חדשות יסמין

יסמין דיגיטל: כך הותאמו תוכניות לקידום בעלות עסקים למציאות הקורונה

עוד הרבה לפני משבר הקורונה קראה כיראם בלעום, מנכ"לית יסמין, לנשים בעלות עסקים להישאר רלבנטיות, עדכניות ולפרוץ את מחסום הדיגיטל. כיום מובילה יסמין מעבר לתוכניות לפיתוח עסקי בצל המשבר, באמצעות שילוב כלים חדשניים טכנולוגיים המאפשרים למידה מרחוק. תכירו את "זינוק" ו"ToGrow" יד ביד להצלחה בעסקים, המתקיימות לצד  תוכניות און ליין נוספות להצמחת עסקים קיימים, בדגש על עסקים בבעלות נשים מכל קשתות החברה הישראלית

"נשים בעלות עסק עצמאי מחויבות להישאר עדכניות, רלבנטיות, חדשניות, ולהיות נוכחות בזירה הדיגיטלית, אחרת הן תשארנה מאחור והעסק לא ישרוד". את הדברים הללו אמרה מייסדת ומנכ"לית עמותת יסמין, כיראם בלעום עוד הרבה לפני פרוץ משבר הקורונה, שרק הוכיח עד כמה אמצעים טכנולוגיים הם כלי "קיומי" עבור עסקים. אלא שבעלות עסקים רבות הגיעו למשבר לא מוכנות, ונקלעו לקשיים עסקיים וכלכליים, שאיימו על המשך פעילותן העצמאית.

ביסמין זיהו את האתגרים העיקריים לתקופת היציאה מהמשבר, ופיתחו מענים שיסייעו לבעלות העסקים להגיע למימוש אפשרויות להגדלת העסק ולצאת ממשבר הקורונה מחוזקות. כך, בצל המגבלות, פתחה עמותת יסמין בליווי צוותים מקצועיים  את תוכניות "זינוק -להניע את השיווק  בעסק הקיים " ועוד תוכניות אופרטיבית כמו   TOGROW – עסק לנצח , המתקיימות באון ליין, במטרה לבצע ניתוח ופיתוח עסקי עדכני מותאם לשוק נוכחי ועתידי , אשר יביא להגדלת הרווחים והמשך צמיחתם של עסקים קטנים ובינונים דגש בבעלות נשים.

רינת בין, בעלת תואר שני במנהל עסקים ותחום התמחותה שיווק ומכירות, המנחה המרכזית  בתוכנית "זינוק" ובעלת משרד בתחום מיתוג ואסטרטגיה שיווקית במדיה הדיגיטלית, רינת מובילה משתתפות תוכנית "זינוק" להניע את תחום השיווק בעסקים הקיימים שלהן , התוכנית מתקיימת אחת לשבוע, במשך 11 מפגשים שבועיים כוללת מתן ליווי מקצועי פרטני וקובצתי  בין המפגשים של התוכנית , משתתפות התוכנית כולן נשים יהודיות וערביות בעלות עסקים קיימים בתחומים מגוונים, כגון תיירות, אירועים והפקות, יועצת עסקים וארגונית, קאוצ'ינג, עיצוב פנים, שחייה והידרותרפיה, ועוד.
"ביקשנו להתאים את התוכנית לתקופת המשבר, בדגש על כלים דיגיטלים וטכנולוגיים. מה שהיה לפני המשבר כבר לא מתקיים, עסק צריך ליצר שירותים ומוצרים רלבנטיים  וגמישים, כגון מוצרים טכנולוגיים אשר מוגדרים מבחינת השקעה כמוצרים או שירותים רזים , זה מצריך שינוי", אומרת רינת בין, אשר עוברת בעצמה הכשרה והשתלמויות מקצועית כיועצת עסקית בעמותת יסמין, "המטרה היא שכל עסק ייצא עם תוכנית פיתוח ויעדים לגדילה, שתוטמע בעזרת יועץ עסקי. תכני התוכנית עוסקים, בין היתר, בניהול משבר, התנהגות צרכים ,שיווק וויזואלי, היבטים פיננסים, תוכנית פיתוח הלכה למעשה ,חשיבה לחדשנות שתאפשר לבעל העסק לראות את העסק אחרת ומותאם לכלכלה ושווקים נוכחים ועתידיים התוכנית כוללת בתוכה מענה פרטני מקצועי לכל אחת לפיתוח העסק הקיים שלה . נשים צריכות ללמוד להרוויח מהעסק, לא להתבייש ולא לפעול רק מתוך רגשים אלא מתוך חשיבה עסקית. כך למשל, הן לומדות לבנות מוצר דגל, שיוביל את העסק  לגדילה והתרחבות כמקור של הכנסות ורווחים.

כיצד מתמודדים עם העברת התוכניות ל-ZOOM?
"החומר צריך להיות מעניין, ממוקד, מכוון. המשתתפות מקבלות משימות שבועיות, ואנחנו מבצעות תהליך שיתוף בתוצרים. החשיבה היא גם אסטרטגית וגם יישומית. חשוב לנו שייבנו במהלך "זינוק"  תוכנית פיתוח לעסק  שבמהלך התוכנית יוכלו ליישם ולהתקדם .

"כל העשייה של יסמין מביאה חדשנות אינטנסיבית לעולם העסקים, חזון חדשני פרקטי ועקבי. ביסמין יודעים לעשות את זה, לתכנן להוציא לפועל, לעשות בקרה ולשכפל את ההצלחה כל פעם מכיוון והיבט אחר", מסבירה היבא חלבי, מנחה מרכזית  בתוכנית TOGROW– עסק לנצח  בתוכנית משתתפות דרוזיות וערביות בעלות עסקים קיימים והיא מתקיימת אחת לשבוע, במשך 10 מפגשים ממוקדים כוללת סיוע מקצועי ומענה וליווי פרטני בין המפגשים , המפגשים  בנויים מפן עיוני, שאלות ופרקטיקה, אשר עוסקים בין היתר בבידול ולרלבנטיות לשוק נוכחי ועתידי, המחרה ותמחור, אסטרטגיה ותכנון עתידי, פתיחת שווקים פוטנציאלים ועוד.

חלבי, תושבת דלית אל כרמל, בעלת רקע מתחום הנדסת תעשייה וניהול, וכיום בעלת חברה wewin לייעוץ והדרכה לעסקים וארגונים, אומרת כי: "מדובר בתוכנית ייחודית, שמטרתה לתת כלים פרקטיים בעולם דיגיטלי ומשתנה ולהתמודד עם משברים. ללמוד איך מנתחים את העסק, ללמוד את המצב הקיים ואיך אפשר להסתכל כמה צעדים קדימה וזה אומר לבנות את התוכנית עצמה, פיתוח עסקי, יישום ובקרה.
"מדובר בתוכנית יישומית ופרקטית. תוך כדי המפגש אנחנו מיישמות את החומר, במטרה שיחוו את המודל והכלים בתוך הסדנאות עצמן".
חלבי עצמה, יש לציין, עוברת הכשרות והשתלמויות מקצועיות בתוכנית תמנון ותוכניות יסמין להכשרת והסמכת יועצים עסקיים מקצועיים בתחום הניהול, התמודדות עם משברים והפיתוח העסקי.

כיצד אנחנו מעבירים  את התוכנית בפועל?
"בחדרים וירטואליים. המשתתפות נכנסות לזום, מחלקים אותן לחדרים יותר קטנים ועוברים בין החדרים. ממש כמו מפגש פרונטלי. חלבי מציגה  סקרים ושאלון באון ליין, עם שאלות כגון- 'לכמה זמן את בונה תכנית עבודה עם אופציות למענה?' , 'אילו כלים חסרים לך?' ובסוף היא  משתפת בתוצאות וזה נותן ערך מוסף לתוכנית. משם אנחנו מפתחות דיון ספציפי".

לפתח ידע טכנולוגי?
"כן, אנחנו מדברים על חדשנות וגישות חדשות ועדכניות שאני רוכשת במסגרת ההשתלמויות  שלי בתוכנית תמנון של עמותת יסמין וככל שאנחנו בקיאות יותר בידע חדשני מותאם לתקופה הנוכחית  כך יהיה לנו קל ללוות ולקדם עסקים קיימים ומשתתפות התוכנית .

מה הכלי המרכזי שהתוכנית מעניקה?
"מידת ההסתגלות שלנו למאורעות בעולם ובארץ היא קריטית לעסקים, והכי חשוב הוא שעסק יוכל לא רק לשרוד אלא להתפתח ולהגדיל את הרווחים. אם עסק לא גמיש אז מאוד קשה לצמוח ולהתפתח. צריך להתאים את עצמנו לסיטואציה אז חלק מהדברים שלומדים בתכנית זה איך לקבל החלטות בתנאי אי ודאות.
"מידי שבוע המשתתפות מקבלות משימות  ליישום על העסק. ומשמשים לנו כסיפור מקרה כולל ניתוח בפני המשתתפות בהתחלת כל מפגש . שיטות וסגנון התוכנית שלנו  מביאה התקדמות מחושית וראויה במהלך התוכנית מבחינת שינויי דפוסי חשיבה, חדשנות ושינוי שיטות העבודה לקידום העסק הלכה למשה , המשימות וניתוח המשימות בכל מפגש מקרב את המשתתפות הבין ולראות התקדמות ומדרבן אותן לרצות עוד .
"בעבר הלא רחוק ,בעלות עסקים רבות, התקשו  לשמור על הישרדותו של העסק ויותר מכך להרחיבו באופן מעשי מעבר לנקודה מסוימת, גם אם יש בידיהן את הידע", מסכמת בלעום את הצורך בתוכניות הדיגיטליות שמובילה יסמין, "עבור בעלות עסקים בניגוד לגברים, זה יכול להיות מאתגר למדי לגייס כספים ולקבל גישה למימון או להזדמנויות עסקיות, כמו גם למצוא ייעוץ והדרכה מקצועית. תכנית "זינוק", למשל,  מהווה פתרון למניעת סגירת עסקים קיימים בבעלות נשים, כאשר הדגש הוא על עשייה תוך כדי התוכנית, לשם שמירה על הישרדות וגדילה של העסק לפחות ב 20%. התוכנית מקדמת ומסייעת למשתתפות המעוניינות להפוך את הידע שלהן לצמיחה עסקית דה פקטו".
עוד היא מציינת כי: "המשתתפות בתוכניות הן נשים מכל קשתות המדינה  אשר בחרו לא לוותר על העסק להפך  אלה להשקיע  בו ולשמור עליו, בחרו לתכנן אותו טוב יותר ולייעד אותו לתקופה של משבר". על הערך המוסף שיסמין נותנת למשתתפות התוכניות, אומרת בלעום כי: "התוכניות של יסמין עם הצוותים המקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, המשתתפים, השותפים התומכים ואנשי ונשות המקצוע, מהוות סביבה תומכת, במיוחד בתקופה זו, לאלפי בעלות עסקים קיימים או מתקשים בגלל משבר הקורונה".

למידע והרשמה לתכנית זינוק>>> לחצי כאן

למידע והרשמה לתכנית TO GROW >>>> לחצי כאן