חדשות יסמין

יד ביד להצלחה בעסקים : יעוץ לעסקים עם מיטב היועצים בתחום הדיגיטלי בישראל

 

תוכנית יד ביד להצלחה בעסקים, מבית עמותת יסמין בשיתוף בנק הפועלים, עולה שלב. בימים אלו משלימים צוותי העמותה את גיוסם של מיטב היועצות והיועצים הדיגיטליים בישראל, שילוו עשרות עסקים קטנים, בדרכם להעניק שירותים מקוונים.

כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין: "מאז החלה התוכנית אנו רואים גידול בהיקפי המכירות של העסקים. הכלים הדיגיטליים שירכשו בעלות ובעלי העסקים בחודשים הקרובים, יביאו להרחבה משמעותית של היקפי הפעילות המסחרית שלהם וישימו אותם בשורה אחת עם העסקים המובילים בישראל".

עמותת יסמין נערכת לפתיחתו של שלב ב' בתוכנית יד ביד להצלחה בעסקים. במהלך החודש  קיימו מנכ"לית העמותה, כיראם בלעום וצוות התוכנית מפגש עם עשרות יועצות ויועצים דיגיטליים ועסקיים, שילוו את בעלות ובעלי העסקים לפרק זמן של כשנה, במהלכה יקבלו בעלות ובעלי העסקים את מיטב הכלים והפתרונות הטכנולוגיים למכירה מקוונת ולשיווק דיגיטלי של העסק שבבעלותם.

ליווי אישי לבעלות ובעלי העסקים

תוכנית יד ביד להצלחה בעסקים, מבית עמותת יסמין ובשיתוף בנק הפועלים, היא תוכנית שנוסדה על רקע משבר הקורונה, שפגע בעסקים קטנים ובינוניים רבים, והמחיש את הצורך במעבר לשיווק דיגיטלי ולשיטות מכירה מקוונות.

התוכנית החלה לפעול לפני מספר חודשים, כאשר בשלב הראשון זכו בעלות ובעלי העסקים המשתתפים בה לייעוץ ניהולי הוליסטי, שהתמקד בשירותים ובמוצרים אותם מוכרים העסקים ובהפיכתם לרלוונטיים לשוק הצרכני המשתנה. במסגרת תהליך העבודה, שבוצע באופן פרטני ובשיתוף יועצות ויועצים עסקיים, בוצע אפיון של העסק, בניית מודל עסקי ניהולי, בניית תמחור וכן נבנו תשתיות ניהול, מסטרים ונהלים. הייעוץ כלל ליווי תפעולי שנועד לוודא שבעלות ובעלי העסקים פועלים על פי המערך החדש שנבנה ביחד עימם, באופן שיאפשר להם ולכל בעלות ובעלי העסקים המשתתפים ניהול מקצועי ואיכותי יותר של העסק שבבעלותם.

שלב זה הסתיים בהצלחה רבה, כשאת תוצאותיו כבר אפשר לראות בשטח. לדברי ענת יגורי, יועצת עסקית בתוכנית "יד ביד להצלחה בעסקים": "בעלות ובעלי העסקים שהגיעו לקו הסיום של החלק הזה, מתגאים ובצדק, בסימנים ראשונים של תוצאות צמיחה. עוד לפני השלב של יישום השיווק בדיגיטל. עסק שהתמודד עם תמחור כושל, כיום מראה רווחיות בכל עסקה שמוציא לפועל. עסק שסל המוצרים שלו היה דל וכמעט ללא ביקוש, השיק מוצר חדש שפיתחנו ובזכותו יש התעוררות בשיחות המכירה והתעניינות מעודדת. עסק שהציע שירותים לקהלי יעד מסוג משקי בית / לקוחות פרטיים, יצרנו עימו מארז של המוצרים שלו מותאם ללקוחות מוסדיים וגם שם ניתן לראות גידול במחזורי המכירות."

כעת, משהסתיים שלב בניית התשתית ופיתוח המודלים העסקיים, יחלו כאמור, בעלות ובעלי העסקים בשלב ב' המתמקד בבניית נכסים דיגיטליים, מכירות מקוונות ושיווק דיגיטלי. במסגרת התהליך, שילווה על ידי יועצות ויועצים דיגיטליים, ייבנו נכסים דיגיטליים בהתאמה לכל עסק וכן יבוצעו קמפיינים שיווקיים, כחלק מתוכנית עבודה סדורה, הכוללת לוחות זמנים ויעדים מוגדרים.

היועצות והיועצים הדיגיטליים שגויסו לפרויקט נמנים על מיטב היועצות והיועצים שקיימים כיום בשוק הישראלי, והם מגיעים עם ניסיון רחב בקידום עסקים מענפים שונים ובפלטפורמות הטכנולוגיות המגוונות שקיימות. בין היתר ניתן למצוא ביניהם מומחיות ומומחים בלינקדין, בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב, מומחיות ומומחים בהקמת אתרי אי קומרס, יועצות ויועצי תקשורת וכן יועצות ויועצים המתמחים בשיווק B2B (עסקים המשווקים לעסקים), ב- B2C (עסקים המשווקים ללקוחות פרטיים) ושיווק בינלאומי.

בנוסף, מציעים היועצות והיועצים הדיגיטליים מגוון שירותים בעלי ערך מוסף, שיאפשרו עבודת צוות לטובת שיפור מערך השירותים שיוצעו לבעלות ובעלי העסקים המשתתפים בתוכנית.

לדברי כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין "בחרנו את היועצות והיועצים הטובים ביותר, שמגיעים עם ניסיון ותחומי התמחות שונים, וזאת במטרה לצוות לכל בעלת או בעל עסק את היועצות והיועצים המתאימים ביותר עבורם." עוד מוסיפה בלעום כי "תוכנית יד ביד כשמה כן היא, תוכנית שבה אנחנו ביחד עם הצוות המייעץ שלנו מלוות באופן אישי את בעלות ובעלי העסקים, מתאימות להם את הפתרונות הטכנולוגיים הנכונים לעסק שלהם, ונותנות להם את מיטב הכלים כדי לשווק את עצמם בכוחות עצמם".

בין עשרות העסקים המשתתפים בתוכנית ניתן למצוא עסקים קטנים בתחום הפקת אירועים, תיירות פנים וחוץ, שירותי נדל"ן ותיווך, שירותי מחשוב, קוסמטיקה, עיצוב פנים, עיצוב תכשיטים, גרפיקה, הסעדה ועוד. כ- 90% מהעסקים המשתתפים בפרויקטים מצויים בבעלותן של נשים יהודיות וערביות וזאת כחלק מהחזון שמקדמת עמותת יסמין, שפועלת לקידום נשים בכלכלה, לגיוון תעסוקתי ולקידום עסקים בצמיחה של קבוצות מודרות. העסקים מגיעים מכל קצוות הארץ ומכלל המגזרים והאוכלוסיות בחברה הישראלית ויש בהם ייצוג מגוון הכולל  מיעוטים, עסקים משפחתיים וכן עסקים הממוקמים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל.

בעלות ובעלי העסקים הממשיכים לשלב השיווק הדיגיטלי, מגיעים עם רצון ומוכנות לערוך שינויים בשיטות המכירה הנהוגות על ידם ולהקצות זמן ומשאבים לתהליכי ההתייעלות והמעבר לשיטות המקוונות.

אבני דרך ויעדים מדידים

גם שלב ב' בתוכנית יד ביד להצלחה בעסקים מבוסס על אבני דרך, ומחייב הצבת יעדים מדידים. במסגרת תהליך העבודה בונים היועצות והיועצים ביחד עם בעלות ובעלי העסקים תוכנית עבודה שנתית ורבעונית, הכוללת בין היתר את הגדרת התוצאה אליה מכוונים ולוחות זמנים למימוש התוצאות. עוד כוללת התוכנית מפגשים שבועיים של בעלות ובעלי העסקים עם היועצות והיועצים, והקמתם הלכה למעשה של נכסים דיגיטליים חדשים, שיעמדו לשימושו של כל עסק על פי צרכיו ויביאו להרחבת פעילותו העסקית.

אחד היועצים בתוכנית הוא איתמר בן-שפר. הוא מגיע מרקע עשיר של ליווי עסקים ובעליו של Custom-Sites.com להקמת אתרי אינטרנט ומערכות בהתאמה אישית. לדבריו "כיועצים בתוכנית אנחנו מלווים את העסקים במפגש שבועי 1:1 בו מתקדמים ביחד לפי תכנית העבודה שקבענו בתחילת הדרך ביחד עם העסק. השגרה של מפגש שבועי מייצרת סביבה טובה לקידום הדברים בפועל כך שלא יישארו רק ברמת התיאוריה. במובן הזה אנחנו לגמרי מפשילים שרוולים ועובדים יחד עם העסק."

יועצת נוספת שתלווה בעלות ובעלי עסקים היא חמוטל כהן, יועצת תקשורת, דיגיטל ותוכן שעובדת עם ארגונים מהמגזר הציבורי והפרטי. לדבריה "אנחנו מתחילים כאן מסע משותף ביחד עם העסקים, שבסופו הם יהפכו מעסק שפועל בשיטות מכירה מיושנות לעסק עם נכסים דיגיטליים שמניבים להם הכנסות. בתהליך הזה אנחנו עובדים בצמוד עם בעלות ובעלי העסקים ומעניקים להם את הכלים והידע לתפעול ולשיווק עצמי, כך שביום שאחרי התוכנית הם ידעו לבצע זאת בכוחות עצמם".

תוכנית יד ביד להצלחה בעסקים היא אחת מתוך שורה של תוכניות שמקדמת עמותת יסמין, העמותה המובילה בישראל לקידום עסקים קטנים המצויים בבעלותן של נשים, מיעוטים או ממוקמים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית של ישראל. העמותה פועלת במגוון רחב של תוכניות וכלים חדשניים לקידומם ולהעצמתם של העסקים הקטנים ולהפיכתם לגורם משמעותי בכלכלה הישראלית ובמשק המקומי.

לסיכום, אומרת מנכ"לית עמותת יסמין, כיראם בלעום "מאז החלה תוכנית יד ביד להצלחה בעסקים אנחנו כבר רואים את התוצאות בשטח ואת יציבות הגידול בהיקפי המכירות של העסקים המשתתפים. אין לי ספק כי בעוד מספר חודשים, עם השלמת הייעוץ הדיגיטלי, העסקים  יהיו  במקום אחר, עם כלים ניהוליים ויכולות דיגיטליות שירחיבו משמעותית את היקפי הפעילות המסחרית שלהם וישימו אותם בשורה אחת עם העסקים המובילים בישראל."

 

להצטרפות לתוכנית  לחצו כאן

רוצים/ות לשמוע עוד? דברו איתנו –

דוא"ל [email protected]