מדהים! כמות הקליקים על המודעות גדלה פי 3 והמכירות התרחבו לחו"ל

"תכנית זינוק הפכה את העסק שלי מ'טרנטה' לחדיש ומתקדם", כך מספרת מעיין קדם, בעלת סטודיו לעיצוב ואיור, שבעזרת "זינוק" הצליחה להפוך מאשת מקצוע למנהלת עסק מצליח- ולחצות את הגבולות הגלובליים, באמצעות שימוש מדויק בטכנולוגיות דיגיטליות

מעיין קדם (30), בעלת סטודיו לעיצוב גרפי ואיור, מתמחה באיור ובעיצוב טקסטיל למוצרים לבית. לפני שהגיעה לתכנית "זינוק" של יסמין, היא התנהלה כאשת מקצוע אבל מעולם לא כבעלת עסק. "לקחתי כל פרויקט שהגיע אליי, בלי קו מנחה ובלי התמקדות. כששאלו אותי מי אני ומה אני עושה, אני לא בטוחה שלי היה ברור באיזה תת ענף אני נמצאת תחת המטריה הענקית שנקראת עיצוב גרפי". מתוך המקום הזה החליטה קדם לצאת ללמוד כיצד מנהלים עסק, והתקבלה לתכנית היוקרתית והבלעדית בישראל שבנתה עמותת יסמין- "זינוק" לניהול מניב תוצאות

העסק הלך ואיבד את הרלבנטיות שלו
"הבנתי שאני רוצה לנהל את העסק שלי יותר טוב אבל שאין לי באמת כלים ניהוליים. בשלב הזה היה לי ברור שניהול טוב יותר והתנהלות טובה יותר זה מה שחסר. רק היום, שנה אחרי התכנית, אני מבינה עד כמה זה היה חסר". למעשה, קדם מצאה את עצמה הולכת ומאבדת רלבנטיות. היא הציעה בעיקר מוצרים לפרינט, בעוד העולם המקצועי שבו היא עוסקת עבר למוצרי דיגיטל, והבינה שהמודל העסקי והשירותים חייבים להתעדכן. קדם מיקדה את המטרות שלה, ויצאה לדרך: "חשוב לי בתור אדם ובתור מעצבת לשחרר רק מוצרים שאני יכולה לעמוד מאחוריהם. בלי להתפשר, וגם שהמוצר יהיה פרקטי. אני לא רוצה לייצר מוצר שלכולם יהיה בבית ממנו, חיפשתי איך לשלב בין האמנותי והמקורי לבין היכולת של המוצר להיות בר השגה ובעיקר שימושי".
בין היתר, היא בדקה והחליטה להתחיל לעבוד עם ספקים של Print on demand (הדפסה לפי דרישה) והקימה חנות באתר ETSY  – שוק גדול אינטרנטי של מוצרים מעוצבים ועבודות יד.

התוצאות אחרי תהליך מדויק בליווי של "זינוק": חשיפה ולקוחות חדשים מחו"ל
"הקמתי חנות שהולכת וגדלה כל הזמן. העסק 'התאפס' ועבר שינוי משמעותי במיקוד שלו והוא בנקודה מאוד יציבה עכשיו", מספרת קדם על ההישגים, "כמות הקליקים על מודעות של החנות בינתיים כבר הספיקה לשלש את עצמה מההקמה ויש יותר תנועת לקוחות לחנות ב-מגמה כללית שהולכת ועולה".
בין השיאים שרשמה קדם, יש לציין כי כבר בשלב זה היא קיבלה פנייה מעמוד אינסטגרם גדול לעיצוב פנים בארצות הברית, שביקש לפרסם את המוצרים שלה בעמוד שלו, זאת לצד פניות משמעותיות נוספות שהגיעו מהרשת, ביניהן, יזם שפנה לקדם לאחר שחיפש מאיירת שתשמש כמעצבת הבית בחנות מוצרים אחרת באתר "אטסי".

עוד בין התוצאות המרשימות שהשיגה קדם במהלך השנה האחרונה, שבה נטלה חלק ב"זינוק", יש לציין כי הפער בין צפי ההכנסות וההוצאות בפועל הלך והצטמצם, יכולות הקידום והשיווק האורגני בדיגיטל שופרו משמעותית וכך גם הנראות והחשיפה של העסק, כמו הקליקים על המודעות שלה גדלה פי 3 וכאמור, הפניות מעבר לים החלו להגיע. "אני צופה לפריצה משמעותית כבר בחודשים אלו, יחד עם המכירות לחגים בארה"ב", היא אומרת, ומוסיפה כי, "מעבר לכך, השינויים שעברתי הם יותר גדולים ועמוקים. התכנון והיישום הלכו ונהיו מדויקים יותר, שיניתי את צורת העבודה שלי לחלוטין, הערכים שמבדלים אותי מכל האחרים- הלכו והתמקדו. יותר מזה – שיניתי גם את הרגלי העבודה שלי. היום אני יודעת 'איפה הידיים והרגליים שלי', מתנהלת בצורה הרבה יותר חכמה, מנהלת ומקבלת החלטות שמקדמות את העסק. העסק שלי הפך ממש מ'טרנטה' ל'רכב חדיש'. אני חושבת בגדול, מתכננת ומיישמת".

נכון להיום, קדם כבר קבעה לעצמה יעדים חדשים:  "חשוב לי להמשיך להפיץ את בשורת העיצוב בקלות לכולם. אני רואה את החנות הווירטואלית שלי, Original Simile Studio , מתבססת כמותג למוצרי בית באיורים מקוריים. אני רוצה לממש את מלוא הפוטנציאל שקיים בפנייה לשוק העולמי בהתמקדות בארצות הברית, אבל גם להמשיך להפיץ את הבשורה בארץ".

לשאלה מה היא מרגישה שתכנית "זינוק" העניקה לה להמשך הדרך, היא עונה: "יכולת להתאים את עצמי לשוק שהעסק שלי נמצא בו אבל גם את ההבנה איך להמשיך לעשות את זה כשהוא ישתנה בהמשך. איך להמשיך לעקוב אחרי מגמות, ללמוד, לחשוב בצורה של יעד ריאלי לצמיחה עסקית – ואיך אני מגיעה אליו. איך אני מודדת אותו".

לבעלות עסקים שנמצאות היום איפה שהיא הייתה שנה אחורה, לפני תכנית "זינוק", היא אומרת: "תמצאי מה הדבר שמזין אותך, אל תתביישי לבקש עזרה, תקיפי את עצמך באנשים שיודעים ומבינים בתחומם ויכולים לקדם אותך. נתונים, נתונים, נתונים, ויצירתיות- רק התבוננות אמיתית במראה תשקף לך איפה העסק שלך נמצא, ומצד שני – מקוריות ותעוזה להפוך ולשנות את איך שפעלת עד עכשיו ולשפר".