חדשות יסמין

בצל המשבר: סקר ראשון מסוגו לבדיקת הצרכים ביציאה מהמשבר בקרב בעלות עסקים מכל קשתות המדינה

כ-162,300 נשים בעלות עסק עצמאי מתמודדות כיום עם היציאה ממשבר הקורונה ונדרשות לכלים עדכניים להצמחת העסק ומניעת קריסה כלכלית.  עמותת יסמין יוצאת בסקר ראשון מסוגו, בשיתוף החברות והארגונים המובילים במשק, לאיתור הצרכים ופיתוח תכניות, שיבטיחו את עצמאותן הכלכלית והחברתית של נשים בחברה הישראלית

משבר הקורונה טלטל את המגזר העסקי בארץ ובעולם, ואילץ בעלי ובעלות עסקים רבים לחשב מסלול מחדש, מתוכן כ-162,300 נשים עצמאיות בעלות עסק, מכל המגזרים והדתות, המתמודדות כיום עם היציאה מהמשבר ומחפשות כלים עדכניים להצמחת העסק במקרה הטוב, ולמניעת קריסה כלכלית במקרה הרע – מצב שבו המשק והחברה כולה יתדרדרו לתהום.
בימים אלו התגייסה עמותת "יסמין" ללוות ולקדם את בעלות העסקים בעת ניהול המשבר, ויוצאת לביצוע סקר ראשון מסוגו, שיתמקד באיסוף מידע ונתונים על מצבם האמיתי בעת משבר של עסקים בבעלות נשים ופיתוח תכניות תומכות לשיקומם. בה בעת הסקר יתרום לפעילות העסקית של כל השותפים והארגונים העסקיים.
בעמותת יסמין מציינים כי הסקר יבוצע בשלושה אמצעים- סקר רוחבי  שיופץ לקהל היעד, קבוצות מיקוד וראיונות עומק וכן, ראיונות אישיים 'אחת על אחת'. בנוסף, הסקר פונה לשלושה סוגי קהלי יעד – נשים בעסקים עם דגש על המגזרים השונים, ותק העסק וגודלו וכן, תחומי הפעילות של העסק.  מטרת הסקר הינה לאתר צרכים עכשוויים ועתידיים, לבנות תכניות ייעודיות ומודלים לניהול עסקי רלוונטי  לשוק נוכחי ועתידי, לרתום וליצור מעורבות של משרדי ממשלה רלוונטיים ולשתף חברות מהסקטור העסקי בתהליכי ליווי והדרכת העסקים שבבעלות נשים.

"בעלות העסקים מהוות כוח כלכלי חזק במשק בכלל ועבור גופים עסקיים בפרט, ומכאן שהמידע ישמש את כלל השותפים לפיתוח מענים ומוצרים עדכניים ורלוונטיים לתקופה זו ואחריה", מציינת כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת יסמין, "צריך לזכור שנשים מהוות יותר מחצי מאוכלוסיית העולם והחברה והן משמעותיות למשק ולפיתוח הכלכלי שלו, אלא שהצרכים שלהן שונים מהצרכים של בעלי עסקים. לצערנו, הסקרים הארציים לא מתמקדים בהן ולכן לא יודעים לאתר קשיים ולתת פתרונות ייעודיים לצרכיהן. המומחיות שלנו- וזו גם מטרת הסקר, היא להתמקד בצרכים של בעלות העסקים ולבנות עבורן תכניות שיקדמו אותן, בהתאם לממצאים. אם לא נעשה את זה אז לא רק שהמשק לא יצמח אלא אף נגיע לקריסה כלכלית וחברתית של המשק הישראלי".
עוד אומרת בלעום כי: "הוכח מחקרית שהנשים מהוות כוח קניה במשפחה ובעסקים, דעתן חשובה ומשפיעה על כוח הקניה של המשק כוחו. מכאן שחיזוק נשים בכלכלת המדינה תביא גם לחיזוק החברה וליציבות ולכן, קיימת חשיבות עליונה לתמיכה הארצית והבינלאומית של פעילות יסמין, אשר מתמחה בקידום נשים בעלות עסקים עצמאיים, מכל מגזרי המדינה".

כאמור, לצורך הצלחת הפרויקט, הסקר יופץ בשיתוף חברות וארגונים מובילים, שהקהל הנשי העסקי חשוב להם, והם אף הוזמנו לקחת חלק מרכזי בוועדת ההגוי של המיזם, לתכנן, להוביל את הסקר ולהעניק מענה, לרבות תהליכי בניית השאלון וממצאי הסקר, קהלי היעד, שיווק והפצה, בניית תכניות אופרטיביות מותאמות לממצאי הסקר, חשיפה תקשורתית ויח"צ, בעזרתם ניתן לקדם עסקים המנוהלים על ידי נשים וליצור סביבה עסקית וכלכלית יציבה וחזקה. "מדובר במצב של WIN-WIN, מאחר ואם נעמוד יחד על הצרכים של בעלות העסקים, אז נדע לתת מענה מדויק ומקצועי יותר. בעזרת הסקר נוכל לנתח את הצרכים והאתגרים העכשוויים שאיתם בעלות העסקים מתמודדות, ולבנות בהתאם תוכניות אופרטיביות, מוצרים ופתרונות, שיסייעו ויחזקו את הפעילות העסקית שלהן ויאפשרו להן צמיחה, המשכיות והתכוננות לבאות", מסכמת בלעום.

יש לציין כי עד כה ליוותה וסייעה "יסמין" ללמעלה מ- 12,000 נשות עסקים בכל רחבי הארץ, והיא מובילה את המהלך מתוך ניסיון רב ותוצאות מוכחות. בשנת 2016 הוענק לעמותה "פרס יושב ראש הכנסת לאיכות חיים" על פועלה למען חברה עם ערכים של כבוד, סבלנות וסובלנות ומאז ועד היום העמותה חרטה על דגלה את שיתופי הפעולה, כבסיס ליצירת עצמאות כלכלית וחברתית בקרב נשים ובתוך כך, לחיזוק המשק והחברה הישראלית, באמצעות הצמחת נשים עצמאיות בעלות עסקים ובניית שדרת מנהיגות כלכלית נשית לישראל.