חדשות יסמין

מפגש פורום איזון סטיילינג ושיימינג

כמו בכל חודש התכנס פורום איזון דירקטוריות משפיעות (המשכו של תכנית איזון ) למפגש עשיר ומרתק. הפעם המפגש היה במתכונת מעט שונה.

את היום פתח אסף שמואלי עיתונאי לשעבר ובהווה יועץ תקשורת ובעל הבלוג "המשבריסט" בהרצאתו המרתקת "שיימינג והתנהלות בהתאם" נשאלה השאלה האם ביקורת היא שיימינג? ומה מוגדר כשיימינג? איך מתמודדים אתו בעיקר חברות גדולות?

השיימינג – שפירושו ביוש עובר היום באמצעות הרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות שינו את כללי המשחק. בעבר העיתונות העבירה את האינפורמציה. במציאות של היום כל אחד הוא "עיתונאי" המידע עובר במהירות שיא לכל מקום מכל מקום מגיע לכולם וזוכה לשיתופים רבים.

מאפייני השיימינג לדברי אסף "הנו רגש או תחושה קשה שהזולת חש כאשר חרג מהנורמות החברתיות המוסכמות".

ישנם מספר מאפיינים בעייתיים בשיימינג  אין נורמות המוסכמות על כולם, שיימינג מתקבל כל עוד הוא מתאים לנורמות שלנו. התפוצה היא אדירה ומהירה. התיעוד הוא לנצח וקיים פוטניצאל גדול לבריונות ברשת.

אסף הציג מודל שבנה לזיהוי השיימינג כשיימינג.
מתחיל בפוסט מטריד.. לאחר מכן יש לאבחן את המטרה של כותב ומפיץ הפוסט. אם הכוונה פוגענית זוהי בריונות רשת. אם כוונתו של כותב הפוסט הינה שאיפה לתיקון מצב לא רצוי זהו שיימינג. ברגע שמבינים מה מטרתו של כותב הפוסט ניתן להתמודד אתו.
ישנם כמה דרכי התמודדות: אפשר להתעלם. כאשר בודקים מה ההשפעה על קהל היעד. לדוגמה מסעדת בשרים שספגה שיימינג מטבעוניים…
כלי דיווח- פייסבוק גוגל.
הפן המשפטי- כאשר ישנה עילה לחוק איסור לשון הרע.
שיח- להתמודד מול הפוסט וכותבו בצורה חכמה.
ניהול מוניטין  SEO – הוספת דברים חיוביים באינטרנט עד דחיקת ההכפשות לעמודים האחוריים.
ההרצאה לוותה בדוגמאות רבות ועכשוויות ממשברי רשת בתקופה האחרונה. המשתתפות גילו עניין רב בנושא.

לקריאה נוספת בבלוג של אסף לחצי כאן

בחלקו השני של המפגש הרצתה סברין חסון טפאש על "תדמית אפקטיבית – Dress to succssess"

סברין חסון טאפש יועצת תדמית וסטיילינג אישי ועסקי. מנחה סדנאות עיצוב תדמית בסקטור הפרטי והציבורי.  מרצה בנושא "תדמית אפקטיבית" לאנשי עסקים/אנשי ציבור/סטודנטים. ליווי אישי והכוונה – ייעוץ תדמית אישי ופרטני ללקוחות.  מלבישה שחקנים בפרסומות. (פרסומת בנק ערבי ישראלי, עידוד קמפיין הצבעה, תנובה, טירת צבי).והגישה בעבר פינת סטיילינג בתוכנית "מודה" בערוץ 2.
לדברי סברין "  95% מהמסרים מועברים באופן בלתי מילולי והתדמית שאנו משדרים משפיעה רבות על הרושם הראשוני".
כאשר מתלבשים לפגישה חשובה יש לקחת בחשבון איזה רושם אנו רוצים להשאיר, מה אנו רוצים שיקרה בסוף הפגישה. לכבד את המעמד ולהתלבש להצלחה.
סברין נתנה סקירה על סוגי הגזרות הנשיות וכיצד להתלבש בכדי להבליט או לטשטש את הרצוי.
המשתתפות קיבלו טיפים רבים כמו המלצה חמה לשיפור ההרגשה בעת הרגשת קושי או עייפות התלבשות להצלחה משפרת פלאים את ההרגשה.
בכדי לעודד הקשבה יש להוריד רעשי רקע כמו ציפורניים ארוכות, תכשיטים בולטים וכו' . סברין דנה ארוכות על צבעי הבגד השפעתו ושילובו ליצירת תדמית רצויה.
הרצאתה של סברין בנושא הקרוב מאוד לליבם של נשים ובעיקר נשות עסקים עורר עניין רב ונשאלו שאלות רבות אשר עליהן השיבה סברין בשלל דוגמאות.

עמותת יסמין תמשיך לקדם נשות עסקים במגוון תחומים ובהרצאות מגוונות.