חדשות יסמין

בואו לעשות עסקים

סדרה של מפגשים עסקיים אזורים לקהלי נשים בעלות עסקים מכל רחבי הארץ כמענה לצורך של קהל בעלות עסקים בצמיחה, עמותת יסמין יזמה  ומנהלת  תכנית "בואו לעשות עסקים" במטרה לתת ידע וכלים יישומים שיביאו עסקים לגדילה ולהרחבה  בתחומים פיננסים, שיווק ומיתוג , שיווקי דיגיטלי ,שווקים פוטנציאלים, רישות עסקי,  תכנון ופיתוח , משפט  ובנקאות ,משקיעים ושותפויות  ביטוחים ועוד …
IMG-20180121-WA0009
המפגש העסקי הראשון בתכנית "בואו לעשות עסקים " התקיים באירוח שטראוס גרופ בתאריך 18 לחודש ינואר 2018 אשר בו השתתפו מעל ל- 30 בעלות עסקים מעל 3 שנות ותק, בתחומים שונים במתן שירותים, מסחר ושיווק, ייצור, ייבוא וייצוא, רובן מאזור המרכז והשרון במפגש זה היועצים מטעם עמותת יסמין.
IMG-20180118-WA0001
אסנת שטרן יועצת בתחום השיווק ,יזמות וחדשנות , נתנה כלים יישומים בנושא השיווק ,שימור לקוחות קיימים תכנון הגדילה, וענתה  לשאלות  רבות.
IMG-20180121-WA0026

הנושא הפיננסי במפגש העבירה רו"ח  שרי זאבי מנכ"ל 669 היחידה למינוף עסקים. שרי טוענת כי "ככל שהבחירות שלנו יהיו מדויקות, מחוברות, יודעות מה נכון לנו, קשובות לעצמנו – כך נהיה מאושרות יותר" ונקבל החלטות המיטיבות עם העסק. לדברי שרי הסיבה העיקרית לסגירת עסקים הנו חוסר ידע בניהול כספים ובניהול בכלל. ניהול תזרים מזומנים בעסק קריטי להצלחתו. הניהול הכספי חייב להיות דרך חיים גם בחיים הפרטיים וגם בחיים העסקיים. " נהלו תזרים מזומנים שבו רואים היום את חשבון הבנק בעוד חצי שנה מהיום בהערכה פסימית.  שרי נתנה דוגמאות רבות למה קורה כאשר לא מנהלים תזרים והסבירה איך הגירעונות עולים ותופחים. יש לבנות תכנית עסקית "פסימית" ולבדוק אותה מעת לעת.


הכלכלנית שירן נס חברת "אפק" פתרונות מימון האירה את עיני המשתתפות בפתרונות מימון חוץ בנקאיים לנשים . ראיד אבו ריא  מנהל קרנות להלוואות לעסקים קטנים בבנק הפועלים. הדגיש את הכללים להתנהלות מול הבנק אשר עיקרו בניית אימון! בין הלקוח לבנק. גם ראיד ציין כי ניהול תזרים מזומנים קריטי להצלחת העסק. הסביר על סוגי האשראי- אשראי לטווח קצר, אשראי לטווח ארוך. ראיד ממליץ לנשים להגיע לבנק מוכנות עם תכנית עסקית, תזרים מזומנים, לדעת מה הן רוצות וכאשר לוקחות הלוואה לדעת מראש מה יכולת ההחזר שלהן.

עם סיום המפגש קיבלנו תגובות :

" המפגש פתח לי את העיניים", " עכשיו אני מבינה למה חשוב לנהל תזרים מזומנים", אני עוצרת את שיווק העסק ומתחילה לנהל קודם כל תזרים מזומנים"

עמותת יסמין קשובה לצרכי השטח ותמשיך לקדם נשים ערביות ויהודיות בעסקים.

במסגרת תכנית  "בואו לעשות עסקים " המפגש הבא מתוכנן לבעלות עסקים  מהצפון יתקיים בחיפה בשיתוף עירית חיפה ביום שני 5.2.2018

לפרטים והרשמה לחצי כאן

עוד על תכניות יסמין ניתן לקרוא כאן