חדשות יסמין

מהפכת הרכש המגוון של "יסמין": חברות ענק בישראל פותחות את הדלת למיזם WeSource

הצלחה למיזם WeSource : חברות ותאגידים בישראל החלו לשנות את מדיניות הרכש ולקלוט ספקים חדשים ומגוונים מכלל האוכלוסיות בישראל, כחלק ממהפכת הרכש המגוון שמובילה "יסמין". כך הפכה חברת "אינטל" למודל הצלחה במיזם  

 

מיזם WeSource הפך למיזם פורץ דרך בישראל- יוזמת וניהול עמותת "יסמין", בשיתוף ציונות 2000 ובמימון בנק לאומי וקבוצת שטראוס- והוא מהווה כיום פלטפורמה מצליחה לעידוד השילוב השוטף של עסקים מגוונים כספקים בתאגידים ובחברות הגדולות בישראל.

בתוך כך, חברת אינטל הפכה למודל לשינוי ארגוני ותפיסתי בתחום, כחלק מהשתתפותה במיזם, זאת לאחר שביחד עם עמותת יסמין היא פעלה לחיפוש ספקים מגוונים, הדרכתם, הסמכתם וקליטתם במאגר הספקים של החברה. משנה לשנה חלה עלייה ונרשמת צמיחה בקרב הספקים המגוונים שיסמין מספקת לחברת אינטל. מדובר על ספקים מגוונים, שמעל ל-51% מתוכם נמצאים בבעלות נשים וכן, בעסקים בבעלות מיעוטים בחברה הישראלית, עסקים מהפריפריה החברתית-כלכלית במדינה, עסקים אשר מעסיקים אוכלוסיות מיוחדות, ועוד. "עמותת יסמין וחברת אינטל נותנות מענה שהוא 'ווין-ווין', ומסירות את המחסומים שעמדו עד כה בפני בעלי עסקים מכניסתם למאגר הספקים של החברה", מציינת כיראם בלעום, ומוסיפה כי, "בכך יסמין ממשיכה לחזק את המסוגלות בקרב עסקים מגוונים להפוך לספקים בחברות הגדולות, כאשר 'אינטל' היא דוגמא למודל מוצלח של שיתופי פעולה ותוצאות מוכחות".

הקשר בין wesource  של "יסמין" לבין "אינטל" נוצר בשנת 2013 והחל משנת 2018 "אינטל" הגדירה לעצמה כמדיניות רכש את חובת הכללת ספק מגוון" אחד לפחות במכרזים בעקבות ההצלחה, נבחרה בלעום באותה שנה לאחת מ-50 האנשים המשפיעים ביותר על מדיניות החברה.
בכנס Includay 2019 לגיוון והכלה שערכה חברת אינטל בהשתתפות כ-1000 עובדי החברה,
סקר יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, את כל התחומים שבהן אינטל פועלת לשילוב חברתי וכלכלי, בהם גם מיזם wesource המצליח. שירה כהן, נציגת "יסמין" הציגה את המיזם המשותף בעמדת הסברה בכנס, כאשר המשתתפים הביעו התעניינות רבה וקיבלו מידע אודות חשיבות הרכש המגוון עבור הארגון.

"חשפנו את המשתתפים למשמעות של עסק מגוון, מטרת המיזם והתהליך שעובר ספק שמעוניין להיכנס לרשימת הספקים של wesource", מסבירה בלעום, "בתוך כך הוסבר הצורך שקיים ברכש מגוון, שמהווה בסיס לשגשוג כלכלי עבור התאגיד ומאפשר עבודה עם מקורות אספקה חדשים. ספקים קטנים ובינוניים מאפשרים יצירתיות, גמישות עסקית, ומספקים מוצרים ושירות תוך התאמה וקשב לצורכי התאגיד, וכך כולם זוכים. הכנס בהחלט יצר תחושה שהתאגידים מבינים שגיוון והכלה הם חלק בלתי נפרד מהדרך שעליהם לעבור כדי להגיע להצלחה. ככל שהתאגיד יעבוד עם ספקים מגוונים ואף יפתח את הדלת לעובדים מגוונים ממגזרים שונים, כך הוא ידאג לחיזוק וקידום אוכלוסייה מגוונת וכלכלה יציבה יותר".

למידע נוסף על מיזם wesource לחץ כאן