חדשות יסמין

ביקור נציגות הפדרציה היהודית במיאמי בפעילות יסמין בנצרת עלית

משלחת של נציגות הפדרציה היהודית במיאמי ביקרה בפעילות יסמין בנצרת עילית מעל 15 נציגות המכהנות בתפקידים בכירים בפדרציה היהודית במיאמי בהובלת ובליווי  הגב' רינה גן נציגת הפדרציה  מיאמי בישראל ובאירוח הגב' כיראם בלעום מייסדת עמותת יסמין.

הביקור נערך במלון פלאז'ה בנצרת עילית ובו נפגשו עם כ 8 נשים יזמיות ובעלות עסקים, חלקן עולות חדשות תושבות העיר אשר השתתפו בתכנית "יזמות עסקית מגדר ומגזר" של עמותת יסמין בשיתוף עיריית נצרת עילית ובמימון ותמיכת הפדרציה היהודית מיאמי . יש לציין שהפדרציה מאמינה בחזון יסמין ותומכת  ברצף מעל 4 שנים בפעילות העמותה וגאה בהצלחות יסמין בקידום עסקים בקרב נשים  וחיזוק הקשרים בין נשים יהודיות וערביות. במסגרת התכנית חוזקו משתתפות התכנית, קיבלו כלים יישומים בגיבוש הרעיון העסקי והתכנות העסק ובניית תכנית עסקית. מתוך 24 משתתפות , קמו והתרחבו 15 עסקים בתחומים שונים.

המפגש עם משלחת נציגות הפדרציה היהודית של מיאמי  התחיל בקבלת פנים של הגב' כיראם בלעום מנכ"לית ומיסדת  עמותת יסמין והגב' טלי גרודסקי מנהלת מרכז לבון של עירית נצרת עילית השותפים לתכנית .

IMG_6464

פתיחת האירוע החלה בתצוגת אופנה של בגדי ילדים העשויים מנייר ממוחזר  מיזם אשר הוקם ע"י קטיה סלובידצ'ק עולה חדשה שאינה דוברת עברית. נשות המשלחת התרגשו והתלהבו מאוד מרמת המוצר, הגימור, הצבעוניות והרעיון של שמירה על איכות הסביבה והפיכתו לעסק. קטיה בליווי העמותה הגשימה את הרעיון והפכה אותו לעסק.

עדן שמוקלר- אישה חרוצה ויזמת בנשמתה הציגה את העסק שלה להפקת אירועים ובחזונה רואה את עצמה בשיתוף בן זוגה מפיקה אירועים לכל בית ולכל ארגון. האנרגיות של עדן סוחפות ומעוררות השראה שכן היא עדיין שכירה ואמא ל 2  ילדים. האמביציה ההתלהבות והסרטון על העסק שעדן הציגה סחפו והלהיבו את המשתתפות והנציגות.

אנה קושניר- מהנדסת במפעל כ 40 שנה ואוטוטו יוצאת לפנסיה מכינה את עתידה. הרעיון לעסק צמח מתוך טרגדיה אישית קשה שבו נכדה ואמה נפטרו ממחלת הסרטן. בעקבות כך החלה אנה ללמוד לימודי רפלקסולוגיה ואת ניהול העסק ושיווקו למדה במסגרת התכנית.

נטלי מלין – צעירה בשנות ה 20 המוקדמות אשר סירבה ללכת ללימודים אקדמאיים והלכה בעקבות ליבה ופתחה סטודיו ללימודי היפ הופ בעקבות ביקור בחול. נטלי האנרגטית מעוניינת לפתח את תחום ריקודי הרחוב בארץ אשר משלבים ספורט, תחביב ומסמל שמחה.

IMG_6513

הריקוד שביצעה נטלי במפגש סחף ורומם את מצב הרוח.

לילה חמובץ – העסק של לילה  סלון למניקור ופדיקור רפואי קיים אך דשדש במקום ועמד בפני סגירה. בעקבות השתתפותה בתכנית עברה התנהלות העסק שדרוג הן בפן  הפיננסי והן בפן השיווקי. היום יש לילה עובדת נוספת והיות והעסק נמצא במלון פלאז'ה נוצר שיתוף פעולה ונשות הפדרציה סיירו בסלון.

יש לציין שהנשים הציגו את העסקים שלהם ואת התכנון והכדאיות הכללית , השתמשו בשיטות קד"מ וחילקו כרטיסי ביקור ומתנות כסוג של שיווק העסק .

נשות הפדרציה התלהבו ושמחו להיפגש עם נשים יזמיות ובעלות עסקים טריות  החליפו כרטיסי ביקור והיצעו כי עמותת יסמין בשיתוף ארגונים נוספים יקימו פורטל עם פרופיל עסקי של נשים יזמיות בעלות עסק אשר ישווק בארץ ובחול.

מכאן ומשם ומכל מקום יסמין תמשיך לקדם נושא חשוב זה ותקרב עסקים ביחד למען חיים משותפים וכלכלה משותפת .