדן דרסו, בפרויקט מוזיקלי לשיר מקורי שנכתב והולחן על ידי קרן פלס יחד עם עדן דרסו. הקליפ, המשלב בין העולמות הרב תרבותיים, מבטא היטב את את חזון ארגון יסמין, ליצירת מנהיגות נשית כלכלית וחברתית בישראל, על בסיס כלכלי משותף בדגש על יצירת אינטגרציה ושיתופי פעולה חברתיים רב תרבותיים בין נשים מהחברה היהודית, ערבית, חרדית, ועוד – מכל רחבי הארץ, בדגש על הפריפריה החברתית. "בשנים האחרונות יסמין מקבלת הרבה פניות מטעם חברות  מגוונות ומוכרות, שרוצות לייעד מוצרים או קמפיינים כתרומה לארגון, אשר הציג עד היום תוצאות מוכחות לקידום עצמאות כלכלית של מעל ל-10,000 נשים בישראל, מכל שכבות ומגזרי האוכלוסייה", אומרת כיראם בלעום מייסדת ומנכ"לית יסמין, שמבקשת להודות על שיתוף הפעולה, שיאפשר להצמיח עוד אלפי נשים לעצמאות כלכלית, לסייע להן בפיתוח עסקי ומעבר לכך – להציב אותן בתפקידי ניהול בכירים במשק הישראלי.

על פי הנתונים שפורסמו במאקו https://www.mako.co.il/music-news/local/Article-70cd21b642cf771027.htm :"מדי שנה אנחנו מפרסמים את עשרת הקליפים האהובים ביותר בישראל ומשנת 2015 ועד היום- ורק 20% מהם היו של זמרות. מכאן נולד הרעיון לפנות לגלגלצ לקידום פרויקט מוזיקלי משותף", מספרת חנית מרינוב, סמנכ"לית שיווק Google בישראל, ונדב רביד, מנהל גלגלצ מספר: "כתחנת הרדיו המואזנת בישראל וכתחנה ציבורית, יש לגלגלצ אחריות לא רק לשקף את המציאות, אלא גם, לפעמים, לנסות לתקן אותה".

עוד על פי הכתבה במאקו: "מתברר שגם בשנה החולפת נשים היו מיעוט בתעשיית המוזיקה הישראלית, ורק כ-30% מהסינגלים שיצאו בשנת 2020 היו של נשים או ‏עם מעורבות שלהן, ורק כרבע מכלל היוצרים בארץ הן נשים (27% לפני נתוני אקו"ם). מאחורי הקלעים של תעשיית המוזיקה הנוכחות הנשית דלה אפילו יותר, ונדיר מאוד לפגוש מפיקות מוזיקה, טכנאיות סאונד, נגניות ועוד".

להאזנה לשיר: לחץ כאן