חדשות יסמין

תו 8 לעסקים פגועים כתוצאה מהמלחמה, יוזמה ייעודית לתמיכה ולרכישה מעסקים פגועים מאזור דרום

תווי מתנה בהיקף של למעלה מחצי מיליון ₪ נרכשו בחודשים האחרונים על ידי רוכשים תומכים ומחזקים עסקים קטנים ביישובי העוטף והנגב המערבי .תו 8 שיתוף פעולה ייחודי בין מיזם  WESOURCE, מבית עמותת יסמין וציונות 2000,  לחברת הסטארט-אפ MetGo, אשכול נגב מערבי וארגון הג'וינט אשר מסייעים למאות עסקים בעוטף עזה להתאושש מהמשבר שפקד אותם מאז אירועי 7 באוקטובר, ומציע רכישה מארזים לראש השנה של מאות מוצרים באתר ייעודי בשם "תו 8".

תווי מתנה בהיקף של למעלה מחצי מיליון ₪ נרכשו בחודשים האחרונים על ידי ארגונים ואנשים פרטיים שביקשו לתמוך בעסקים בעוטף עזה. זאת כחלק ממיזם תו 8, שנועד לתמוך בעסקים הקטנים ביישובי העוטף והנגב המערבי, שנפגעו קשות בעקבות אירועי 7 באוקטובר והמלחמה המתחוללת מאז, לעודד רכישת מוצרים מעסקים אלו וכן לסייע בשיקום האזור וביצירת חוסן כלכלי-חברתי.

המיזם עלה לאוויר בחודש ינואר האחרון ביוזמת חברת הסטארט-אפ MetGo ואשכול הנגב המערבי וארגון הג'וינט ובשיתוף מיזם  WESOURCE של עמותת יסמין וציונות 2000, ובמסגרתו נבנה אתר אינטרנט ייעודי, המאגד תחתיו מאות עסקים מעוטף עזה ומציעים רכישה של מארזים לראש השנה תווי שי למימוש באתר, עבור חברות, וועדי עובדים ואנשים פרטיים.

WESOURCE – מחברים בין העסקים הקטנים לחברות הענק

בעמותת יסמין פועלים מאז תחילת המלחמה לחיזוקם של עסקים קטנים, שחוו פגיעה שנמשכת מאז 7 באוקטובר, באמצעות שורה של יוזמות ובראשן מיזם תו 8, שנועד לסייע לעסקים בעוטף, בהם גם עסקים שנתמכים בשוטף על ידי העמותה. אחת התוכניות המובילות של עמותת יסמין היא כאמור WESOURCE, שפועלת מזה כ-4 שנים לחיבור בין עסקים מגוונים – בבעלות נשים, מיעוטים או כאלו הממוקמים בפריפריה – לבין תאגידים גדולים במשק. WESOURCE שם לו למטרה לשלב עסקים אלו כספקים מגוונים ויציבים ברכש הגדול של החברות והתאגידים המובילים ומאז החל לפעול רושם הצלחות גדולות, ולהביא לחיבורים אסטרטגים בין עסקים רבים לחברות גדולות במשק.  כחלק ממיזם תו 8, רותם WESOURCE, את החברות הגדולות השותפות בתוכנית, כדי לרכוש תווי שי עבור העובדים שלהן מעסקים בעוטף ולהרחיב את מנעד הספקים שלהן גם לעסקים מהעוטף.

לדברי כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין ומי שעומדת מאחורי WESOURCE: "מיזם תו 8 משקף את עקרונות הפעילות שלנו כארגון שפועל למען העסקים המגוונים אשר נמצאים במשבר או  במגמת צמיחה. עשרות החברות ששותפות במיזם  WESOURCE הן גורם מרכזי שיכול לסייע ולתמוך בחיזוק העסקים בעוטף, על ידי רכישת תווי שי לעובדים שלהן או רכישת שירותים מעסקים אלו, שיוכלו בעתיד גם להשתלב כספקים קבועים בחברה", אומרת בלעום ומוסיפה "לחברות גדולות יש צורך בספקים וגם רצון לתרום לחיזוק העסקים בעוטף, ובאמצעות תו 8 אנחנו מייצרים עבורן את הפלטפורמה לעשות זאת בקלות ועם היצע רחב של מוצרים ושירותים".

תו 8 מציע שירותים ומוצרים של יותר מ- 100 עסקים קטנים בעוטף עזה, והוא ממשיך כל העת לצרף לשורותיו עסקים נוספים ממגוון תחומים: מוצרי מזון וטיפוח, טיפולים וסדנאות, אמנות מקומית, הסעדה, אירועי תרבות וסיורים ואטרקציות ברחבי העוטף.

לדברי צליל פולק, מנכ"ל ויזם METGO: ""נדבך מרכזי בתהליך השיקום של התושבים הוא לתת להם את האפשרות לחזור להתפרנס בכבוד ולהשיב את חייהם ואת העסקים למסלולם. המטרה שלנו במיזם היא לסייע בשיקום העסקים ביישובי העוטף ולהעניק להם ביטחון כלכלי לשנים קדימה. רכישת תווי מתנה של תו- 8   תתמוך בפרנסה של מאות עסקים ותעניק להם רשת ביטחון כלכלית. אחד החששות הכבדים שמלווים את בעלי העסקים באזורי העימות הוא מצבם של העסקים ביום שאחרי. רכישת תווי השי מסייעת להם לחזור לעבודה פעילה, כבר מעכשיו.  היינו כאן לפני ונישאר כאן אחרי. איבדנו חברים ומשפחה ואני ומשפחתי היינו מפונים וגם גויסתי למילואים."

צלם: גולן סבג                                                                             

 עוד הוסיף פולק: " המשימה שלנו היא ערכית ומשמעותית ואנו מודים למיזםWESOURSE , שמעניקים לנו במה שיווקית למעסיקים בישראל ולעסקים במרחב.  תו-8  הוא צו השעה, תמיכה בעסקים וחיזוק חוסן התושבים. אני מאמין גדול באנשי העוטף. אנחנו חזקים והאזור יחזור לשגשג".

אחד העסקים המשתתפים במיזם הוא פירות האביב, בבעלותה של אביב אלון, תושבת שדרות. העסק, שפועל מאז שנת 2018, מציע ללקוחותיו מגוון רחב של מארזי שי ומתנות לארגונים ולעובדיהם, מגשי פירות, סושי פירות, בר פירות מעוצב לאירועים, בר שייקים ועוד מגוון מוצרים שכולם מבוססים על פירות תוצרת הארץ ונרכשים הישר מחקלאים.

עם פרוץ המלחמה, פונתה אביב ובני משפחתה לאילת ופעילותו של העסק הוקפאה, וחודשה לאחרונה עם חזרתם של התושבים לשדרות. וכך מספר אביחי אלון, אחיה ושותפה של אביב לעסק: "חזרנו לפעילות לפני מספר חודשים למציאות לא פשוטה. מיזם תו 8 נותן לנו אוויר לנשימה וגישה ללקוחות, חברות וארגונים. זה מסייע לנו מאוד להמשיך ולהרים את עצמנו מחדש, ואנחנו שמחים ומודים על כך".

כמו פירות האביב, כך גם מאות עסקים בעוטף עזה, מסתייעים במיזם תו 8 כדי לשווק את פעילותם ולהרחיב את מעגלי התפוצה, ואת התוצאות אפשר כבר לראות בהיקף הרכישות, שרק ילך ויגבר בחודשים הקרובים.

בימים אלו נערכים בתו 8 לקראת אירועים ובכלל מתנות סוף-שנה לצוותי החינוך ואירועי קיץ, עם שלל של מארזים וחבילות ייעודיות עבור הרוכשים. עמותת יסמין מזמינה החברות והתאגידים במשק להצטרף לקבוצת הרוכשים החברתיים שמובילה העמותה, לקחת חלק פעיל ב-WESOURCE, ולסייע לעסקים לשרוד את התקופה הקשה ולצעוד לעבר שיקום וצמיחה.

"עכשיו יותר מתמיד חשוב לחזק את העסקים ולהזכיר להם שאנחנו איתם. זה יסייע להם לשמור על המשך פעילותם, זה יסייע לכלכלה הישראלית שתצא מחוזקת מהמשבר וזה יסייע לחברות הגדולות שיחשפו למגוון חדש של ספקים מצוינים ויתרמו את חלקן לשיקום העוטף", אומרת כיראם בלעום.

למעוניינים לרכוש תו 8 עסקים מאזור הדרום  – לחצו כאן

 להירשם למיזם  wesource  לחצו  כאן

לקטלוג מארזים שלנו לראש השנה: לחצו כאן