חדשות יסמין

סיור עמותת יסמין: ח"כ מירב בן ארי הגיעה לביקור

במפעל "מאמא יארא"

 במסגרת "סיור בעסקים" שעורכת עמותת יסמין בבתי העסק שהוקמו בליווי והדרכת העמותה, הגיעה בן ארי לסיור במפעל החדש של נג'אח ח'יר, ואמרה: "היה מרגש לראות את התהליך שהיא עברה"

ח"כ מירב בן ארי, אשר המליצה על עמותת יסמין בשנת 2016  לקבל פרס יו"ר הכנסת, הגיעה לאחרונה לביקור במפעל החדש שהקימה נג'אח ח'יר , אשר קיבלה במשך השנתיים האחרונות  מעמותת יסמין הכוונה וליווי מקצועי להקמת העסק. בן ארי סיירה עם מנכ"לית העמותה, כיראם בלעום וצוות העמותה במפעל, הממוקם בתפן ונקרא על שם ביתה של נג'אח- "מאמא יארא".
הביקור הנוכחי הגיע לאחר שלפני כשנתיים נערך הביקור הראשון, שהתקיים בביתה של נג'אח. בשנתיים הללו כאמור, נבנה המפעל בתפן, בהתאמה לדרישות משרד הבריאות, ובהשקעה של למעלה מ-1 מיליון שקל. בעקבות הסיור אומרת נג'אח: "חוויתי בשנתיים האחרונות גדילה בעסק עם כל האתגרים, היה שווה לעבוד כתף אל כתף עם אחי והבת שלי ביחד, בליווי עמותת יסמין, כי לבד היה לי קשה לגדול בהיקפים אלה".

 בלעום: "מירב נחשפה לסיפור של נג'אח ח'יר, אם לילדה חולת צאליק, שהחליטה להפוך את האפייה הביתית עבור הילדה למפעל שיספק מוצרים ללא גלוטן לחנויות טבע. מאז החל ה'רומן' של מירב עם יסמין, אשר מאמינה בחזון העמותה ופועלת לקדם אותה בכל דרך אפשרית. זהו הסיור העסקי השני שאנו עורכות והפעם כאמור, הגענו לבית העסק של נג'אח, שם השתיים נפגשו לראשונה".
בלעום מסבירה כי מטרת הסיורים היא להראות את ההתקדמות של בעלות עסקים, אשר קיבלו ליווי מיסמין ועברו ליווי עסק צמוד, קורסים והדרכות מעשיות בבניית תכנית עסקית, מקורות מימון והשקעה, שיווק העסק, ועוד. "במהלך הסיור אצל נג'אח, קיבלנו הסבר ממהנדס המזון, צפינו במצגת ובסרטון תדמית של העסק ושמענו אודות ערוצי השיווק המתוכננים", אומרת בלעום. בסיום הסיור נערכה ישיבת עבודה משותפת לצוות יסמין ובעלי העסק והיועצים המקצועיים מטעם יסמין, במטרה לתכנן את השלב השיווקי הבא של העסק.

 

את השותפות העסקית מובילה נג'אח עם אחיה, רעד ח'יר, אח מוסמך שעזב את הקריירה, והחליט להצטרף לעסק. על הסיבות למעבר החד, אומר ח'יר: "עזבתי מקום עבודה מובטח והחלטתי להשקיע בפיתוח עסק משפחתי, שיש בו אלמנטים וערכים חברתיים ובריאותיים". גם ביתה של נג'אח, יארא חולת הצליאק שהיוותה את הסיבה להקמתו, מובילה כיום את העסק ועומדת בראש צוות השיווק והמיתוג: "מאמינה בעסק ובחשיבותו, כמענה לחולי צליאק ובמיוחד לילדים", אומרת יארא.
מירי פלג, יועצת שיווקית המלווה אותם, מספרת כי: "לעסק יש פוטנציאל גדול בשוק הישראלי, בדגש על רשתות טבע. מאתגר אותי לחוות ביחד עם בני משפחת ח'יר את התקופה הזאת". דביר, מהנדס מזון  מלווה את המיזם, מדגיש כי: "בנינו עסק מותאם לדרישות משרד הבריאות,  כולל קווי ייצור עם תועלת זמנים ותפוקות".

 

ח"כ מירב בן ארי (כולנו), יו"ר שדולת 'כחול-לבן', מסרה בעקבות הסיור: "עמותת יסמין עושה עבודה נהדרת וחשובה למען עידוד וקידום עסקים קטנים בקרב נשים יהודיות וערביות. מהיכרותי העמוקה עם הפעילות של העמותה, בחרתי בה לקבלת פרס יו"ר הכנסת ובמעמד מרגש הענקנו לנציגי העמותה את התואר המכובד.
"דרך העמותה זכיתי להכיר וללוות מספר עסקים קטנים, בניהם מאפיית יארא שרק לפני כשבוע, הגעתי לביקור במפעל המתהווה בתפן. היה מרגש לראות את התהליך שעברו. הכרתי נשים מדהימות שמייצרות מאכלים ללא גלוטן. כמי שיש לה צליאק ומובילה את הנושא בכנסת, החיבור היה מתבקש. כמו החיבור ליארא המיוחדת, הבת שגדלה והיום היא אחת מהשותפים המובילים את העסק, וממשיכה לקבל הכשרות וליווי מעמותת יסמין וכמו החיבור לעסק שבנתה ופיתחה. ישנן נשים רבות שעלינו לסייע להן ולעודד אותן למשש את עצמן".

 בלעום סיכמה: "יארא היא סיפור הצלחה של עסק שיודע לבדל את עצמו מהמתחרים, שהגיע מוכן וידע מה הוא עושה. מדובר בעסק חברתי, שיוכל לקבל הטבות בהתאם ושבפחות משנתיים הקים מפעל עם תשתית לפי דרישות משרד הבריאות. זה לא מובן מאליו. יסמין גאה בתוצאות ותמשיך ללוות את העסק מבחינה עסקית- שיווקית ופעולות הפיתוח".