רוז'ט חינאווי

אשת עסקים ופורצת דרך בחברה הערבית, לקחה חלק בהקמת עמותת יסמין והיום משמשת כחברה בוועד המנהל של יסמין ותורמת רבות להרחבת פעילות העמותה.
הקימה את בתי העסק: Wine and More חינאווי ג'ורג', רשת בעלת 8 סניפים באזור המרכז למכירת אלכוהול ויין (6 מתוכם בבעלות המשפחה, ו- 2 בזכיינות), וחברת "אנוטקה" המייבאת משקאות חריפים מרחבי העולם. כיום משמשת רוג'ט כיו"ר הדירקטוריון של הקבוצה.
רוז'ט מספרת על ההווי העסקי אליו נכנסה עת פטירתו של בעלה בשנת 1986, אז לקחה פיקוד והחלה לנהל את העסק ולהוביל אותו להצלחתו שנמשכת עד היום. "לא היה קל להיכנס "לנעליים הגדולות" שבעלי השאיר, אבל למדתי לגדול לאט. המסר שלי לנשים בעלות עסקים הוא להבין שאת יכולה להשתלט על הכל, אם רק תבחרי אנשי מקצוע טובים לצידך כמו עורך דין טוב ורואה חשבון טוב. כמובן שאני כל הזמן לומדת ולרגע לא שוקדת על השמרים".
נקודת מפנה בתפיסתה העסקית של רוז'ט הייתה בעקבות נסיעתה לסיור בארה"ב שאורגן ע"י עמותת יסמין והשגרירות האמריקאית. "שם הבנתי על מה מדברים הבנים שלי כשחזרו משם. הבנתי שעסקים שגדלים, צריכים חיבור מעסקים גדולים יותר כדי לצמוח, כמו גם ייעוץ פיננסי וארגוני נכון. כל עסק צריך ליווי טוב כדי להצליח".
את הכשרתה קיבלה רוז'ט מעמותת יסמין בתכנית יזמות נשים בעסקים באמצעות הרצאות, ימי עיון וכנסים שארגנה העמותה. לפני כ- 10 שנים פתחה רוז'ט בכיכר השעון ביפו את בית הקפה רוז'ט, המביא איתו בשורה של דו קיום, בשל מיקומו המחבר בין יפו לתל אביב. לאחרונה אף זכתה בתעודת "עסק ללא גזענות" מטעם סדאקה – רעות שותפות נוער ערבי יהודי".
"זה לנשמה", מסכמת רוז'ט. אני עושה את העבודה החברתית שלי דרך העסק, אני מאמינה שעשייה חברתית אמיתית נעשית מהמקום הכי פשוט, החל מהעסקה של עובדים מכל המגזרים. זו התרומה האישית שלי".
לקפה רוז'ט בפייסבוק