חדשות יסמין

"רכש מגוון הוא רווח נקי למשק הישראלי", כך אמרה מנכ"לית Jasmine, כיראם בלעום, בכנס השנתי של הפורום הכלכלי חברתי

בכנס השנתי של הפורום הכלכלי החברתי, במעמד נשיא המדינה, לקחו חלק בכירי המשק הישראלי, שרים וחברות מובילות. כיראם בלעום, מנכ"לית Jasmine ומובילת המיזם הארצי Wesource ליצירת רכש מגוון: "פיתחנו מענה שיוכל להוות פתרון קסם, הן לעסקים קטנים ובינוניים והן לחברות ותאגדים, רשויות וממשלה – כולם מרווחים מרכש מגוון"

"שילוב עסקים מגוונים כספקים מגוונים ויציבים בשרשראות האספקה בחברות ובתאגידים הנו Business מהדרגה הראשונה ורווח עם ערך כלכלי חברתי", כך אמרה כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת ארגון יסמין – Jasmine, בכנס השנתי של הפורום הכלכלי חברתי, אשר התקיים בתאריך 28.12.2020, במעמד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין.

בלעום, אשר הוזמנה להשתתף במושב "שרשראות אספקה מגוונות ורכש כחול לבן", מובילה את מהפכת הרכש המגוון בישראל, באמצעות מיזם Wesource, הפועל לשילוב בעלי העסקים בישראל כספקים בחברות ותאגידים במשק.

בכנס השתתפו בכירי המשק הישראלי, שרים, מובילי דעה, בכירים בגופי מחקר, מעסקים והחברות המובילות במשק. במושב שעסק ברכש, בהנחיית יפעת זמיר – סמנכ"לית אסטרטגיה של הפורום הכלכלי חברתי, נטלו חלק גם יעל מבורך, מנכ״לית המשרד לשיווין חברתי, משה ריעני, סמנכ"ל שרשרת אספקה ולוגיסטיקה שטראוס, בר אברהם, מנהל רכש גלובלי ומוביל רכש מגוון באינטל ישראל, סאמר בלאן, מנכ"ל ובעלים של חברת BSE והלה אופיר מנהלת עסקים למען הקהילה ציונות 2000.

"כולנו מחויבים לקדם רכש מגוון", אמרה עוד בלעום, "יש מקום ובית לכולם ב Wesource  וביחד אנחנו חייבים ליצור ולחזק את הביקוש לספקים מגוונים, לרכוש מהם במטרה לחזק את הכלכלה המקומית – כי כלכלה שכולם שותפים בה היא כלכלה שמייצרת שפע, שייכות, הכלה, רווח ויציבות".

עד כה אותרו אלפי בעלי ובעלות עסקים פוטנציאלים
בלעום הוזמנה לכנס המשמעותי והחשוב, לאחר שייסדה כאמור את המיזם הייעודי הארצי Wesource  לרכש המגוון, במסגרתו קודמו לראשונה שיטות עבודה מותאמות לרכש מגוון בחברות ובתאגידים, אשר כוללת  Matching של ספקים מגוונים בכל התחומים. בתוך כך, ארגון יסמין בשיתוף ציונות 2000 וקבוצות שטראוס, הציגו את המיזם במושב, ואמרו כי מדובר במיזם בן 3 שנים, אשר נולד כמיזם לאומי חברתי, לאחר שהשותפים איתרו את הצורך בפיתוח הזדמנויות עסקיות בקרב העסקים הקטנים והבינוניים ובפתיחת שווקים פוטנציאליים ודלתות מול הרכש הגדול בחברות ובתאגידים, לרבות בניית מסוגלות עסקית בקרב אותם בעלי העסקים כספקים עם פוטנציאל.

יש לציין כי המיזם מותאם לכלכלה המקומית ונבנה לאחר שהשותפים להקמתו יזמו מפגש "שולחנות עגולים" ושיח מעמיק עם בעלי העסקים, מנכ"לים, סמנכ"לים ומנהלי הרכש בחברות מובילות. "היה לנו חשוב להקשיב לצרכים ולדרישות של שני הצדדים במטרה לייצר  פלטפורמה של רכש מגוון  כהזדמנות עסקית כלכלית", אמרה בלעום, "עבדנו עם מנהלי  הרכש בחברות ובתאגידים לבניית פתרונות אופרטיביים, לרבות התאמות והקלות והכל במטרה לייצר את הביקוש לספקים מגוונים".

במסגרת המיזם אותרו עד כה מעל ל- 2000 עסקים ברחבי הארץ, מתוכם כ- 700 עסקים זכו בליווי של ארגון יסמין לבניית מסוגלות עסקית כספקים מגוונים. כעת, אומרים בארגון כי המטרה היא להגיע ל- 1000 עסקים עם מסוגלות להשתלב ברכש המגוון, מתוכם לפחות 60 אחוז ישולבו כספקים ברכש התאגידי, זאת עד סוף שנת 2021.

עוד מדגישים ביסמין, כי בין יתרונות קידום הרכש המגוון בשרשרת האספקה, ניתן למנות את  הפחתת העלויות והגדלת הרווחיות, הגברת חדשנות באמצעות הכנסת גיוון ודינמיות,  מתן מענה לצרכי שוק ייחודיי והגברת יתרון תחרותי, פיתוח עסקים חדשים והעצמת כלל המשק, ועוד.

כולם מרווחים: לחנך ולייצר את הביקוש וההיצע לרכש המגוון
"הגיע הזמן שמישהו יקים פלטפורמה של הרכש המגוון, יחנך וייצר את הביקוש וההיצע, זה מה שהיה חסר במשך כל השנים, על מנת לחזק את העסקים הקטנים והבינוניים", אמרה בלעום, "ובכך עסקנו בארגון JASMINE , בברכתה של עופרה שטראוס נשיאת יסמין לשעבר. המטרה היתה להתאים מודל ישראלי לאומי לחיזוק עסקים קטנים ביצירת הביקוש על ידי רכש תאגידי, כאשר הפלטפורמה הותאמה למשק הכלכלי במדינה, בוצע חיתוך שוק לקהלי היעד. פיתחנו מענה שיוכל להוות פתרון קסם לעסקים קטנים ובינוניים ולחברות ותאגדים, רשויות וממשלה".

אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל, אמר במסגרת המושב כי: "הפלטפורמה של Wesource תהווה מענה ופתרונות להרבה עסקים והרבה חברות ותביא לפתרונות ותחרויות ברשת התגידים. אני מזמין את מנהלי הרכש בחברות והעסקים המגוונים להיות חלק מהמיזם, שדרכו הם יוכלו לקבל מענה ולעשות עסקיים רווחים".

בסיום המושב הודתה בלעום למארגנים ולשותפים למיזם, עינת זינגר דן, ליפעת זמיר ומירוות אלעזה מהפורום הכלכלי – חברתי, אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל, משה ריעני סמנכ"ל שרשרת האספקה קבוצת שטראוס, הנהלת וצוות שטראוס, חברת אינטל ישראל, הילה אופיר וענת קייזלר מציונות 2000, סאמר בלאן בעלים BSE ולהנהלת וצוות Jasmine ,- חברי וועדת ההיגוי וצוותי העבודה המלווים פיתוח Wesource.

להרשמה והצטרפות לwesource:לחץ כאן