חדשות יסמין

"שוברות מסך":תכנית חדשה תעניק לנשים כלים לעמידה מול קהל

 

רגע לפני פתיחת תכנית "לשבור מסך", שנועדה להכשיר נשים לעמידה מול קהל, מסבירה כיראם בלעום, מנכ"לית יסמין, מדוע החליטה לפתוח את התכנית החדשה: "יסמין מקדמת נשים לעמדות מנהיגות ובתוך כך, עלינו לפצח כל אתגר- גם את פחד הקהל והחשיפה האישית"

התכנית "לשבור מסך"- סודות העמידה מול קהל, מיועדת למנהלות ונשות עסקים, שרוצות לרכוש כלים מקצועיים בתחום עמידה מול קהל, והיא תעסוק בפיתוח כישורים בסיסיים של כל אחת ואחת מהמתלמדות ובהסרת החסמים שגורמים לתופעת "פחד קהל". בכך תאפשר התכנית למשתתפות לשפר את יכולת הביצועים העסקיים, לקדם את המיתוג והשיווק האישי ולפתוח דלתות ללקוחות פוטנציאלים חדשים.

"לפצח את מקור הפחד שגורם להרבה נשים חזקות לא להיחשף"
מאחורי ההחלטה לפתוח את התכנית החדשה, עומדת פעילות ענפה ורוחבית שמקיימת עמותת יסמין במגוון תחומים, כחלק מבניית שדרת מנהיגות כלכלית נשית בישראל. בין היתר, ביסמין זיהו את הצורך לחזק את קהל נשות עסקים בפן הייצוגי והאישי, כפרזנטוריות של העסקים שבבעלותן וכבעלות תפקידים בכירים.
"מטרתה התכנית החדשה היא להכשיר נשים למצבי עמידה מול קהל ובתוך כך לשיפור הביצועים העסקיים, כאשר זהו צעד נוסף של יסמין בדרך למימוש החזון להרחבת שדרת מנהיגות כלכלית נשית ויצירת איזון ניהולי במוקדי ההשפעה", אומרת כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת יסמין, "ראינו שישנן המון נשים מבריקות, שחוששות לשים את עצמן בחזית העשייה, וזו היא דרך נוספות עבורנו לתת להן עוד כלי חשוב בדרך להיותן מנהיגות כלכליות".

בלעום מדגישה את החשיבות של התכנית: "אנו חותרות תמיד לממש את המטרה ולהביא לשינוי מפת הכלכלה, זו ההתמחות של יסמין. לשבור מסך היא תכנית שיסמין מקדמת על מנת לפצח את מקור הפחד שגורם להרבה נשים חזקות לא להיחשף ובכך, לתת להן הזדמנות לממש את היכולות והכישורים שלהן".


את התכנית תנחה ספאא פרחאת, בעלת תואר שני במסלול ממשל ופוליטיקה, מרצה במרכז "הבינתחומי הרצליה", עיתונאית, פרשנית טלוויזיונית ומייסדת ומנכ"לית בית ספר "ספאא" להצלחה ומיתוג אישי. במסגרת פעילותה מעבירה ספאא הרצאות פרזנטציה ועמידה מול קהל ומצלמה. "למרות שיש נשים מבריקות בעסקים באקדמיה, רבות מוצאות קושי בתחום הפרזנטציה והתמודדות מול קהל, דבר שמעכב את התקדמותן", אומרת ספאא, "ידעתי, שיחד עם כיראם בלעום  מנכ"לית יסמין, נוכל לקדם ולהצמיח מנהיגות נשית חזקה ודומיננטית יותר – בכל רובד בחברה ובכלכלה הישראלית".

האם יש דרך "לנטרל" את הפחד מפני קהל?
"בהחלט כן. בין היתר, נעסוק בכך בתכנית. המטרה היא 'לקלף' את הקליפות שבנו במשך השנים את חומת הפחד. במפגשים נעסוק בדיוק בשאלות הללו- מה זה פחד קהל וממה הוא נובע, כיצד ההתפתחות שלנו במשך השנים הושפעה מהפחד, מה היו ההשלכות לכך והאם הם אמיתיים".

אילו כלים את נותנת למשתתפות התכנית?
"ראשית צריך ללמוד איך המוח עובד ואיך ניתן לעבוד על המוח שלנו, מה שיאפשר לנו לעשות שימוש בכלים בכדי להשפיע על הדרך שבה אנחנו נתפסים כשאנחנו עומדים מול קהל. התכנית תעסוק גם בכלים שיסייעו למשתתפות לעשות צעד אחר צעד קדימה ולצאת מאזור הנוחות לאזור הפעולה לשינוי.

בין היתר, נחווה את השינוי, מה זה גורם לנו להרגיש ואיך אפשר לשכלל את העמידה מול קהל ויצירת הרושם הראשוני. נשתמש בכלים כגון שפת הגוף, אינטונציה, סיפור התוכן שאנחנו מעבירים לקהל המאזינים, ועוד. כלים אלו ואחרים, נועדו לסייע למשתתפות להציג את עצמן באופן אטרקטיבי, שישאיר 'טעם של עוד'. מעבר לכך, התכנית תעסוק בבניית תדמית אישית לתחום העסקי של המשתתפות ברשת ובכלל- נלמד כיצד להיות פרזנטוריות כריזמטיות ומשכנעות".

עמותת יסמין, אשר מפתחת תכניות הכוללות כלים עיוניים ומעשיים, בהתאם לצרכים שעולים מהשטח, מחייבת את המשתתפות בתכנית "לשבור מסך" לעבור גם את השלבים היישומיים, אשר יבטיחו התנסות מעשית והטעמת הכלים.
בין היתר, המשתתפות יידרשו  לבנות הרצאה, להרכיב נאום מנוסח היטב בתהליך פשוט ורב עוצמה וכן, לבצע הצגה מסכמת בנושא שיבחר במהלך התכנית.

למידע נוסף על התכנית >>> לחצי כאן