הזינוק של מיכל

היא התחילה כשכירה בתפקיד של  מגייסת סוכנים למשרד תיווך נדל"ן אלא שאז המשרד נסגר. "זה גם היה הרגע שבו נפתח העסק שלי", אומרת מיכל אביב, בוגרת תכנית זינוק של עמותת יסמין, שהצליחה להכפיל את הרווחים של העסק שלה בתוך שנה

מיכל אביב, נשואה ואם לשתיים, הפכה בגיל 37 לבעלת עסק בזינוק, תרתי משמע, לאחר שהחליטה לפני כשנתיים לפתוח עסק עצמאי שהוא יחיד במינו בכל הענף, והפכה לשם דבר בתחום התמחותה- גיוס, הכשרה מקצועית וייעוץ אסטרטגי למשרדי תיווך בתחום הנדל"ן. הדרך להצלחה הזו, עברה בתכנית "זינוק" של עמותת "יסמין"- התכנית הראשונה מסוגה בארץ לחיזוק עסקים בצמיחה.
"כשפתחתי את העסק השתתפתי בכנס של יסמין וכנראה שנכנסתי לרשימת התפוצה שלהם, יום אחד אני רואה שקיבלתי מייל מיסמין, המספר על תכנית זינוק. הבעיה הייתה שראיתי אותו קצת מאוחר והתכנית הייתה סגורה. התחלתי לשגע אותן, התעקשתי, הסברתי שאני לא יודעת איך לפתח את העסק, ולקחת אותו לעבר מימוש החזון העסקי שלי ושהן חייבות להכניס אותי לתכנית אבל זה היה מאוחר כאמור. הייתי מאוד עצובה וכמעט ויתרתי ואז בוקר אחד התקשרו להגיד לי שכיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת העמותה, יכולה לפגוש אותי לכמה דקות. הזזתי את כל מה שהיה לי באותו היום, באתי לפגישה- ומשם זה כבר היסטוריה", אומרת מיכל אביב בחיוך, "הפגישה הייתה ממש טובה, יומיים אחרי זה התחילה התכנית ואני בתוכה".
במסגרת תכנית "זינוק" לומדות המשתתפות להכיר ולדייק את יסודות הניהול, התכנון, התמחור וההתנעה לפעולה ובשלב הבא לדייק את האסטרטגיה השיווקית ולבצע עבודת עומק למיתוג היעד. המשתתפות נדרשות לסמן יעד מדיד, אליו שואפת כל משתתפת להגיע בתום התכנית, כך שניתן יהיה לבחון את ההצלחה לפי תוצרים, רווחים, מספר לקוחות ועוד.

"הפכתי את המקצוע שלי לשליחות חיי"
אביב, תושבת יבנה, מחלקת את זמנה בין עבודה במשרד לריצות  מלקוח ללקוח בכל הארץ, שם היא מעבירה ראיונות לגיוס סוכני נדל"ן ולגיוס צוות מקצועי למשרד כמו גם הכשרות מקצועיות וייעוץ אסטרטגי למשרדי תיווך נדל"ן. לתחום היא נכנסה לפני 5 שנים ללא כל רקע מוקדם: "עשיתי תואר בתקשורת עם התמחות בתקשורת אסטרטגית ועבדתי בתפקיד של מנהלת תקשורת שיווקית בחברת סטרטאפ, שגם חיפשה משקיעים", היא אומרת. אלא שלבסוף החברה קרסה והיא מצאה את עצמה בתחתית. "מארגון כנסים וטיסות לחו"ל ולכבוש את העולם, הגעתי בוקר אחד למשרד סגור, לא שילמו משכורות, לא פיצויים, הכל התמוטט. הייתי כבר בת 30 משם התגלגלתי לבית תוכנה, עבדתי שם חצי שנה ואחרי זה ביטלו את המחלקה  שלי.  רק שאז כבר הייתי בהריון ונזרקתי החוצה משוק העבודה, "מספרת אביב, "גיסי היה זכיין ברשת רימקס והוא הציע לי להיכנס לתחום בתפקיד מגייסת סוכנים למשרד, כך הפכתי לאחת הראשונות בארץ שייסדו את התפקיד". אביב לקחה את התפקיד צעד אחד קדימה, ועשתה ממנו קריירה מפוארת, "הפכתי אותו לשליחות חיי", היא מעידה.
במהרה מיכל אביב נודעה בתחומה, החלה להעביר פאנלים, לחנוך סוכנים ולקחת חלק בניהול ופיתוח עסקי, אלא שכעבור 3 שנים הגיעה מכה נוספת, כאשר גיסה נאלץ למכור את המשרד ושוב היא מצאה את עצמה ללא עבודה. מנקודת המשבר הזו, צמח העסק שבבעלותה ונוצר החיבור עם עמותת יסמין. "מאותו רגע התחיל העסק שלי. עמדתי מול צומת דרכים. האם עוד פעם לתת את החיים למקום עבודה ולקבל סטירה או להיות עצמאית", היא נזכרת, "בהתחלה רציתי לפתוח חברת השמה בוטיקית אבל ראיתי שהמודל בעייתי, הבנתי שגיוס סוכנים זה מנוע הצמיחה האמיתי של משרדי תיווך וחסר להם כלים אמיתים מעשיים לניהול העסק שלהם ומשם בניתי עסק שאין כמוהו- one stop shop  למשרדי תיווך משמע כלל השירותים לעסק שלהם במקום אחד. כיום אני מגייסת סוכנים,  מגייסת בעלי תפקידים, מכשירה את המגייסים, את מאמני הסוכנים, ומעניקה ייעוץ אסטרטגי למשרדי תיווך משלב ההקמה ועד לבניית יסודות משרד כולל תוכניות עבודה שנתיות למשרד ולסוכנים-  בעצם כל מה שהם צריכים כדי לנהל משרד תיווך מצליח וריווחי".

כיצד תכנית זינוק תרמה להצלחתך?
"מבחינת כלי הניהול באופן חד משמעי התכנית היא נתנה לי כל מה שאני צריכה. ישבתי פעם ראשונה בצורה אמתית אל מול ההוצאות וההכנסות, הבנתי מה זה אומר, איך נכון לתמחר את המוצר, איך לבנות תכנית עבודה מקושרת תקציב ועוד ועוד. למדתי שמאחורי כל מהלך ניהולי נדרשים נהלים, מתודות, התבוננות ותיקון, לדעת לשפר את התהליכים. בזינוק למדנו לתכנן, לבדוק, להתנהל. לא פחות חשוב אם לא הכי חשוב, למדתי שהרבה מההשפעה היא תודעתית, לא מדובר רק בכלי ניהול בפועל אלא גם ביכולת לשים את הניהול בתודעה. הבנתי שלהיות אשת מקצוע זה לא מספיק, מכאן לא גדלים ומתפתחים, צריך גם לדעת לנהל עסק".

"תכנית זינוק היא חממה לצמיחת עסקים"
בשנה הראשונה העסק של אביב כבר היה רווחי אבל בשנה השנייה בעקבות תכנית זינוק, היא הכפילה את ההכנסות, וקבעה יעדים שיבטיחו כי היא תמשיך לשמור על קצב הגדילה.
"המפגש עם יסמין סייע לי מאוד ובעיקר העובדה שהמסגרת של תכנית זינוק מלווה אותי במשך שנה שלמה, שזה זמן משמעותי לייצר תוצאות. אי אפשר להטמיע כלום בזמן קצר ואילו יסמין נותנת תכנית ליווי משמעותית. עוד דבר שחשוב לדעת- כבעלת עסק את חווה בדידות עסקית, לטוב ולרע ועצם העבדה שיש מסגרת כזו, שהיא סוג של חממה, שגם מייצרת עקביות וגם מחייבת אותי לשים את העסק בפרונט- זה מה שמביא לתוצאות. הזמן הזה מחדד את פיתוח וניהול העסק, ביסמין מחייבים אותי לייצר את התוצאה. אם התכנית הייתה  יותר ארוכה, ונמשכת לעוד שנה- הייתי הראשונה להירשם, כי האתגרים שלי היום שונים כי העסק שלי גדל והמסגרת של יסמין מאפשרת גם להתייעץ, לחשוב, לקבל פידבק ולעשות עוד זינוק קדימה".

למידע נוסף על תוכנית זינוק לחצי כאן