חדשות יסמין

נשים יזמיות מירדן עברו השתלמות בעמותת יסמין

 

 נשים יזמיות מירדן הגיעו ארצה עם משלחת ירדנית, ביוזמת משרד החקלאות, ועברו יום השתלמות ייחודי בעמותת יסמין. כיראם בלעום, מנכ"לית העמותה: "עלינו להעצים ולמנף את יתרונות פתיחת גבולות בין מדינות כמו ישראל וירדן, כחלק מחזון כולל להביא לשינוי חברתי וכלכלי עולמי"

 

שיתוף פעולה יוצא דופן: היזמיות החקלאיות הגיעו לישראל במסגרת משלחת מירדן, כחלק מתכנית ייחודית של משרד החקלאות, שמטרתה להעניק לחברי המשלחת הירדנית כלים מקצועיים . במהלך הביקור בארץ, חשף משרד החקלאות את המשלחת למידע מקצועי ומקיף, לרבות שיטות גידול מקצועיות וערך עבור נשות המשלחת יום לימודים והשתלמות ייחודית בתחומי הקמת וניהול עסק, אותו הובילה והעבירה עמותת יסמין.

את המפגש העבירה דוניא מח'לוף, יועצת עסקית ומרצה מטעם עמותת יסמין והוא נפתח על ידי כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת עמותת יסמין, אשר בירכה את האורחות מירדן, אמרה כי: "ישנה חשיבות משמעותית לכל יזמית ולפני כל החלטה להיכנס לעולם העסקים, לאפיין ולבצע תכנון מדויק של הרעיון העסקי שאותו היא מעוניינת לממש, כולל בדיקת השוק לפני כל השקעה. אחת הבעיות היא שנשים ויזמים בכלל מקימים עסק לא מתוכנן והדרך הנכונה היא לתכנן כל פרט מקטן לגדול ולא ההפך". בלעום התייחסה בדבריה לחשיבות שיתוף הפעולה בין עמותת יסמין לבין נשים יזמיות מכל העולם והמזרח התיכון בפרט, והוסיפה כי: "עלינו להעצים ולמנף את יתרונות פתיחת גבולות בין שתי מדינות כמו ירדן וישראל, כחלק מחזון כולל להביא לשינוי חברתי וכלכלי עולמי".

 

 המשתתפות ציינו במפגש כי הן רואות בישראל הזדמנות ותקווה לקבלת סיוע וידע מקצועי בתחום השיווק והניהול. אחת היזמיות המשתתפות, אם לילדים, העובדת כמורה ומתכוונת להקים ברכת דגים, הגיעה למפגש ללא ידע או ניסיון ניהולי. "בדיוק לשם כך אנחנו נמצאות כאן. יסמין יכולה להעניק לאותה יזמית את הקורסים וההכוונה המקצועית להקמה וניהול עסק", מספרת בלעום, "ומעבר לכך, התרשמתי מאוד מיכולותיה, מדובר באישה חזקה בעלת ידע בתחום ה NLP שעוזר לה לתכנת ולתכנן התנהגויות".

משתתפת נוספת שהגיע למפגש היא אם לילדים, אשר מנהלת בריכת דגים מזה שנים רבות ומעסיקה עובדים, לרבות מנהל עבודה ראשי. "זו דוגמא ליזמית שהגיעה אלינו כי היא מעוניינת לקבל מידע בהקשר של עלויות ואפשרות לרכוש חומרי גלם מישראל", אומרת בלעום, "אלא שהיא נתקלה בחסמים בדרך וצריכה סיוע בתחום הזה אבל לא רק, היא גם זיהתה קושי ניהולי ומבקשת הדרכה מקצועית בכל הקשור לניהול ופיקוח על תהליך המכירה וגידול הדגים".

משתתפת אחרת, רק בת 19, עובדת בעמותה המקדמת הענקת שכר לנשים עובדות, הגיעה לתכנית משרד החקלאות, במטרה לקבל ידע מקצועי נרחב בתחום עשיית הרשתות המיועדות לדיג ושמירה על דגים. במהלך היום עלה כי למשתתפות  חסרה הדרכה עסקית – מקצועית, החל מתכנית עבודה, לוחות זמנים וכתיבת תכנית עסקית ועד לכלים מעשיים בשיווק העסק וניהולו השוטף. בלעום: "מצאנו שהדילמות שנשים אלו נתקלות בהם הן בין היתר, האפשרות ליצור שיתוף פעולה בכל הנודע לעסק עצמו- חומרי גלם וציוד, יצירת שותפויות, כלים מקצועיים ליזמות וניהול עסק, תכנון אסטרטגי שיווקי וכלים יישומים  התרשמתי מאוד מנשים חזקות, יצירתיות, בעלות אומץ לשנות ואמביציה גבוהה".

 היזמיות עברו סדנאות ניהוליות ושיווקיות מטעם יסמין

במסגרת יום הלימודים העניקה עמותת יסמין ליזמיות הירדניות סדנאות בתחום חשיבה יזמית עסקית, כישורי חיים , חשיבות החזון האישי והקשר בינו לבין החזון המקצועי. כמו כן, בשלב השני נערכה סדנא בנושאי אפיון תכונות חזקות כיזמיות ועד לתכנון עסקי ובדיקת כדאיות, כתיבת תכנית עסקית ועוד. בשלב האחרון קיבלו הנשים העשרה וידע בתחום המשך תכנון והקמת עסק הלכה למעשה, כולל ניתוח תכנית שיווקית בתכנית עסקית וביצוע התכנית לפי זמנים והיעזרות באנשי מקצוע מומחים.

בלעום הביעה שביעות רצון מהשותפות החדשה וסיפרה כי בסיום היום הנשים אמרו כי הן מתכננות ליישם את הדברים שנאמרו במפגש ולהמשיך לחקור את נושא התכנון, השיווק והביצוע בפרויקט שלהן.