חדשות יסמין

עמותת יסמין מארחת את משלחת הפדרציה היהודית של מיאמי בחווה הכפרית של אבו ג'מיל

השבוע, משלחת מכובדת מטעם ארגון  הפדרציה היהודית של מיאמי (GMJF) הגיעה לביקור בישראל. הפדרציה היהודית של מיאמי מהווה כוח מאחד לבניית הקהילה היהודית ולפילנתרופיה. הם מחזקים את החיים היהודיים ומקדמים את האחדות, הערכים והמטרה המשותפת של העם היהודי במיאמי, בישראל ובעולם. משלחת מטעם הפדרציה היהודית של מיאמי  מגיעה מדי שנה לישראל על מנת להיחשף  ליוזמות, והפעילות של העמותות הנתמכות על ידה.
אנו מלאות תודה והערכה רבה על השותפות של יסמין עם הפדרציה היהודית של מיאמי לאורך השנים. שותפות זו משמעותית וחשובה לנו מאוד וכי הפדרציה מהווה שותף מרכזי לחזון ולעשייה של יסמין למען קידום שינוי חברתי וכלכלי עבור נשים יהודיות וערביות, מכל המגזרים בישראל.
השנה, הוחלט לערוך את הביקור במתכונת מיוחדת- ביקור בחווה הכפרית של אבו ג'מיל. זאת על מנת לאפשר לחברי המשלחת לחוות ולהתרשם מזווית שונה מעסק בבעלות אישה.

חוות אבו ג'מיל הוקמה על ידי חנאן אבו-מוך, בעלת תואר בוגר במנהל עסקים ותקשורת וכיום המנכ”לית של החווה. החווה ממוקמת בצפון באקה אל ג'רבייה, כ-5 דקות מקיבוץ מיצר. החווה  נוצרה מתוך האבחנה כי לאדם המודרני חסר את הכבוד למשאבים בהם הוא עושה שימוש, בה במידה שהוא בזבזני בניצול אוצרות טבע מתכלים. דרך תפיסת עולם זו, פיתחו וחנאן ובעלה עאטף את החווה הכפרית כאגרו-אקולוגית המספקת מגוון אטרקציות, פעילויות, סדנאות מורשתו קיימות לילדים, ומבוגרים מכל הארץ. את אדמתם הקדישו עאטף וחנאן להקמת חווה שמקדמת איכות סביבה, תעסוקת נשים, וחינוך שמעצים למידה משמעותית. חנאן מובילה את פיתוח החווה כמקום שבו כולם יכולים להרגיש כמו בבית, תוך למידה על מודעות סביבתית, תרבויות שונות וקבלת האחר.
אנחנו גאות ללוות ולשתף פעולה עם חנאן שמהווה השראה ליזמות ועשייה, שבירת מוסכמות והצלחה כנגד כל הסיכויים. חנאן קיבלה את חברי המשלחת בהתרגשות רבה ושיתפה אותם בחזון שלה: "לאורך השנים רציתי לבטא את עצמי באופן הטוב ביותר באמצעות עסק חברתי, שייתן ערך מוסף לנשים ערביות. אחרי עבודה קשה של שנה וחצי הפך החלום למציאות." חנאן הדגישה את החשיבות של  תעסוקת נשים וקידומן. חנאן סיפרה על השותפות ועל התמיכה של עמותת יסמין: "אני מודה מקרב לב לעמותת יסמין, על התמיכה לאורך הדרך, תודה גדולה לכיראם, על האמונה בי ובעסק שלי."

פדרציה

כיראם בלעום, מייסדת ומנכ”לית עמותת יסמין, בירכה ושמחה לפגוש את חברי המשלחת. כיראם דיברה על העשייה של עמותת יסמין ועל משמעות השילוב של נשים בכלכלה  ועל החשיבות של חיים משותפים בישראל. "יסמין, בנתה רשת של תמיכה ושיתוף פעולה כלכלי בין נשים מכל המגזרים בישראל. אני מאמינה שנשים יכולות להביא רווחה, שוויון ודרכי שלום לאזור. זו דרכנו, היא מתחילה כאן, בנו."
כיראם הציגה בפני המשלחת שתי נשים מדהימות אותן מלווה עמותת יסמין. כל אחת מהנשים נמצאת בתחילת דרכה ומפתחת עסק ייחודי. אנחנו נרגשות וגאות ללוות אותן בדרך להצלחה.

חגית ניר, פיתחה את מותג KENANA  חיבוקים מן הסוואנה – זהו  מותג "אורח חיים" שהובא מאפריקה. חגית ומשפחתה התגוררו בשמונה השנים האחרונות באפריקה. כאשר חזרה לישראל, חגית החליטה להביא אתה את הטבע, הצבעים וההוויה האפריקנית. המותג כולל פריטים ייחודיים: תכשיטים, סלים, אביזרים לבית ובובות, כולם עשויים מחומרים טבעיים ועשויים בעבודת יד.

רונה גל היא מעצבת פנים שפיתחה בחמש השנים האחרונות את המותג "רונה גל"- אביזרים וטקסטיל לעיצוב השולחן. "אני מאמינה שתרבות האירוח והאינטגרציה עם עולם העיצוב היא הבסיס לחיבור בין אנשים ויצירת חוויה חברתית מהנה" מה שהביא אותה  לפתח תפיסה מיוחדת לעיצוב שולחן בסגנונות וצבעים שונים, להעניק לאורחים חוויה מרהיבה ומהנה.

משתתפי המשלחת הודו לעמותת יסמין על הביקור המעניין, הם התרשמו מהעשייה הענפה והמקדמת. הפדרציה רואה ביסמין ארגון חשוב שמקדם את הנושא של נשים יהודיות וערביות בעסקים, בתחום הכלכלי- חברתי.