חדשות יסמין

יצא לדרך המחזור השלישי של "איזון" דירקטוריות משפיעות

נבחרת של 20 משתתפות יהודיות-ערביות פתחה את תכנית "איזון 3", במסגרתה הן יוכשרו לתפקידי דירקטוריות בחברות וגופים מובילים במשק, ויהפכו לחלק מהשדרה הנשית הכלכלית שבונה עמותת יסמין בישראל

באירוע חגיגי, שהתקיים בתחילת חודש יוני במרכז האקדמי רופין, יצא לדרך המחזור השלישי של תכנית איזון, תכנית ייחודית ובלעדית בארץ יוזמת עמותת "יסמין", לבניית מנהיגות כלכלית נשית שותפה ומובילה  במגזר העסקי והציבורי. את התכנית התחילו 20 נשים (מתוך 70 מועמדות), שכולן נשות ומנהלות עסקים עם רקע ועשייה עשירה בתפקידים ניהוליים בכירים ואמביציה להצליח.
יש לציין כי "נבחרת איזון 3" גובשה לאחר  קמפיין חשיפה רחב שביצעה "יסמין", במטרה לגייס לתכנית נשים מובילות ובעלות פוטנציאל להשתלב בהמשך גם בשדרת המנהיגות הכלכלית הנשית שבונה הארגון בישראל. בין הנשים שהתקבלו- ד"ר לכימיה, מנכ"לית מכללה, מנהלת תחום פיתוח כלכלי חברתי, יועצת מחקר והערכה בפרוייקט בינלאומי, מרצה וחוקרת במכון להגירה ושילוב חברתי וכן, יועצות פיננסיות, נשים בעלות חברות עסקיות בתחומים שונים ועוד .

בתוך כך, הקמפיין נחשף בקרב חברות, גופים וארגונים מובילים ברחבי הארץ, במגזרים מגוונים והוא שודר בשפות עברית וערבית , על מנת לפנות לכל קהלי היעד. במסגרת זו, שודרו 5 סרטונים, כאשר הפרזנטוריות של הקמפיין מכהנות הן בתפקידי דירקטורים בחברות ממשלתיות וציבוריות והן כמנטוריות תכנית "איזון" בכירות, אורית סתיו ורו"ח רגינה אונגר וכן, בוגרות "איזון" שהפכו להיות דירקטוריות לאחר התכנית. גם כיראם בלעום, מייסדת ומנכ"לית יסמין, הצטרפה למסע ההסברה ואיתור המועמדות, בסרטון שבו אמרה: "נשים הן מיעוט בחברות ובממשלה והמטרה שלנו היא לשלב נשים בתהליכי קבלת החלטות, ביכולת להשפיע על מקבלי החלטות ולהיות חלק מהם. לכן אנחנו פועלות לשלב נשים בעמדות השפעה ולהביא לאיזון במספרן ". עוד אמרה בלעום למועמדות: "כל אחת צריכה לתת לעצמה מתנה להיות בתפקיד בכיר. התכנית נותנת ידע, כלים וליווי, מביאה אותך לפתח הדלת ונותנת לך הזדמנות להוביל נשים נוספות בעסקים".

הקמפיין, בהובלתה של אורלי רודוי מהצוות המקצועי של עמותת יסמין , נחשף לאלפי מועמדות, זכה למעורבות והתעניינות, כאשר גופים מובילים במשק נרתמו אף הם להצלחת הגיוס והתכנית. בין היתר מדובר בחברת החשמל, אותה ביקשה יסמין לצרף לתכנית כחברה ממשלתית אשר שילבה 4 נשים ממגזרים שונים בדירקטוריון החברה. עוד הצטרפה לתמיכה בתכנית "סופר-סונה", עמותה הפועלת "להנכיח נשים בצמתי השפעה כחלקן באוכלוסייה", ביוזמתה וניהולה של חנה רדו, יזמת חברתית.  כחלק משיתופי הפעולה, משתתפות תכנית איזון תזכינה לקבל כרטיס בסופר- סונה, במימון עמותת יסמין. שיתוף פעולה נוסף שמתקיים כחלק מהתכנית הינו עם המרכז האקדמי רופין, שלקח על עצמו לארח את התכנית בקמפוס שלו, בברכת הדרך של נשיאת המרכז, פרופ' גליה צבר.

במסגרת אירוע הפתיחה, אמרה אלינור צור, רכזת התכנית מטעם יסמין, כי: "מדובר בתכנית חשובה ומקיפה. יש לנו קבוצה מעניינת ומאתגרת של משתתפות, כאשר מאחורינו כבר שני מחזורים של נשים מצליחות, שחלקו אף הופכות להיות מנטוריות של נשים חדשות המצטרפות לתכנית".
עו"ד שהם-הילדסהיימר, המרצה המרכזית של התכנית והרכזת האקדמית, אשר בעשור האחרון כיהנה כיועצת לדירקטוריון וכחברת הנהלה בחברה ממשלתית מובילה במשק, ציינה כי: "אני שמחה להיות חלק מצוות יסמין, מתוך אמונה בחזון ובעשייה של יסמין. עד היום תכנית איזון עומדת על 0% עזיבה, כל הנשים סיימו בהצלחה תכנית זו, וכ 38% מהמשתתפות מכהנות כדירקטוריוניות בחברות ציבוריות ופרטיות", עוד היא ציינה כי: "תכנית איזון  חושפת את המשתתפות לשיטות ניהול רחבות ונותנת להן כלים אשר יסייעו להן בקבלת החלטות נכונות וביצוע יוזמות לניהול ופיתוח החברה, מתוך מיומנויות גבוהות ושיקולים מקצועיים. תכנית איזון  מקנה ידע רחב והבנה מעמיקה בעולם העסקים, הכלכלה והמשפט, הנדרשים לדירקטורים על מנת לפתח את האסטרטגיה העסקית של החברה".

את הקורס פתחה דבי קופמן גבאי, מנהלת מערבות חברתית במרכז האקדמי רופין, אשר ציינה את החשיבות של הצבת נשים בעמדות מפתח, וסקרה את האופן שבו מרכז האקדמי רופין מקדם נושא זה. בסבב ההכרות שהתקיים בתחילת המפגש, התבקשה כל משתתפת לשתף בציפיות שלה מתכנית, כאשר אחת מהן השיבה: "אני בטוחה שכולן ישתלבו בתפקיד דריקטוריוניות השאלה היחידה היא בכמה חברות". רוב הנשים שיקפו את אתגרי הניהול הנשי בעולם של דרגים ניהוליים שרובם מורכבים מגברים, וציינו את תחושת הבדידות בצמרת והחשיבות של הקול הנשי בדיקרטוריונים וכן, ביכולת לפתוח בעתיד את הדלת גם לנשים שיגיעו אחריהן.

כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת עמותת יסמין, בירכה את השותפים, איחלה הצלחה גדולה למשתתפות, ואמרה כי: "תכנית איזון מחזקת לא רק אתכן אלא גם אותי, היא מעניקה לי וליסמין את הכוח להמשיך לקדם נשים. זו היא משימה לאומית, עלינו להצמיח ולדחוף כמה שיותר נשים לשבת בעמדות מפתח ובכך לאפשר לנשים להיות שותפות, להוביל ולקחת חלק בתהליכי קבלת החלטות במוקדי ההשפעה במשק. מתוך המקומות הללו נשים יכולות לקדם נשים נוספות וביחד נמשיך לייצר את השינוי במפת הכלכלה והחברה בישראל. מעבר לכך, אין מחלוקת כי יש ליצור שוויוניות במעשים, לקחת לעצמנו יותר ולהבטיח ייצוג הולם ושילובן של נשים בדירקטוריונים".

בין המרצים שילווה את התכנית, נמצאים עו"ד ורו"ח שמחה לב, רו"ח עמירם גולדמן, רו"ח אריאל פטל, דנה הראל, אלה אלקלעי וציפה כרמון.