חדשות יסמין

בכירי המשק: תכנית "תמנון" להכשרת יועצות עסקיות היא מודל חדשני והכרחי לפיתוח עסקים בישראל

הסתיים המחזור הראשון של "תמנון" – תכנית פורצת דרך מבית "יסמין", המכשירה קאדר של יועצות עסקיות מוסמכות בישראל בשיטה חדשנית.  הצלחותיהן המעשיות של המשתתפות הוצגו בפני בכירי המשק הישראלי, אשר שיבחו את התכנית, ואמרו כי מדובר במודל חדשני והכרחי לפיתוח וניהול לעסקים וחיזוק בעלי העסקים

מפגש הסיום לתכנית החדשנית "תמנון", ביוזמת וניהול ארגון "יסמין" ובשיתוף בנק הפועלים , נתן את האות לפריצת דרך לפיתוח וניהול עסקים מצליח בישראל:  אין זו הפעם הראשונה ש"יסמין" עומדת בחזית תכניות פורצות דרך במשק הישראלי אשר בנתה והובילה  מודל להכשרת והסמכת יועצות עסקיות בתחום ניהול ופיתוח עסקים קיימים, בשיתוף ובתמיכת בנק הפועלים.

התכנית היחידה מסוגה בארץ, שמכשירה ובונה קאדר של צוותי ייעוץ מהשורה הראשונה בארץ למתן  שירותי ניהול הוליסטי, פיתוח וייעוץ עסקי, יצאה לדרך לאחר שבארגון הצליחו לאתר את הצרכים והחסמים של בעלי עסקים קיימים, כפי שעלו מהשטח בשנה האחרונה. מהממצאים עלה כי רוב בעלי העסקים הקיימים עסוקים בשגרת היום-יום בתהליכי ייצור ותפעול, ומקדשים פחות תשומת לב וזמן לניהול ופיתוח העסק. ב"יסמין" מסבירים כי שיטת עבודה בסגנון זה גורמת לרוב להעדר בקרה ותכנון מראש ובכך, מונעת את פיתוח העסק והרחבתו.

"בראש ובראשונה, מטרת התכנית היא להפוך כל בעל/ת מקצוע למנהל/ת מוביל/ה ", מסבירה כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת "יסמין" את נקודת הפתיחה של תכנית תמנון, "תכנית  תמנון מסייעת לבעלי/ות עסקים לבנות תשתיות ניהול, לאתר אתגרים והזדמנויות, לבנות ולתכנן תכנית פיתוח ובעיקר ליישם אותה ולהציג תוצאות מוכחות – זו השיטה לקדם עסקים, וזה הזמן לרתום את המדינה להצטרף לשליחות ולהרחיב את התכנית להכשרת יועצים עסקיים לטובת חיזוק העסקים הקיימים".

 מודי קרת, איש עסקים, דח"צ, שהיה מבין צופי ומנתחי הישגי המשתתפות במפגש סיום התכנית, מציין כי: "השיטה שרכשו היועצות בתכנית מצוינת. כשהן עובדות לפי מתודולוגיה סדורה – רואים את ההצלחות. עברתי על מאות ואלפי תיקים של עסקים קטנים ואחד הדברים שעבר כחוט השני הוא ההתנהלות של העסק. זה העקב אכילס של בעלי עסקים".

 "אני מעריך את מה שנעשה בתכנית, תהליך מצוין שדרכו היועצות רוכשות כלים לתת ייעוץ טוב יותר. הגיע הזמן שמישהו יכשיר את היועצים", כך אמר ד"ר ואיל כריים, מרצה ופרשן כלכלי, מומחה לכלכלה עולמית ושלטון מקומי, שהגיע אף הוא לצפות בתוצרים ולהעביר משוב למשתתפות.

תכירו את שלושת החרבות: השיטה החדשנית לפיתוח וניהול עסקים
במסגרת התכנית הוכשרו יועצות עסקיות, ותיקות וחדשות, יהודיות וערביות ונשים מכל רחבי הארץ, כולן אקדמאיות בתחומי ראיית חשבון, ניהול וכלכלה, ייעוץ ארגוני ועוד. הן עברו במשך 6 חודשים אינטנסיביים הכשרה מקצועית ומעשית בשיטת שלושת החרבות, מיסודו של עופר מכמל, שביסודה שבירת פרדיגמות, אבחון חולשות וחוזקות, ניתוח ופיתוח עסקי, צמיחה מנטאלית  ופיתוח ארוך טווח וקצר טווח – הכל במטרה להגיע לתוצאות. היועצות שהוכשרו נותנת את כל הכלים הנדרשים לבעלי עסקים אבל מעבר לכך, גם דוחפת לעצמאות של בעל העסק.

סמר בשארה,מנהלת פועלים בקהילה,בנק הפועלים

ביסמין לא מתפשרים על תוצאות ובהתאם, במסגרת התכנית עברו המשתתפות סטאג', במהלכו הן ליוו בעלי ובעלות עסקים בתהליך מעשי לפיתוח עסקי. התוצרים הוצגו במפגש הסיום כאמור, בהשתתפות שדרת מומחים וכלכלנים מהמובילים במשק הישראלי, שצפו בסיכומים ובמצגות ונתנו משוב לכל אחת. סמר בשארה, מנהלת פועלים בקהילה, בנק הפועלים, השותף לתכנית, אמרה במפגש כי: "התכנית נחוצה היום יותר מאי פעם. היא מסייעת לשפר את היכולות בעידן שבו קיים צורך לליווי עסקי. ההשפעה של היועצות על העסקים הקטנים היא מהותית, במיוחד במשבר הקורונה, שהביא לקריסת עסקים".


חנה רדו, יו"ר מדבר 19 וסופרסונס, התרשמה ומתוצרי הסטאג', ואמרה כי מדובר בתכנית מנצחת: "שפטתי בתכנית תמנון והבנתי עד כמה התכנית מעולה לנשים עסקיות. המפגש עם היועצות העסקיות הרשים אותי מאוד, כל אחת מהן מקצוענית רצינית שיודעת את מלאכתה היטב. אני בטוחה שתכנית תמנון תשפר ותמקצע את הנשים העסקיות".

ריאד אבו ריא,מנהל יח' קרנות לעסקים קטנים,בנק הפועלים
לדברים הצטרף גם ראיד אבו ריא, מנהל יח' קרנות לעסקים קטנים, בנק הפועלים, שאמר כי: "אני מאמין שהעסקים הקטנים הם העתיד של כל המדינה. נכון שהתקופה הזו קשה לעסקים אבל אני רואה עסקים קטנים שהצליחו לצאת מחוץ לקופסא. צריך לשמור על חשיבה יצירתית ולמצוא נישה ייחודית – זה העידן שבו מנהיגות ויצירתיות הולכים ביחד".

"עכשיו השמיים הם הגבול"
"כ-70% מהעסקים קורסים בגלל הפן המנטלי של בעלי העסק. ראינו במהלך הסטאג' כיצד הלקוחות של משתתפות התכנית מדווחות על שינויים משמעותיים בעסק שלהן", אומר עופר מכמל, מייסד שיטת שלושת החרבות, ומוסיף כי: "מבחינתנו, ייעוץ לעסקים בישראל הוא שליחות עם המון אחריות. חסרים יועצים שמבינים את גודל השעה ואת האחריות שבלהוביל עסק להצלחה שלו". עוד הוא אמר עם סיום התכנית: "החוויה ביסמין הייתה מעצימה עבורי, כאדם וכבעל עסק".

בתוך כך, משתתפות התכנית העידו על שינוי שחל בתפיסת החיים שלהן, אשר משפיע כבר היום על העסק שבבעלותן ועל חייהן. "בעולם העסקי לרוב הדגש הינו על תוצאות ופחות מתייחסים לבן אדם שעומד מולנו. בתכנית של יסמין קיבלתי נקודת מבט שונה, למדתי להסתכל על בעל/ת העסק, והבנתי ששילוב הפן המנטלי מהווה נקודת חוזק, לצד הניהולי האסטרטגי. התכנית חידדה את כל השלבים שנדרשים ממני כיועצת", אומרת היבא חלבי, משתתפת התכנית ויועצת לארגונים ובעלי עסקים בתחום עסקי-ניהולי-אסטרטגי.

"התכנית פתחה לי חלון הזדמנויות להסתכל על הפיתוח העסקי בעסק שלי ובזכות התכנית בניתי סדנת און ליין קבוצתית לנשים בהריון ואחרי לידה", מספרת ענת מישר, משתתפת התכנית ויועצת עסקית ליזמות אחרי לידה, "מעבר לכך, כל התפיסה שלי לגבי עצמי השתנתה. היום אני אשת עסקים, שמעסיקה מערך של אנשים במטרה לצמוח. עכשיו, השמיים הם לא הגבול!".

"המדינה חייבת להבין שהיום נדרשים יועצי ויועצות ניהול מוסמכים"
"עסק לא נסגר כי הוא פועל בפריפריה, אלא כי בעלי העסק לא ניהלו אותו", מסכמת כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת "יסמין", "המדינה חייבת להבין שהיום נדרשים יועצי ויועצות ניהול מוסמכים, שיידעו להסתכל על העסק בגישה הוליסטית, לאתר קשיים טכניים ומנטליים, לתת כלים לבעלי העסק ולהפוך אותם למנהלים. זו הדרך המוכחת לשבור פרדיגמות וחסמים שמעכבים את העסקים בישראל. המטרה שלנו היא להרחיב את קאדר היועצים והיועצות במסגרת תמנון, ואני קוראת למשרד הכלכלה להצטרף ולהיות חלק מהבשורה שאנו מביאים לבעלי העסקים".

למידע נוסף והרשמה לתכנית תמנון:לחצי כאן