בוגרות "זינוק" של עמותת יסמין, התכנית היחידה בארץ שבנתה ומיישמת מודל מוכח לניהול ופיתוח עסק מצליח, הציגו עלייה של עשרות אחוזים בצמיחה העסקית, במסגרת מפגש עסקי לסיכום המחזור
איך מסכמים ביסמין את הצלחתו של מחזור נוסף של תכנית זינוק? כמו תמיד, במעשים וכלים פרקטיים להמשך ניהול עסק צומח ורלבנטי. כך, באירוע עסקי ומרגש, שבו נטלו חלק נשות עסקים מובילות במשק, הוענקו תעודות הסיום למשתתפות תכנית זינוק, אשר הציגו תוצאות מדהימות לצמיחת עסקיהן, זאת לאחר שקיבלו כלים עיוניים ומעשיים ליישום שיטות לפיתוח וניהול עסק במסגרת תכנית "זינוק" של עמותת יסמין. בין היתר, רשמו המשתתפות עלייה של עשרות אחוזים בהכנסות וברווחים.
כיראם בלעום, מנכ"לית יסמין: "אחוזי ההצלחה עצומים"
סיום תכנית "זינוק" חיפה נעשה במסגרת האירוע העסקי- "BIG DREAM ", אשר התקיים ב"האבטיפוס" של עיריית חיפה וחתם 22 מפגשים של תכנית "זינוק"- התכנית היחידה בארץ מציעה תהליך לימודי מעשי לפיתוח וצמיחה משמעותית של עסקים וכמו כן, מציגה הישגים מוכחים בקרב נשים בעלות עסקים. במסגרת "זינוק" עברו המשתתפות תהליך למידה שכלל הקניית כלים מעשיים לפיתוח עסקי וקביעת יעדים ראליים להגדלת העסק. בתוך כך, נערכו להשתתף במפגשי ה מליאה של התכנית, אחת לשבועיים והוענק לכולן ייעוץ ניהולי – עסקי מקצועי זמין ושוטף בין מפגשי המליאה ומשך כל התכנית כמעטפת שירותים של תכנית "זינוק" לקהליה . התהליך הפרקטי והמאתגר שאליו הן נדרשו, בנה דרך חדשה עבורן, כתהליך שמבסס ובונה את בעלות העסקים עצמן ואת פיתוח וצמיחת העסקים שבבעלותן.
"במסגרת התהליך, למדו המשתתפות להכיר בעצמן כבעלות עסק ולא כנשות מקצוע בעסק", מסבירה כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת עמותת "יסמין", "התהליך נתן להן כלים ליישום שיטות ניהול שאיתן הן יכולות לקדם את העסק היום ובעתיד". בלעום מציינת, כי בין הקשיים שמזהה ופותרת התכנית בקרב בעלות עסקים, הוא היכולת לבחון הוצאות ורווחים: "המשתתפות לומדות לבחון באופן מדויק את ההוצאות האמיתיות של העסק, לרובן נופל האסימון והן מבינות שהן מרוכזות בפן המקצועי ולא הניהולי ואז מגיעות מהר מאוד להפסדים. בתכנית הן לומדות לקבלת החלטות קשות למען העסק ולעיתים אף לחזור לנקודת ההתחלה של הקמת העסק, כדי להצליח לקדם אותו. זהו תהליך לא פשוט וכאן אני חייבת להגיד מילה טובה על הרצינות של נשות זינוק. הן כולן לקחו על עצמן אתגר גדול, לצאת ממקום הנוחות לאזור חדש ולא מוכר, ולהתמודד איתו".
מהתגובות שאליהן נחשפת בלעום במהלך התכנית, עולה כי הנשים נחשפות לעולם חדש לחלוטין, שלא ידוע על קיומו. הן מעידות כי התכנית מחלחלת ומכתיבה את סדר יומן, הן מבינות שהן לא ידעו כיצד לנהל עסק, מתמודדות עם משימות מעשיות, שמחייבות אותן לעמוד ביעדים ולהציג שיפור מתמיד. "זינוק היא תכנית יישומית אמיתית, שמטרתה להציל את העסק הקיים עם מתן כלים יישומים ובניית תכנית פיתוח ויעדים ריאליים לגדילה תוך כדי התכנית", אומרת בלעום, "אחוזי ההצלחה עצומים, ואנחנו גאים בתוצאות ובהישגים ש'המזנקות' השיגו לא רק לתקופת התכנית אלא גם בהמשך ניהול ופיתוח העסק".
אם זה נשמע למישהו כמו מסע בלתי אפשרי אז תתפלאו: תכנית זינוק היא תכנית שמתאימה לכל בעל ובעלת עסק, ששואפים לעסוק בפיתוח העסק ולא רק בהפעלתו היום יומית. "זינוק" הפכה למודל ארצי להצלחת פיתוח ותפעול עסקי, לאחר שפותחה על ידי עמותת "יסמין", בהתאם לשיטות ניהול מתקדמות, המותאמות לסוג ואופי העסקים ובעליה. כיום, התכנית מיועדת להחליף תכנית אחרות בישראל, שהפכו ללא רלוונטיות ולא מקדמות, זאת לאחר ש"זינוק" הוכיחה כי היא מובילה להצלחות בהגדלת הרווחים העסקים ובכך ליציבות ועוצמה כלכלית לעסקים בישראל.
נשות עסקים מובילות בכלכלה הישראלית ליוו את הצגת התוצרים
כחלק ממפגש מסכם התכנית, התקיים פאנל מעורר השראה עם שתי נשות עסקים מובילות בתחומן ובכלכלת המדינה, נאוה קולג' ועולא בכר סלאמה. השתיים צפו והקשיבו במצגות של המשתתפות , שאלו שאלות , פתחו אופקים , העניקו טיפים, הכוונה, רעיונות והארות. הן התרשמו ללא הרף מתוצאות התכנית ומכל אחת מ'המזנקות'.
נאוה קולג', מייסדת ובעלים בית ספר למקצועות היופי, שיתפה בדרך העסקית שהיא עברה וחוותה, סיפרה על תחילת דרכה כקוסמטיקאית ועל הדרך שבה צמחה והתפתחה. היא נתנה טיפים לניהול העסק, כגון חשיבות הקורלציה בין העסק לאמצעי השיווק, הצורך במחויבות אישית, חווית הקנייה שהלקוח ייקח איתו והיכולת לבדל את העסק ולתת לכך ביטוי ממשי.
עוד השתתפה במפגש, עולא בכר סלאמה, מנכ"לית GrowOn בוטיק עסקי ליוזמות סטארט אפ בתחילת דרכן, בעברה מנכל"ית של חברה לפיתוח תרופות, ומי שנבחרה בשנת 2018 על ידי מגזין גלובוס לאחת מ-70 נשות העסקים המשפיעות ביותר בישראל. עולא, אמרה כי: "תכנית זינוק טובה לכל עסק שרוצה באמת לגדול. ההתרשמות שלי מהמזנקות היא שכולן יודעות לאן הן רוצות להגיע, וכבר מדברות את השפה העסקית".
עוד במסגרת המפגש, הציגה ענת יגורי, יועצת עסקית ומנחת תכנית זינוק את התהליך שעברו בעלות העסקים בתכנית , והעבירה הרצאה אודות חשיבות הרלוונטיות של העסק ל"עולם החדש", כלומר עסק שיודע להתאים את עצמו לתנאי השוק ולשמור על רלוונטיות בכל תנאי. יגורי אף סיפקה כלים נוספים, שייסעו לבוגרות התכנית במשימה.
בסיום המפגש, נהנו המשתתפים מהרצאה מעשית, שכללה טיפים יישומיים לנוכחות דיגטלית, אותה העביר איתמר בן שפר, בעלים של חברת custom-sites. בין היתר הוא אמר כי: "חשיבות בחירת הפלטפורמה הדיגיטלית הנכונה עבור תחום העסק שלך. הנוכחות בדיגיטיל היא אמצעי ולא מטרה. חשוב שהנוכחות הדיגיטלית תשקף דברים אמיתיים שקורים לנו ולעסק שלנו בעולם האמיתי".
בוגרות התכנית: "כל אישה שרוצה לנהל עסק רווחי חייבת להצטרף לזינוק"
סחר חורי, בעלת קליניקה לטיפולים ברפואה משלימה, הבינה לאחר 9 שנים שהיא מנהלת את העסק בצורה חובבנית. הקליניקה שבבעלותה לא היתה רווחית וכל חודש ברבעון האחרון של 2018 נרשם הפסד. חורי הרגישה שחסר בסיס לעסק והצטרפה לתכנית "זינוק", שם התחילה לעבוד עם נתוני אמת, לנהל את תזרים הכספים ולבצע בקרה ומעקב .היא גיבשה נהלים, יעדים, בידול עיסקי וביצעה תמחור מחדש, כך שיהיה רווחי לעסק וסביר לקונה.
היעד של חורי היה להגדיל את הרווח התפעולי ב20%, זאת באמצעות אבני דרך שבנתה בתכנית זינוק. היא השלימה את מערך השיווק שלה, השיקה חבילת טיפולים חדשה שהגדילה את ההכנסות וכבר ברבעון השני של שנת 2019 ניתן היה לראות צמיחה עסקית ורווח תפעולי. חורי עמדה ביעד ובימים אלה עובדת על תכנית עסקית לשנת 2020 והגדלת ההכנסות באמצעות יצירת שיתופי פעולה. כיום אומרת חורי: "כל אישה שרוצה לנהל עסק יציב, מנוהל בצורה יעילה וטובה ועסק רווחי- חייבת להצטרף לתכנית "זינוק" כי מה שמלמדים בתכנית זינוק- לא מלמדים בשום מקום".
מעיין קדם, בעלת סטודיו לעיצוב גרפי, הגיעה לתכנית זינוק אחרי שהבינה שהיא רוצה לנהל את העסק שלה בצורה טובה יותר אך הבינה שאין לה את הכלים לבצע את השינוי. היעד שלה בתכנית היה הבראת העסק ויצירת איזון תזרימי, וזאת באמצעות פתיחת חנות אינטרנטית, פנייה לפלחי שוק חדשים בחוץ לארץ ופיתוח מוצרים חדשים. בעקבות התכנית היא הגיעה ליעד שקבעה למחזור ההכנסות, הציגה יעדים לטווח הארוך והחליטה לפתוח חנויות וירטואליות נוספות, לעצב עבור מותג קיים וליצר שיתופי פעולה עסקיים. קדם העידה כי מעבר לעמידה ביעדים שהציבה לעצמה, חלו שינויים גם בהתנהלות העסקית. התכנון והיישום הלכו ונהיו מדויקים יותר, שיטת והרגלי העבודה השתנו לחלוטין והערכים שמבדלים אותה מכל האחרים הלכו והתמקדו.
העסק גדל ב-50%
סיגל צוקר, בעלת מרכז הדרכות למיניות וזוגיות, הבינה בשנת 2018 שהעסק זקוק לשינוי. "השמירה על איזון תקציבי הפכה להיות משימה ברמה יומית ובמצב כזה הניהול הרבה פחות יעיל", מספרת צוקר, "הרגשתי שאני חייבת לעלות מדרגה ולרכוש כלים שיאפשרו לי לנהל את העסק בצורה יותר יעילה ורווחית". צוקר הצטרפה ל"זינוק", הגדירה כיעד את הגדלת הרווח התפעולי ב- 20%, באמצעות פיתוח ומכירת מוצר נישה חדש ובמהלך התכנית עסקה בפיתוח המוצר והקמת מערך השיווק שלו. בימים אלה היא משיקה את המוצר. צוקר: "במהלך התכנית רכשתי כלי ניהול מתקדמים, למדתי להתנהל בצורה נכונה ומבוקרת, הקמתי תשתיות ניהול שאפשרו לי לראות את העסק מזוויות חדשות ולנהל אותו בצורה הרבה יותר יעילה, מדויקת ומקדמת". היום צוקר יודעת כיצד לתמחר נכון, לנהל את הזמן ולעבוד עם תוכניות עבודה מדידות. "למעשה, לא רק שעשיתי תהליכי פיתוח וגדילה ברווח בתוך העסק – הגשמתי את היעד – פיתחנו מוצר חדש", היא אומרת. בתוך כך, צוקר הציגה הישג חסר תקדים, כאשר רשמה כ-50% גדילה בעסק. "אני מציעה לכל בעלת עסק, שרוצה להתקדם ומוכנה להתאמץ בשביל להגיע לתוצאות- להצטרף לזינוק, זו תכנית אולטימטיבית לבניית תשתיות ניהול חיוניות לעסק יציב ורווחי, רלבנטי, גמיש ומתפתח, לשנים", היא מסכמת.
אורית האוזמן-גל, בעלת סטודיו ליוגה לנשים במעגלי החיים, הכשרת מדריכות ליוגה ותומכות לידה הציבה לעצמה במסגרת התכנית להגדיל את ההכנסות ב- 10% , על מנת ליצור איתנות כלכלית וביסוס מחזור הכנסות יציב.
היא קבעה אבני דרך, ביניהם, הכנת דפי מוצר לכל אחד מהמוצרים שבעסק, בנית מחירון מעודכן לשירותים השונים והכנת תכנית שיווק. במהלך התכנית היא אף קלטה לקוח עסקי חדש, שמהווה נתח משמעותי בהכנסות. במבט קדימה האוזמן-גל מציבה לעצמה אבני דרך נוספים, ביניהם, הגדלת היקף כמותי של שיעורים בסטודיו, הגדלת מספר שעורי יוגה שיקומית פרטיים, פתיחת קורסים להכשרת מנחות לבייבי יוגה ועיסוי תינוקות. לאור צפי של צמיחה והרחבת הפעילות היא תידרש לשכור סטודיו חדש.
ההכנסות צמחו ב- 170%
ניבין רוחאנה, בעלת קליניקה IFACE לאסתטיקה רפואית, הגיעה ל"זינוק" לאחר שהרגישה שאין לה כלים לניהול עסק והיא לא רואה צמיחה ורווחיות. רוחאנה אימצה שיטות ניהול שלמדה בתכנית, בנתה תשתית ניהול כספים ותזרים, כתבה נהלים לעבודה בקליניקה, ניסחה נהלי עבודה מול ספקים חיצוניים, וביצעה תכנון אסטרטגיות ותוכניות עבודה חודשיות ורבעונית לכל מחלקה. את היעד לתכנית היא הגדיר בהגעה לאיזון תזרימי, על ידי גידול בהכנסות. רוחאנה היא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של התכנית, זאת לאחר שהצליחה להגדיל את ההכנסות בין הרבעון הראשון לשלישי של שנת 2019 ב-170%!
היום היא אומרת: "אני מציעה לכל אישה שרוצה לפנות לדרך עצמאית להצטרף לזינוק ולרכוש את הכלים שיעזרו לה להצליח ולהגיע להישגים. בתוך כך, רוחאנה רשמה גידול של יותר 20% בעסק.
הדר פינק-טבת, בעלת משרד עו"ד הגיעה לתכנית לאחר 6 שנים כעצמאית. היא הגדירה לעצמה כיעד להגדיל את ההכנסות מליווי משפטי של חוזי מכר/רכישה של דירות מגורים. את היעד היא ביקשה להשיג באמצעות הכנת מדריכי לקוחות, השלמת בניית אתר, הכנת מאמרים, חיזוק שיתופי פעולה ופעולות שיווק. פינק-טבת למדה במהלך התכנית כיצד ליישם את כל אבני הדרך וכבר ברבעון השלישי של 2019, היא עברה את היעד שהציבה לעצמה. "בתכנית זינוק למדתי להיות מנכ"לית בעסק ולא עובדת בעסק. היום אני מתנהלת תוך כדי תכנון מראש ולא תוך כדי תנועה".
בת חן שפירא, בעלת קמפוס להנחיית קבוצות, מעידה כי למדה בתכנית זינוק שיטות עבודה וכלים לניהול, שמאפשרים לה לעבוד בצורה מבוקרת ותחת שליטה. היא בנתה במהלך "זינוק" תשתית לנוכחות אינטרנטית, שמאפשרת לה לקדם את המוצר המרכזי שהעסק מזוהה איתו, ומציינת כי: "תכנית זינוק מאתגרת ולא מתפשרת, היא הביאה לתנופה משמעותית בעסק שלי, בזכות התכנית ייסדתי העסק, בנתי נהלים והגעתי ליעדים".
המפגש המוצלח והמעשיר הסתיים בחלקות תעודות למשתתפות "זינוק".
"הדלת של עמותת יסמין תמיד פתוחה עבור נשות זינוק, והן מוזמנות לפנות ולהמשיך להתייעץ. תכנית זינוק הינה תחילתו של תהליך, תמיד יש מה ללמוד, להמשיך לפתח את העסק", אמרה בלעום למשתתפות, וציינה כי, "כל העשייה והתוצאות המרשימות שהבאנו הן תוצאה של שיתופי פעולה רחבים במשק הישראלי. יותר ויותר גורמים עסקיים ומקבלי החלטות, בוחרים לתמוך בתכנית זינוק, לאור ההישגים המוכחים שרושמת התכנית.
אני מבקשת להודות לשותפים הרבים לעשייה, לחזון הארגון בכלל ולאירוע בפרט- הבנק הבינלאומי, מתן משקיעים בקהילה, סופר פארם, האב אבטיפוס לעסקים, עיריית חיפה- החברה הכלכלית , קרן הדסה, קרן נשים יהודיות-הפדרציה היהודית ניוג'רזי, חברת סיקרט ספא ולצוות התכנית מטעם עמותת יסמין".
למידע נוסף על תכנית זינוק לחץ כאן <<<<<