להאמין, לחתור למטרה ולזנק  באומץ ובנחישות

תכירו את מלכי שטרן, שהפכה לשם נרדף בעולם תכשיטי היוקרה בישראל . וזה מה שיש לה להגיד, לאחר שהצטרפה לתכנית "זינוק" של עמותת יסמין:"זינוק היא תכנית לאמיצות, לנשים שרוצות להוביל שינוי ופתוחות לעשות אותו".

מלכי (32),נשואה ואם לשלושה ילדים, כיום בעלת המותג המוביל Amadoria – תכשיטי יוקרה, צמחה וגדלה בחברה החרדית והפכה לאשת עסקים מצליחה. תכירו את סיפור הצלחה מעורר השראה של.  מלכי שטרן, מעצבת יוצרת ומשווקת תכשיטי יוקרה בקו עכשווי וחדשני.

עלתה מבלגיה לארץ לפני שש שנים . ולפני ארבע שנים יצאה לדרך העסקית והעצמאית. בהשכלתה, מלכי היא בעלת תואר בראיית חשבון ו ודוברת 5 שפות ברמת שפת אם., לאחר שסיימה בגרות ב"בית יעקב" בבלגיה, במסלול שפות מודרניות וכלכלה.
"כשהגעתי לישראל אחרי שגדלתי 'בארץ היהלומים', חסר מאוד בעיניי שאין בשוק תכשיטי מעצבים ייחודיים, ברמת גימור גבוהה" בזכות הוריה, אשר עוסקים במסחר בין לאומי בשעונים, היא נחשפה במשך השנים לעולם האופנה הבינלאומי ולא מצאה שבארץ תשובה הולמת להיצע הקיים כמו בחו"ל.
"או שהכול חזר על עצמו ברשתות תכשיטים או שחנויות הבוטיק היו משעממות, לא מצאתי את היוקרה שיש בתכשיטי זהב וכסף".
כששטרן מדברת על יוקרה, היא מתכוונת לתכשיטים שעלותם אמנם נעה בין 400-1000 שקל, אבל מה שנותן להם את אפקט הזוהר והיוקרה הם העיצובים ורמת הגימור הגבוה.

תחילת הדרך:"מכרתי תכשיטים לחברות שלי וזיהיתי שיש ביקוש"
מתוך היכולת לזהות את החוסר הקיים במוצרים אלו בשוק הישראלי, מצאה מלכי את המוצר הייחודי שיבדל אותה מהמתחרים והחלה למכור תכשיטים. בשלב הזה היא עוד פעלה באופן אינטואיטיבי. "התחלתי למכור תכשיטים לחברות, ומצאתי שכל פריט שאני מוכרת, מביא ליותר ביקושים. הייתי צריכה להביא עוד ועוד פריטים. אנשים נפתחו גם לתכשיטים שהם לא מזהב בגלל האיכות והנראות הטובה של המוצרים שייבאתי".
מכאן המשיכה לפתח את עצמה, וצברה תנופה:"קראתי, למדתי, הלכתי לתערוכות, שתי את מעצבי העל והפכתי ליצרנית. התחלתי לחפש מפעלים שמוכנים לייצר את הקולקציות שלי בהשראה של מעצבי העל". בתוך העשייה והרצון לצמוח, נולדה גם ההיכרות של מלכי עם עמותת יסמין:"קולגות בתחום האופנה, המליצו לי על כנס של יסמין והשתתפתי בשלושה כנסים. צריך להבין, שניהול עסקים באירופה ובארץ זה מאוד שונה, ורציתי ללמוד איך נשים מצליחות עשו את זה כאן בישראל. קיבלתי השראה וכוחות מנשים שהצליחו, שמעתי על הדרך שהן עשו.

כיצד את מגדירה כיום את העסק שלך?
"אמדוריה הוא מותג שהפך לשם נרדף לתכשיטי יוקרה יפהפיים, שמגשימים חלומות לכל אישה ומשלימים כל הופעה. טרנדיות,חדשנות,קלאסיקה אירופאית ואינספור דגמים מרהיבים ושילובים מדהימים. קולקציות התכשיטים הבלעדיות מיובאות מאירופה ומיוצרות בייצור איטלקי מוקפד, בעבודת צורפות מיוחדת. מדובר בעיצובים ייחודיים בהשראת מעצבי העל  המובילים בעולם האופנה".

למה בחרת דווקא בתכנית זינוק של יסמין?
"העסק התחיל מצוין. רוב הסיכויים שאנשים במצבי לא היו פונים לתכנית מחייבת של שנה אבל ידעתי שחסרים לי כלי ניהול טובים יותר וכאשר קיבלתי מייל על תכנית זינוק, כבן אדם ששואף ליותר ורוצה להשפיע יותר, ידעתי שזה יכול לעשות לי משהו טוב. הגעתי לראיון עם כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת העמותה, יום לפני תחילת התכנית. זכיתי, כיראם היא אישה מדהימה. אמרתי לה שאני רוצה להצטרף לתכנית בכדי לגשר על הפער הגדול שקיים בין ההצלחה של המותג במגזר החרדי לשאר המגזרים במשק בישראלי. הצטרפתי לתכנית מתוך החלטה לעבור את תהליך החשיפה וההתרחבות לקהלים נוספים, באמצעים נכונים ובעזרת הלווי של תכנית זינוק ועמותת יסמין".

באיזה שלב של התכנית את נמצאת כיום?
"כרגע אני בשלב היישומי ואני מאחלת לעצמי לאמץ את השיטות שקיבלנו ולהמשיך איתן כי זה לא קל, בתוך כל משימות הניהול, האימהות וחיי היום יום. המטרה היא להטמיע את מה שאני לומדת, כי אין דרך אחרת לעשות את זה נכון. יש לנו מנחה , ענת יגורי, שהיא מרצה מעולה, לא מוותרת. זינוק היא תכנית לנשים אמיצות, שרוצות להוביל שינוי ופתוחות לעשות אותו".

מה נותנת לך תכנית "זינוק"?
"אני מאוד שמחה שנכנסתי לתכנית, עשיתי המון שינויים בעסק מאז. התכנית נתנה לי שיטות עבודה חדשות. מה שטוב בזינוק, הוא שנותנים לנו את הכלים לעשות הכול לבד וזה מה שהכי חשוב- לדעת לנהל לבד. בנוסף, האווירה מצוינת, הנשים כולן באותה דרך. בתכנית זינוק, קיבלנו כלי ניהול רבים ומצוינים עם הדרכה מאוד מדויקת איך להתחיל לעבוד בצורה יעילה ורווחית. התפתחות העסק  והזינוק האמתי שאמדוריה עברה בחצי שנה אחרונה היו בעיקר בפיתוח עסקי מקיף ומעמיק.
"שלא יהיה ספק, העבודה קשוחה ודורשת הרבה, זה לא היה קל אבל עשיתי שינויים טובים, הכנסתי נהלים, כגון, עבודה עם נתונים ותוכנה, מסגרת מדויקת, יעילות. עוד יש לי דרך ארוכה ותכנית זינוק נתנה לי את הפתיחה כדי להפוך מבעלת מקצוע מצוינת לבעלת מותג מצוין.
אני מאמינה בחדשנות, באתי עם בשורה וכיום אפשר לומר שלבשורה יש ביקושים בקרב נשים רבות מבעלות עמדה בכירות ועד נשות חברה ומובילות דעה בתחומן. הקולקציות זוכות לאהדה רבה אבל צריך לשמור על המותג לטווח ארוך".

מה המטרה הבאה שהצבת לעצמך במסגרת התכנית?
התכנית נמשכת שנה, אנחנו עכשיו בשלב היישום כל אחת ליעד שלה. מבחינתי זה זמן האמת – לראות שכל התכניות והמאמצים מצדיקים עצמם בשיפור התוצאות בעסק ובמכירות.