כיצד הגדילה היזמת סיגל צוקר את המחזור העסקי ב- 15%?

 סיגל צוקר, יזמית ובעלת עסק, הצטרפה לתכנית "זינוק" של עמותת יסמין ומאז עלה המחזור העסקי ב-15% וכמות הלקוחות הפעילים רשמה עלייה של 12%. צוקר: "זינוק זו תכנית אולטימטיבית לבניית תשתיות ניהול חיוניות לעסק יציב ורווחי, רלבנטי, גמיש ומתפתח, למשך שנים"

"סל המוצרים שלנו השתנה, המחזור עלה ב 15%, כמות לקוחות פעילים עלתה ב 12% לעומת שנה קודמת וזה לפי הנתונים של הרבעון השלישי, עוד לפני ההשקה של המוצר החדש. בזכות תכנית 'זינוק' יצרנו גם שיתופי פעולה חדשים", כך מספרת סיגל צוקר (53), יזמת ובעלת עסק, שהצטרפה לתכנית "זינוק" של עמותת יסמין והפכה את העסק שבבעלותה לסיפור הצלחה.

תכנית "זינוק", שמטרתה להצמיח ולהזניק עסקים בבעלות נשים, מתבססת על מודל ייחודי שייסדה עמותת יסמין, המשלב לימודים עם פרקטיקה, קביעת יעדים והצגת ביצועים מדידים. "המטרה היא לראות תוצאות", אומרת כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת יסמין, "אנחנו מקבלות נשים שרוצות לעבוד קשה בשביל להצליח, שחסרים להם הכלים והליווי לניהול עסקי,  ומלמדות אותן איך להפוך מבעלות מקצוע לבעלות עסק. הייחוד בתכנית, הוא שלצד 'התורה' הניהולית והכלים שניתנים להן, הן נדרשות להציב יעדים ולבצע מטלות, בליווי מיטב אנשי המקצוע של יסמין".

סיגל צוקר, כחול. צילום: דורון גולן

צוקר: "לא פשוט לנהל עסק"
סיגל צוקר היא בעלת העסק "כחול – המרכז למיניות וזוגיות", המתמחה בייעוץ והדרכה לשיפור  אינטימיות והמיניות במגוון שיטות ודרכים. את העסק היא פתחה בינואר 2004 בכרמיאל, כבר אז חוותה את האתגרים שבניהול עסק. "לא פשוט לנהל עסק בתחום הזה. למעשה מדובר בחינוך שוק, בהתמודדות עם הסטריאוטיפים, המבוכה. בפריפריה יש אנשים שגם היום לא יסכימו לדבר על הנושאים או להודות בקושי בתחום", אומרת צוקר שמציינת כי: "זה אתגר גדול לנהל עסק בתחום הזה לאורך שנים ולשמור אותו רלבנטי ואיתן מול השינויים בכלכלה הגלובלית ובכוחות השוק".

תכנית זינוק דורשת מאיתנו לצאת מאזור הנוחות אל תוך אתגרים חדשים
לפני כשנה היא החליטה לעשות שינוי. "הניהול היה הרבה פחות יעיל ובמקביל היה לנו משבר עם אתר האינטרנט הקודם שלנו, שלא ענה על הציפיות. הרגשתי שאני חייבת לעלות מדרגה ולרכוש כלים שיאפשרו לי לנהל את העסק בצורה יותר יעילה ורווחית והתלבטתי לגבי הדרך הטובה לעשות את זה".
בסופו של דבר, צוקר הגישה מועמדות לתכנית "זינוק", שהפכה לשם דבר בקרב בעלות העסקים בארץ, והתקבלה. היום היא אומרת בגאווה כי: "מתקבלות לתכנית רק בעלות עסק שרוצות להוביל פיתוח עסקי ולעבוד יחד עם צוות התכנית ומנחת התכנית, ענת יגורי, ליישם את המשימות ולהביא תוך כדי גדילה בעסק. צריך להקדיש לפחות יום וחצי בשבוע במסגרת תכנית זינוק, זאת תכנית יישומית, שדורשת מכל משתתפת לצאת מהרגלי הנוחות שלה למקומות מאתגרים יותר. בתכנית למדתי לא רק לזנק עם העסק שלי אלא גם לבסס שיטות ניהול מתאימות ולקבל החלטות קשות. זה בדיוק מה שהייתי צריכה- תהליך מובנה וממוקד, כלי ניהול מתקדמים וליווי מקצועי אל היעד".

המחזור העסקי עלה ב- 15%
בין היעדים, קבעה לעצמה צוקר, לייעל את ניהול העסק ולפתח מוצר נישה חדש שיענה על דרישות השוק. "זה היה אתגר לא פשוט אבל בעזרת התכנית הזו – עמדתי ביעדים", היא אומרת כיום, "כשפתוחים ללמוד ומוכנים להתחייב ולהתאמץ בשביל זה – "זינוק" הוא תהליך מובנה מעולה לפיתוח העסק ובניית תשתיות ניהול מדידות ואופרטיביות. בהנחיית המקצועית המדויקת וחסרת הפשרות של ענת יגורי, מנחת התכנית מטעם עמותת יסמין, הקמתי תשתיות ניהול שאפשרו לי לראות את העסק מזוויות חדשות ולנהל אותו בצורה הרבה יותר יעילה, מדויקת ומקדמת".

בין היתר, צוקר בנתה מאסטרים חיוניים לבקרה, תכנון, פיתוח, שיווק ומכירות, למדה לתמחר את המוצרים, לנהל את הזמן ולעבוד עם תכניות עבודה מדידות. היא הוציא מהמלאי מוצרים שלא היו כדאיים והכניסה מוצרים חדשים, שידרגה את אתר האינטרנט ואת הנוכחות של העסק במדיות השונו, ועוד. התוצאות לא איחרו להגיע, כאשר על פי נתוני הרבעון השלישי לשנת 2019, המחזור העסקי עלה ב- 15%, כמות לקוחות פעילים עלתה ב- 12% לעומת שנה ונקבעו שיתופי פעולה חדשים לשנת 2020.

"לא רק שעשיתי תהליכי פיתוח וגדילה ברווח בתוך העסק – הגשמתי את היעד – פיתחנו מוצר חדש שמאפשר לנו להיות רלבנטיים ולהגיע ליותר זוגות, שיכולים להיעזר בנו בנוחות ובדיסקרטיות", מסכמת צוקר, אשר בימים אלו משיקה את "ריפרש" – קורס דיגיטלי לשיפור האינטימיות ויחסי המין בתוך 10 שבועות, "עברתי תהליך מדהים ואפקטיבי כמנהלת עסק.

בנוסף, תכנית זינוק מאפשרת להיות בסביבה עסקית מקדמת, המייצרת הזדמנויות עסקיות ומרחיבה את האופקים. אני רוצה להודות לכיראם בלעום, על האמון שנתנה בי, על ההזדמנות והתכנית המשובחת, זו תכנית פורצת דרך ללא ספק. כל בעלת עסק, שרוצה להתקדם ומוכנה להתאמץ בשביל להגיע לתוצאות – זינוק זו תכנית אולטימטיבית לבניית תשתיות ניהול חיוניות לעסק יציב ורווחי, רלבנטי, גמיש ומתפתח, למשך שנים".

למידע נוסף על תכנית זינוק >>> לחץ כאן