חדשות יסמין

תכנית תמנון להכשרת והסמכת יועצים בתחום הניהול ופיתוח עסקים יצאה לדרך

יסמין, המתמחה בזיהוי צרכים וייעוד תכניות אופרטיביות לקהל נשים יזמות ובעלות עסקים קיימים, פתחה תכנית ייחודית וראשונה מסוגה "תמנון" – להכשרת והסמכת יועצות עסקיות בתחום הניהול ופיתוח עסקים קיימים, בשיתוף ובתמיכת בנק הפועלים. בוגרות התכנית צפויות ללוות עסקים מכל רחבי הארץ בתהליכי ניהול ופיתוח עסקי

 

החודש נפתחה לראשונה ביסמין תכנית "תמנון" להכשרה למקצוע הייעוץ הניהולי ((Management Consultant, בשיתוף בנק הפועלים ובשיטת ניהול "סמוראי", מיסודו של הכלכלן עופר מכמל. ברקע להחלטה לפתוח את התכנית החדשה, עומדת המומחיות של עמותת "יסמין" באיתור ומתן מענה לצרכים שעולים מהשטח, זאת לאחר שנמצא כי הגורם המרכזי לסגירת עסקים הינו מחסור בידע וכלים לניהול ופיתוח עסקי.

"כ-45,000 עסקים נסגרים מידי שנה בישראל, רובם בבעלות נשים ממגזרים שונים במדינה, ערביות, דרוזיות, חרדיות ומאזורים פריפריאליים", אומרת כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת יסמין, "כאשר הגורם המרכזי לסגירה קשור במחסור בידע הניהולי. תכנית תמנון נועדה לתת ידע וכלים חדשניים ומעשיים לקהל נשות מקצוע, אשר מתמחות במתן ייעוץ בתחומן לעסקים כמו שיווק, מכירות, מיתוג, פיננסים, חשבונאות ועוד. במסגרת 'תמנון' המשתתפות, אשר נבחרו בקפידה, עוברות הכשרה כעת ובהמשך הן יהיו אלו שיעצימו את בעלי/ות ואנשי/נשות  העסקים הקיימים, יאפשרו להם לפתח את העסק ולצמצם את תופעת סגירת העסקים".

במחזור הראשון לתכנית משתתפות 17 נשות מקצוע בתחומן, יהודיות וערביות, בעלות השכלה אקדמאית בתחומי כלכלה, מנהל עסקים, תעשייה וניהול, יעוץ ארגוני, ראיית חשבון ועוד, עם ותק מעל 5 שנים בליווי עסקים קיימים.
במסגרת התכנית מקבלות המשתתפות הכשרה מקצועית מותאמת לכלכלה החדשה והנוכחית, לשוק הנוכחי – עתידי  למתן שרותי לווי וייעוץ לעסקים, בין היתר בתחום ניהול משימות שוטף, תמחור לרווחיות, ניהול פרויקטים, פיתוח עסקי והקמת עסק מהיסוד – והכל תוך ליווי מעשי, צעד אחרי צעד ועזרים מובנים ומסודרים.
כמו כן, הן תעבורנה סטאג' כיועצות ניהול ופיתוח לעסקים ולארגונים. עופר מכמל, מנחה תכנית תמנון בגישת "סמוראי בעסקים", המתמחה בפיתוח עסקי וליווי בעלי עסקים, מסביר כי: "המשתתפות מקבלות תמונה ברורה גם איך מנהלים עסק וגם איך מובילים בעל עסק לתהליך מיטבי, בשלושה צירים עיקריים, המבוססים על שיטת שלושת החרבות לייעוץ עסקי- ניתוח עסק, פיתוח עסקי ופיתוח מנטאלי".

עוד מציין מכמל כי החומר מועבר למשתתפות באופן פרונטלי, תוך מתן כלים חדשניים ומעשיים לבניית תשתיות לעסק, זיהוי קהלים, מיקוד העסק ויצירת שפה ברורה, בניית מותג, מכירות ושיווק, לרבות יצירת תסריט שיחה מדויק עם לקוח, טקטיקות שיווק ומכירה, ניהול זמן, בניית שיתופי פעולה, ועוד. משתתפות התכנית מעידות כי השינוי שחל בתפיסת הניהול שלהן, משפיע כבר היום על העסק שבבעלותן ועל חייהן. כך למשל, מעידה אחת המשתתפות כי: "הבנתי מה עלי לשפר בהעברת הערך והתוצאות בפועל שמקבל הנועץ שלי".
יש לציין כי החומרים של התכנית מונגשים למשתתפות, כאשר כל פעולה פרקטית מלווה בחומרי עזר וליווי מקצועי צמוד מטעם הצוות המקצועי של  יסמין. בסיום התכנית  תוענק למשתתפות תעודת הסמכה מעמותת יסמין וחברת סמוראי בעסקים. "מדובר בנשות מקצוע בתחום הייעוץ  עם שליחות וחזון, כולן נשים שכבר עברו כברת דרך, חלקן בקריירה שניה והן התמקצעו כל אחת בתחומה", אומר מכמל, "כך שמצד אחד יש להן את הידע, הניסיון והבשלות ומצד שני את הענווה וההבנה שיש עוד מה ללמוד ושביחד זה תמיד יותר קל. מעבר לכך, מאחורי יסמין עומדת הנהלה וצוותים מקצועיים אשר עובדים  מתוך שליחות, במטרה לעזור לאחרים, להצמיח ולסייע לנשים בעסקים וזה מה שהופך תכנית למיוחדת. לצערנו, נשים עדיין מתמודדות עם אתגרים משמעותיים בשוק ולכן, כל עזרה, כל הכוונה וכל ייעוץ וליווי הוא משמעותי".

אחת המשתתפות בתכנית היא מזל צובאלי, בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון, אשר פרשה לפני ארבע שנים מבנק הפועלים אחרי 36 שנות עבודה בתחום הבנקאות, שוק ההון והפנסיה, ופתחה את "המרכז לתודעה פיננסית" שבבעלותה. "על אף שאני יועצת עסקית, הרגשתי שחסרים לי כלים, מאחר וההתמחות שלי היא בפן הפיננסי", אומרת צובאלי, "רציתי לתת יותר לעצמי וללקוחות שלי, ואני מקבלת ביסמין הרבה יותר".

צובאלי מתארת כיצד במסגרת התכנית היא בנתה חזון לעסק שבבעלותה, מוצרים מדויקים וחדשנים, למדה ליצור שיתופי פעולה עסקים, ועוד. לדבריה: "בתמנון אני לומדת לתת ערך ללקוחות, להבין איך לבנות את העסק נכון, לדבר עם הלקוח בפתרונות. אני מצליחה לקבל את המידע בצורה מאוד מדויקת הודות על  התכנית".

בעקבות התכנית בחרה צובאלי להתמחות בנישה ספציפית, וקבעה את מוצר הדגל שלה בתחום היעוץ לפנסיה. "במקום להתפרס על קהלי יעד בחרתי את גילאי ה-60 פלוס ובנוסף, להקים מחלקה חדשה לניהול עסקים באמצעות גיוס אנשי מקצוע נוספים", היא אומרת בהתרגשות, ומציינת כי כל זה לא היה קורה בלי כיראם בלעום, הרוח והמנוע מאחורי התכנית: "לראות את הנחישות של כיראם בהוצאה לפועל של חלומות וחזון זה מדהים ומעורר השראה בפני עצמו. גם משתתפות שהתקבלו לתכנית הן משכמן ומעלה. לכיראם יש יכולת לזהות נשים עם פוטנציאל ולהוביל אותן קדימה. כחלק מהחזון שלה לשלוח 'זרועות' של יועצות בכל רחבי הארץ, אני רואה את עצמי משתלבת  בייעוץ לעסקים בבעלות נשים בקרב החברה החרדית".

"מטרת העל של התכנית היא לבנות זרועות חדשות ולחזק זרועות קיימות של נשות מקצוע אשר ההתמחות שלהן  מתן ליווי והכוונה לבעלי ובעלות עסקים קיימים  אשר תהפוכנה למובילות עסקים בכל רחבי הארץ, תוך מתן ליווי בתקופת משבר ועד לניהול עסק משגשג לטווח הארוך", מסכמת בלעום, שרוצה לראות את נשות התכנית החדשה והייחודית, מובילות בהמשך את בעלי ובעלות העסקים בישראל להגדלת הרווחים ולהצלחה.

למידע והרשמה לתכנית>>>> לחצי כאן