חדשות יסמין

משלבים ידיים ועושים לקידום המטרה המשותפת

 

שילוב נשים בעמדות ניהול

תכנית איזון מאגדת בתוכה מטרות רבות, כאשר המטרה העיקרית היא לקדם נשים לעמדות מפתח כדירקטוריות. על מנת להכשיר את הדירקטוריות לעתיד, חברה עמותת יסמין  לנציגים שונים מהמובילים במשק ביניהם: חברי דירקטוריונים בחברות ציבוריות וממשלתיות, מנכ"לים של תאגידים, משרדי ממשלה, נשות ואנשי עסקים מובילים, ארגונים פיננסים ועסקיים, תורמים ותומכים בפעילות יסמין, ארגונים חברתיים רלוונטיים ועוד. כולם שותפים לעשייה של עמותת יסמין ויחדיו מובילים לשינוי חברתי – כלכלי למען בניית דור העתיד של נשים מנהיגות כלכלית נשית ולמען שיתופן של נשים בעמדות מפתח ובעמדות של קבלת החלטות לקידום כלכלה וחברה בריאה וצומחת. 
מחקרים מוכיחים שוב ושוב את חשיבות שילוב נשים לתפקיד ניהול בכירים ועמותת יסמין מאמינה בשיתופי פעולה והנגשת המידע למשתתפות בתכנית איזון "דירקטוריות משפיעות". 
וזאת על מנת להעניק לנשים תמיכה, ידע וכלים פרקטיים אשר מקנים לנשים יכולת השפעה! 
לכן בכל מפגש ומפגש, בעלי תפקידים שונים לוקחים חלק בהרצאות למען מינוף התכנית  וחתירה למטרה המשותפת. כמו כן, על מנת לחשוף את הנשים לכל אותם הנושאים  הנדרשים למילוי תפקיד הדירקטורית. כלומר, מהי הציפייה וכיצד ניתן ליישם את התאוריה לכדי פעולה? זאת תוך עיצוב והגדרת תפקידן כדירקטוריות.
במפגש האחרון הוזמנו נציגי מאגרי הדירקטורים להרצות ולהסביר למשתתפות על חברותיהם : 
את המפגש פתח רו"ח עמירם גולדמן אשר נתן הרצאה מרתקת על דירקטוריון,שנתבע תוך הצגת הדגשים בנושאים : השקעה/ רכישה של חברות/ עסקים.

IMG-20180508-WA0003

 

לאחר מכן,  מתי אהרון מנכ"ל אנטרופי, סקר את פעילות חברת אנטרופי העוסקת בייעוץ לממשל תאגידי בתחומי סיכונים תפעוליים, סיכוני אשראי ושוק סיכונים פיננסיים ועוד. בנוסף לחברה מאגר דירקטורים רשומים. 

IMG-20180508-WA0009

לדברי מתי "היום מינוי דירקטור צובר היום המון תהודה ועבר מהשיח הציבורי לרמת הפרקטיקה – תמהיל נכון של שוויון מגדרי, מומחיות והצרכים הספציפיים של כל חברה לתפקיד דירקטור. תפקיד הדירקטור לפקח ולכן כיום הדירקטור חייב להיות מקצועי ובלתי תלוי". עוד הוסיף וציין כי במאגר רשומות כ 35% נשים ומס' זה גדל משנה לשנה. המאגר הינו פלטפורמה בלתי תלויה ונרשמים לפי פרמטרים קבועים.

IMG-20180508-WA0018

מאוחר יותר יניב אדרי, אשר מתפקד כרפרנט תעשיות ביטחוניות במשרד האוצר רשות החברות וכן מכהן כנציג הרשות בחברות ממשלתיות ביטחוניות.
יניב סקר כיצד החברות הממשלתיות מהוות כלי מרכזי למימוש מטרות המדינה ומרכזות חלק ניכר מניהול משאביה  והשפעתן הישירה על: 1. יוקר המחייה  2. יעילות המשק בישראל. 

בנוסף, תיאר בפני המשתתפות מהו הרכב הדירקטוריון המיטבי:
– מחויבות הדירקטורים לטובת החברה בלבד
רקע ניהולי ופיננסי עשיר בתחום פעילות החברה
דירקטוריון מקצועי ומגוון
בלתי תלויים ועצמאיים
למעשה, חלה חובה על דירקטוריון של חברה ממשלתית לקבוע את המדיניות הכללית של החברה בתחום מטרותיה, ואת פעיליותיה הפיננסיות מדי שנה ולעקוב אחר הגשמת המדיניות, התכניות והתקציבים. יניב נתן הסבר מקיף על הנבחרת ומטרת הרפורמה שבוצעה. לדבריו בעבר ישבו בדירקטוריון דירקטורים לא מקצועיים. כיום המגמה בעקבות רפורמה זו הינה להפוך את החברות הממשלתיות למקצועיות, רווחיות ויעילות. 

"בחירת דירקטורים מקצועיים תביא למהפכה זו בחברות וכבר ניכר שינוי בפרמטרים אלו לעומת שנים עברו". 
יניב קרא לנשים להירשם למאגר הרשות.

מיכל-מור-לניוזלטר
לסיכום המפגש, מיכל מור מנכ"ל משותף באיגוד הדירקטורים, אשר נתנה מידע רב לנשים על פעילות האיגוד, מאגר הדירקטורים ,הרצאות ותכניות הכשרה, קידום מעמד הדירקטור מול הממשל  ועוד. 

כאשר המטרה לנגד עיניה
להוות הגוף המקצועי והגדול בישראל  המוביל דירקטורים בדרך ליצירת אווירת עסקים ראויה
מיכל ציינה מהם אתגרי הדירקטור כאיש מקצוע:

עצמאות הדירקטוריון 

הרכב ועבודת הדירקטוריון 
הרכב ועבודת ועדת הביקורת 
הליכי אישור עסקות עם בעלי שליטה 
חלוקת דיבידנדים 
מיכל קראה לנשים: "תהיו אקטיביות– תגיעו לכנסים תיצרו קשרים"
מפגש זה הינו מפגש שהעניק מידע עשיר ורלוונטי למשתתפות בדרכן לתפקידי הדירקטוריון. עמותת יסמין קוראת לכל גורם רלוונטי לשיתוף פעולה על מנת לקדם חברה נשית עסקית אקטיבית ואפקטיבית.