סאוסן שאמא קובטי

 

הצטרפי לעמותת יסמין כי תמיד תצאי עם משהו חדש או מישהו שיעזור לך, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית ויעשירו אותך בידע עכשווי".
סאוסן שאמא קובטי, ערבייה מנצרת, בעלת גלריה למתנות לאירועים בשם o.d occasion design  הראשונה מסוגה בארץ.

סאוסן מספרת כי במסגרת העסק שלה היא מייבאת מוצרים מחו"ל, מעצבת ומייצרת מתנות לכל אירוע: מתנות לאורחים כמזכרת, לידת תינוק , ברית / בריתה, חתונה, מסיבת סיום, וכמו כן מתנות לשלושת הדתות  נוצרים – יהודים – מוסלמים.

"בשנת 2004 הקמתי את גלריה של מתנות לאירועים בשם o.d occasion design הצגתי את המוצרים שלי בכנס עמותת יסמין שהתקיים בחיפה וזה נתן לי חשיפה רחבה בפני נשים מכל רחבי הארץ, יהודיות וערביות והיכרות עם המוצר החדש שלי .הכנסתי את המוצרים שלנו כמעט לכל בית. על העסק, ועל האישה הערבייה היזמית פורסמו כתבות במעריב ובעיתונות המקומית".

בנוסף סאוסן עובדת כמנהלת כספים ואחראית על תכנון ואישור השקעות בקובטי מהנדסים ואדריכלים (עסק משפחתי), מכהנת כחברה בוועד הארצי לארגון סוכני הדואר, חברה במועדון רוטרי הבינלאומי מזה 4 שנים והשנה מכהנת כנשיאת מועדון רוטרי נצרת עילית.

בין הפעילויות שסאוסן מתגאה בהן במיוחד, היא השתתפותה בכמה משלחות וכנסים בחו"ל בחסות שגרירות ארה"ב בישראל בסיוע עמותת יסמין.

"בחודש ינואר 2017 סיימתי את תכנית "איזון " דירקטוריות משפיעות של עמותת יסמין.  הכרתי את כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת עמותת יסמין בשנת 1996, דרך חברה והשתתפתי בכל תכניות יסמין  ופורום נשות עסקים יהודיות וערביות בנצרת ובנצרת עילית של עמותת יסמין. נפגשנו פעם בשבוע ובכל מפגש האזנו להרצאה בנושאים שונים שעזרו לנו בהתפתחות העסקית והניהולית, ויצרנו הרבה קשרים ורישות עסקי יהודי ערבי על בסיס העסק וקידום העסקים שלנו".

לאחרונה סיימה סאוסן גם את תכנית SAMA שיווק באינטרנט לנשות עסקים בנצרת ביוזמת עמותת יסמין. "זה עזר לי מאוד להכיר ולהשתמש באינטרנט ובכל הרשתות החברתיות לשיווק העסק", היא מספרת.

"הטיפים שאני יכולה לתת לנשים אחרות בעלות עסקים הן:

  1. תאמיני בעצמך וביכולות שלך
  2. תאהבי את העסק שלך ומה שאת עושה
  3. תתייחסי ללקוחות שלך כמו שאת רוצה שיתייחסו אליך בעת קבלת שירות.
  4. תצטרפי לעמותת יסמין כי תמיד תצאי עם משהו חדש או מישהו שיעזור לך הן ברמה אישית והן ברמה המקצועית ויעשירו אותך בידע עכשווי.
  5. אל תגידי "אני מכירה או אני יודעת הכל" כי תמיד יש מה ללמוד ולהתחדש תהיי נוכחת בפורמים ובכנסים של עמותת יסמין.

החלום שלי לראות כל איש ואישה כל ילד וילדה מקבלים את כל זכויותיהם בעולם הזה וחיים בכבוד ובשלום, ולכהן כדירקטורית בכל מקום ובכל חברה כדי להגשים חלום זה".

לעמוד העסקי של o.d occasion design  לחצי כאן