מודל "איזון": התכנית היחידה בארץ שמובילה נשים לתפקידי דירקטוריון

 

כיצד מצליחה "איזון"- התכנית הייחודית והבלעדית בארץ שבנתה עמותת "יסמין"- ללוות ולהכשיר נשים בעלות עסקים לתפקידים בכירים במשק? רגע לפני בחירת "נבחרת איזון" הבאה, נחשפים הפרטים שמאחורי הצלחת התכנית והתהליך המשותף שעברו המנטורית, תמי אנגל ומשתתפת התכנית, הדס פוקס בלום     

ממשיכים לבנות את קאדר המנהיגות הנשית הכלכלית בישראל:  תכנית "איזון" של יסמין היא התכנית היחידה בארץ שנבנתה כתכנית ייעודית, הכוללת יעדים ואסטרטגיה ולכן גם מביאה תוצאות ומצליחה ללוות ולהכשיר את המשתתפות בדרכן לתפקידי דירקטוריות ולתפקידים בכירים נוספים.
סוד ההצלחה של ארגון "יסמין", טמון ביכולת לזהות את הצרכים של נשים בעלות עסקים ולבנות סביבם מודלים, תכניות ייחודיות וייעודיות הכוללות  יעדים ותפוקות. המודל שלפיו פועלת עמותת יסמין, תורם כבר היום לשינוי חברתי כלכלי ולקידום כלכלה וחברה צומחת, כאשר אחד התוצרים המעניינים ביותר של המודל הוא המשכיות והתרחבות של קאדר המנהיגות, זאת לאחר שרוב המנהיגות המובילות במשק הכלכלי הישראלי התחברו ליסמין בכלל ולתכנית איזון בפרט, והן מכשירות עוד ועוד נשים לתפקידים בכירים, כאשר בוגרות התכנית אף הופכות בעצמן לחונכות לנשים חדשות שמצטרפות ליסמין.

בימים אלה ממש בוחרת עמותת יסמין את "נבחרת" משתתפות של תכנית איזון<<< , שתפתח ב-11.6.2019, במרכז האקדמי רופין – עמק חפר ואשר צפויות  להצטרף עם סיום התכנית לקאדר החדש של הדירקטוריות בישראל.  רגע לפני פתיחת התכנית, קבלו הצצה לתהליך שעברו יחד תמי אנגל, מנטורית בתכנית "איזון" והדס פוקס בלום, בוגרת התכנית (מחזור 2017), שבסיום התכנית מונתה לכהן כדירקטורית בפעם הראשונה.

הדס פוקס בלום                                                                               תמי אנגל

תמי אנגל (53), מכהנת כמנהלת העסקים ויו"ר פעילה של עסקי הקיבוץ מעגן מיכאל, והתחברה לעמותת יסמין לאחר שהיא "התאהבה ברעיון של קידום נשים לעמדות ניהול יותר בכירות". אנגל: "אני מאמינה בנשים בעמדות ניהול, כי יש להן רבדים נוספים להביא ואני מאמינה בחזון של יסמין- תענוג להיות שייכת למשפחת יסמין".
מזה 3 שנים משמשת אנגל כמרצה לניהול שינוי בתכנית איזון, מלווה את משתתפות התכנית ודוחפת אותן לעמוד ביעדים שהציבו: "להיות מנטור של מישהו אחר זה לא תהליך חד צדדי. שני הצדדים יוצאים נשכרים", היא אומרת, ומסבירה כיצד היא מלווה את החניכה בדרך להשגת המטרות: "אני יודעת לעזור למשתתפת בתכנית להתוות את דרכה לכיוון היעדים שהיא בוחרת לשים לעצמה. המנטוריג מאפשר לשבת יחד בצורה מסודרת ומובנית, לחשוב איך היא יכולה להגיע ליעד, ליצור עבורה מרחב מוגן להתבוננות. חשוב להדגיש שהתהליך מצריך השתתפות בפגישות והכנת שיעורי בית. אין בעולם קסמים, מי שרוצה להגיע ליעד צריכה לעבוד. המנטור מחזיק את הפנס הקטן שמאיר את הדרך אבל את ההליכה בדרך צריך לעשות בכוחות עצמך".
אחת המשתתפות שליוותה אנגל כאמור היא הדס פוקס בלום, שהפכה בסיום התהליך למנכ"לית וכיהנה לראשונה כדירקטורית. "הדס הגיעה עם הרבה מוטיבציה וכאן חשוב להדגיש שהעבודה לקראת הגשמת היעד היא בעיקרה של האדם שרוצה להגיע ליעד", מסכמת אנגל, שגם מזכירה לנשים כי: "אתן יכולות להגיע לכל תפקיד בכיר, רק תחששו פחות ותעשו יותר".
הדס פוקס בלום (54), יועצת עסקית לעסקים קטנים ובינונים, מומחית בתחום הפיננסי, מספרת כי תהליך החונכות תרם לה רבות: "מבחינה אישית ומקצועית תמי היא מנטורית מדהימה ויכולת הניתוח שלה סייעה לי מאוד בלמידה. כמו כן, היא מנכ"לית ואני יועצת להרבה חברות והצבתי לעצמי כמטרה להגיע גם לתפקיד מנכ"לית, מטרה שבסופו של תהליך משותף הצלחתי להשיג, כאשר אחת החברות שליוויתי מינתה אותי לתפקיד מנכ"ל ב- 60% משרה ובשאר הזמן המשכתי לייעץ".
הצלחה נוספת שרשמה לעצמה פוקס בלום היתה בחירתה לתפקיד דירקטורית בחברה ציבורית שהיתה בעיצומו תהליך מכירה. לשאלה כיצד תכנית "איזון" סייעה לה לעמוד במטרות וביעדים, היא אומרת: "תהליך המנטורינג סייע לי החל מהפרטים הבסיסיים, כגון שיפור קורות החיים ועד למיקוד, להעמקת הידע וההבנה על תפקידי ניהול והדרך להגיע אליהם. זאת מעבר לתעודת ההכשרה שקיבלתי בסיום התכנית,  שהיא ללא ספק תכנית מספר 1 בארץ, שגם נתנה לי ערך מוסף וחשפה אותי לנשים ממגזרים ומקומות שונים. חשוב לציין כי השילוב בין החלק העיוני לחלק המעשי בתכנית הוא משמעותית מאוד. בנוסף, משתתפות התכנית היו רציניות ומקצועיות, עבדנו גם בקבוצות וגם באופן פרטני והמרצות היו פרסונות בכירות ומובילות במשק".