חצתה את כל הגבולות: סיפור הצלחתה מעורר ההשראה של בוגרת יסמין, סוזי בר

היא מעסיקה 100 עובדים בעסק בבעלותה, מכהנת כחברת מועצת העיר שוהם, כדירקטורית ובין לבין- ממשיכה יחד עם מנכ"לית עמותת יסמין למשוך עוד ועוד נשים להצלחה. סוזי בר, בוגרת המחזור הראשון של תכנית "איזון": "בזכות ארגז הכלים שקיבלתי ביסמין אני יודעת היום שאני מסוגלת לפרוץ אין סוף גבולות"

עמותת יסמין, בראשותה של המייסדת ומנכ"לית העמותה כיראם בלעום, שמה לה למטרה לייצור מנהיגות כלכלית נשית שמושכת איתה למעלה עוד ועוד נשים להצלחה. אחת הנשים הללו, המרכיבות את קאדר המנהיגות שיצרה העמותה, היא סוזי בר, מי שהצטרפה למחזור הראשון של תכנית "איזון" והפכה לסיפור הצלחה של אשה עצמאית, בעלת קריירה מפוארת, הפועלת להגשמת המטרה של עמותת יסמין ופועלת היום לקדם נשים נוספות הרוצות להקים עסק עצמאי.

בר, (49), נשואה פלוס שלושה ילדים, החלה את דרכה בגיל 25, כאשר פתחה את חברת "קצת אחרת פתרונות" המספקת פתרונות ל"חדרים נקיים" למפעלים מרכזים מסחריים ומרכזים לוגיסטיים  וכן, ציוד מתכלה לחדרים נקיים. היום היא כבר מעסיקה 100 עובדים, לוגיסטיים ומפתחת מחלקה חדשה המטפלת בבעיית הזיהומים   אבל ההתחלה לא הייה קלה: "התחלתי בתור עסק קטן, לא תמיד הבנתי מה רואה חשבון אומר, הביטוח היה סינית בשבילי ואז הבנתי שאני צריכה ללמוד. כולנו אוהבים לחשוב שאנחנו יודעים הכל אבל לא תמיד ידעתי מה אני עושה והבנתי שאני צריכה ללמוד ולהקשיב לעצות, שזו גם יכולת".

לאחר שהתמודדה עם בדידות מקצועית, היא הגיעה ליסמין והצטרפה לתכנית "איזון", תכנית ייחודית ובלעדית להכשרת נשים לתפקידי דירקטוריון ותפקידים בכירים במשק- במסגרתה היא קיבלה דחיפה ענקית למעלה: "אחד הדברים שהיו הכי קשים עבורי כשאשה ובעלת עסק הוא שהיית לבד. אנשים סביבי לא הבינו על מה אני מדברת, לא הבינו את האתגרים של נשים בעלות עסק עצמאי. מתוך המקום הזה חיפשתי דרך לקבל כלים להתפתחות ומצאתי את יסמין ואת תכנית 'איזון'. התכנית מציעה ארגז כלים עשיר ופתחה לי דלת לעולם שחיפשתי. במסגרת מפגשי תכנית 'איזון' לראשונה פגשתי נשים שעוברות את האתגרים שאני עוברת. פתאום גם הבנתי שיש לי הרבה מה לתת בחזרה כמנהלת עסק. מצאתי מקום שאני יכולה לתת ולקבל".
עוד מספרת בר כי בזכות ארגז הכלים של תכנית "איזון" היא נרשמה ללימודי השכלה גבוהה, ומסיימת בקרוב תואר ראשון: "במהלך הקורס נוצרו שיתופי פעולה שמניבים כסף, רעיונות חדשים, ונותנים דחיפה למעלה. בלי המפגשים כל זה לא היה קורה. אני חושבת שארגז הכלים של איזון עזר לי מאוד להבין שחסר לי ידע ושאני צריכה לרכוש אותו. היום אני מסיימת תואר במדיניות ציבורית ושלטון מקומי, מתוך ההבנה ובעיקר הידיעה שאני מסוגלת לפרוץ אין סוף גבולות".
בנוסף לניהול העסק, בר מכהנת כדירקטורית לשכת המסחר ירושלים, כחברת מועצת העיר בשוהם ויו"ר סיעת שוהם בתנופה- העומדת בראש האופוזיציה והיא בעלת הבלוג המצליח "שליחות ציבורית"."
הרבה הערכה והוכרת תודה יש , לבר ומציינת כי: "כיראם שוחחה איתי המון, חיזקה אותי וליוותה אותי כל הדרך". ומבחינתי זה מה שעשה את ההבדל בין כל האירגונים שבאים לתת תמיכה לנשים

לשאלה כיצד משפיעה עמותת יסמין על פעילותה כיום וכיצד היא מסייעת לנשים אחרות, עונה בר כי: "את המצוקות של המגדר פגשתי ביסמין, והבנתי שצריך שתהיה נוכחות נשים חזקה בשולחנות של מקבלי ההחלטות ולהתקדם בכל הזירות, גם בזירה המוניציפאלית שבה אני פועלת". כיום היא מפיצה את האג'נדה של יסמין גם במישור זה ומעניקה ייעוץ ראשוני חינם לנשות שוהם שרוצות לפתוח עסק. "כבר קרה שהגיעה אלי אישה שרצתה לפתוח עסק והראית לה שאין לה התכנות כלכלית עסקית ומודע התנהלות עסקית לא נכונה יכולה לגרום לה לאבד אפילו את הבית. בעקבות זאת, היא פתחה מקום יותר קטן והיום היא במקום אחר ומתקדמת יפה בעסקים", מספרת בר, ונותנת טיפ לנשים בתחילת דרכן העסקית: "תתחברו לקבוצה תומכת מעורבת, תיצרו רשת נטוורקינג להתייעצות, ליצירת שיח, שזה מה שגורם לנו לראות דברים אחרת, להתקדם ולשמור על עצמנו".

כיראם בלעום: "מייצרות ובונות שדרת מנהיגות כלכלית נשית"
אחת המטרות של מנכ"לית יסמין, כיראם בלעום, היא לא רק לדחוף את הנשים קדימה להצלחה עסקית ובכך לייצר מנהיגות נשית כלכלית חזקה אלא להמשיך איתן את הדרך, על מנת שהן ידחפו נשים נוספות להצטרף לקאדר המנהיגות הנשית שבונה העמותה.
כיראם בלעום, מייסדת ומנכ"לית העמותה: "אנחנו מייצרות ובונות שדרת מנהיגות כלכלית נשית בכל מוקדי ההשפעה, הן בשיתוף בוגרות התכניות והן בשיתוף נשים בכירות במשק הישראלי, אשר פועלות יחד להרים למעלה נשים נוספות. סוזי בר היא דוגמא לבוגרת יסמין, שהפכה לסיפור הצלחה ופועלת כיום לסייע לנשים אחרות להצטרף לקאדר המנהיגות הכלכלית הנשית. בסופו של יום, המטרה היא לייצר שינוי כלכלי וחברתי ושינוי מייצרים בעשייה, כך שזו גאווה גדולה לראות את התוצאות".

יש לציין כי עד היום הכשירה וליוותה יסמין למעלה מ-11,000 נשים, במטרה לחזק את החוסן הכלכלי של נשים בקרב כלל האוכלוסיות והמגזרים בארץ. בעקבות ההצלחה של הארגון, יסמין זוכה לתמיכה גורפת מצד חברות וגופים מהמובילים בכלכלה הישראלית, אשר מצטרפים לחזון ולעשייה, ומייצרים יחד כוח כלכלי נשי משמעותי בכלכלה ובחברה הישראלית.