חדשות יסמין

נשים המכהנות בתפקיד דירקטור מביאות לחברה חשיבה אחרת ויצירתיות

במסגרת מפגש של תכנית איזון -דירקטוריות משפיעות של עמותת יסמין  שהתקיים בתאריך 13/3/2018 המשתתפות התנסו במסגרת ההרצאה "הדירקטוריון בעידן ממשל תאגידי" בהנחיית  עו"ד אפרת בסימולציה המדמה ישיבת דירקטוריון בחב' ממשלתית. כחלק ממשחק התפקידים מונו ליו"ר דירקטוריון, סמנכ"ל כספים, מנכ"ל החברה וחברות דירקטוריון.
הסימולציה דימתה ישיבת ההנהלה בה נידונו מספר  נושאים והיה צורך לקבל החלטה.
העיקריים בהם:
1.עימותים בין הנהלת חברה לוועד העובדים בה המשפיע על תפקודה. גרעון עתידי, הנובע מהתנהלות לא מקצועית .
2.פרויקטים בסטייה משמעותית מתכנית העבודה, בשל אילוצים חיצוניים ופנימיים והתמודדות מול סיכון של חריגה בתקציב ובלוחות הזמנים. כך שהחברה לא תוכל לעמוד בביצוע פרויקטים נוספים בשנה זו
3.האם יש להעביר דיווח לבכירים הממונים או להמתין עד להתבהרות העובדות הן בנוגע לחוסר הכספי והן באשר להתקדמות הפרויקטים.

הישיבה הייתה סוערת . חילוקי הדעות בין חברות ההנהלה  היו נוקבים ועלו רעיונות שונים ויצירתיים כיצד להתמודד עם הדילמות שעלו. הנשים, נימקו את דעתן כיצד לנהוג ולבסוף התקיימה הצבעה.

לדברי המנחה  עו"ד אפרת שוהם, אשר מעבירה סימולציה זו משך שנים בתכניות להכשרת דירקטורים ומנהלים. ההחלטות שהתקבלו היו יוצאות דופן ומקדמות . אפרת הוסיפה וחידדה כי "אין ספק שהיות והדיון היה על טהרת הנשים התקבלה החלטה שונה וייחודית". דבריה של אפרת חיזקו  את הידיעה, כי נשים בתפקיד דירקטוריות מביאות חשיבה אחרת ויצירתית.

בחלקו השני של היום האזינו המשתתפות לעדי גמליאל מחברת נתיבי ישראל מנהל אחריות תאגידית בהרצאתו " בין אחריות תאגידית לאתיקה" ולמדו כי אחריות תאגידית יכולה בנוסף להקל גם על העובדים, לחסוך כסף לחברה ולתרום למשק הכלכלי וזאת  ע"י רכש מגוון.

עמותת יסמין תמשיך לקדם את דור המנהיגות המשפיעות גם בעתיד.