חדשות יסמין

בתפקיד דירקטור תדעו לנהל סיכונים

פורום איזון – דירקטוריות משפיעות נפגש בחודש יוני 2017 כאשר  מטרת הפורום הינה להפגיש חברות הפורום  לשמוע הרצאות מעשירות להתעדכן ולהכיר… במושב זה האזינו המשתתפות  להרצאתה של ריקי גרנות המכהנת כדירקטורית של חברות ציבוריות ושל חברות בשוק ההון. בעלת ניסיון רב בתחום זה.

הרצאתה של ריקי עסקה ב " ניהול סיכונים בדירקטוריון"

IMG-20170613-WA0003

מה תפקיד הדירקטוריון, אחריותו, סיכונים המוצבים כיום בפני דירקטוריון בעולם החדש לעומת העולם הישן.  אסטרטגיה, מצב כספי, מבנה ארגוני ושכר דוחות כספיים ועוד'…בהרצאתה שילבה ריקי דוגמאות רבות רלוונטיות ומעניינות. הדוגמאות שניתנו עוררו עניין רב בקרב המשתתפות.

לקראת סוף הרצאתה חולקה הקבוצה לשתי קבוצות של סימולציה  וכל קבוצה קיבלה קייס סטאדי שאותו הייתה צריכה לנתח, להעריך ולקבל החלטות כדירקטוריות.

קייס סטאדי

קייס סטאדי אשר ניתן לאחת הקבוצות דן בסוגיית מכירת אורפק הישראלית אשר פיתחה מערכות לתדלוק אטומטי  לגילברקו האמרקאית. הקבוצה השנייה התייחסה לחברת מקורות ובחינת ההחלטה על מתקן התפלת המים.  המשתתפות יצגו את הדירקטוריון ובחנו את הכדאיות העסקאות

תיאור העסקה ותחשיבי שווי, ייעוץ מקצועי במקרה הצורך, האם קיימים לבעלי העניין ניגוד עניינים? האם משתלב באסטרטגיה העסקית של החברה? מה התועלת לחברה מביצוע הפעולה? מה ההשלכות על החברה אם נקבל החלטה שלא לבצע? האם קיימות מגבלות רגולציה? הביטים משפטיים מיוחדים אם יש היבטי מס אבני דרך, שלבי ביצוע-לו"ז קשיים צפויים המועדים לדיווח-עיכוב דיווח

אין ספק כי הרצאתה של ריקי השאירה רושם עז על המשתתפות שנהנו מאוד וגילו מעורבות לאורך כל הרצאתה ובמיוחד נהנו מהקייס סטאדי. נשמעו אמירות " הקייס סטאדי חיזק אותי וגילה לי שאני יודעת לשאול את השאלות הנכונות" "חייבות קייס סטאדי בכל מפגש, זו תרגולת מצוינת לחיים האמתיים"

המפגש הבא יתקיים בתאריך 4.7.17 עם עו"ד צבי גבאי בנושא בנקאות והשקעות.