מאיזון להסדרת אתגר כ"א בהייטק: הכירו את הדירקטורית גבי ג'ופי, בוגרת תוכנית איזון מחזור 4 של עמותת יסמין

הצלחה נוספת של תוכנית איזון – דירקטוריות להשפעה: גבי ג’ופי, General Manager ישראל של חברת dbMotion Ltd בבעלות  Allscripts ומפתחת תוכנה לארגוני בריאות, נבחרה לחברת הנהלת איגוד ההיי-טק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, שמקדם בין היתר הסדרה של כח האדם בתעשיית ההייטק בישראל. מי שמלווה את גבי לאורך התהליך היא המנטורית של תוכנית איזון גילה הרן, פסיכותרפיסטית ודירקטורית בעצמה. 

גבי ג’ופי, בוגרת תוכנית איזון דירקטוריות משפיעות מחזור 4 (2021) , היא מנכ"לית בישראל של חברת digital health dbMotion / Allscripts , המפתחת תוכנה לשיתוף והצגת מידע קליני בין ארגוני בריאות. החברה הישראלית dbMotion Ltd נחשבה לאחד הסטארטאפים המבטיחים של ישראל ונמכרה בשנת 2013 לחברת  Allscripts האמריקאית, בסכום של כ- 235 מיליון דולרים.

אל תוכנית "איזון – דירקטוריות משפיעות" הצטרפה גבי ג'ופי במטרה לעבור הכשרה פורמלית ולקבל ידע נוסף שיתרום לה כדירקטורית, וזאת על אף ההיכרות שלה עם עבודת הדירקטוריון כמתנדבת במגזר החברתי והציבורי. לדבריה, "ההחלטה שגרמה לי להצטרף דווקא לתוכנית של עמותת יסמין היא השילוב בין נשים יהודיות לערביות, מה שמעודד שיח מעשיר ומקרב ומעניק פרספקטיבות נרחבות יותר." בנוסף היא אומרת כי "קיומו של מרחב נשי, המורכב מנשים חזקות ומשפיעות כל אחת בתחומה, יצר מגרש בטוח ומפרה שחיזק את האמונה של הנשים ביכולות שלהן לסלול את דרכן לדירקטוריונים ולכהן בהם בהצלחה."

התפיסה החברתית, שעמדה בבסיס החלטתה של גבי ג'ופי להצטרף לתוכנית איזון, היא גם זו שמובילה אותה בתפקידה כמנכ"לית החברה. במסגרת הפעילות הקהילתית שמובילה ג'ופי, מתנדבים עובדי dbMotion Allscripts במגוון עמותות בבאר שבע ובסביבתה, בהן עמותת לקט ישראל, עמותת שיעור אחר, פעילויות בשיתוף הקהילה הבדואית בנגב ותרומת מחשבים וציוד נלווה לאוכלוסיות שונות בדרום.

"מעבר לפן החברתי- אנושי הייחודי בתוכנית איזון" מדגישה גבי ג'ופי, "הקורס מעניק כלים וידע נרחב, גם עבור מי שעובדות בממשק עם דירקטוריונים, עושה סדר בידע, בתהליכים ובפעולות שבהם נדרש הדירקטוריון לטפל."

מאז סיימה את המחזור הרביעי בתוכנית איזון – דירקטוריות להשפעה, הצטרפה גבי כחברת הנהלת איגוד ההיי-טק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, העוסק בין השאר ברגולציה מול הממשלה בכל הנוגע לתעשיית ההייטק שבצמיחה מואצת. גבי חברה בוועדת ההון האנושי, ופועלת בימים אלו יחד עם צוות הועדה וצוות האיגוד על גיבוש מסקנות והמלצות להגדלת היצע כח האדם בהייטק, שיובאו בפני שר האוצר. ניסיונה המגוון כמי שעומדת בראש חברת הייטק, מהווה יתרון גדול ומביא ערך מוסף ותובנות מהשטח לדירקטוריון ולועדה בו היא חברה.

ליווי אישי של מנטורית

אל תהליך איתור הדירקטוריון יצאה גבי ג'ופי יחד עם המנטורית של תוכנית איזון  – גילה הרן, שמלווה אותה בחודשים האחרונים ומעניקה מהידע שלה כדירקטורית מנוסה.

גילה היא פסיכותרפיסטית, מדריכה ומטפלת משפחתית וזוגית, גמלאית של חיל החינוך ומשרתת בהתנדבות במילואים במחלקת נפגעים של צה"ל.  גילה מתנדבת כמנטורית בתוכניות של עמותת יסמין זו השנה החמישית. במקביל לעבודתה, מכהנת גילה גם כדירקטורית בעמותה לחינוך מוסיקלי בקרית אונו, וקודם לכן כיהנה כדירקטורית בחברה הכלכלית ברשות. בדומה לגבי ג'ופי, גם גילה הרן מקדישה זמן רב מחייה להתנדבות ועשייה חברתית, מה שאולי יכול להצביע על הקשר שנרקם בין השתיים, שנמשך גם חודשים אחרי שהמחזור הסתיים.

במסגרת תהליך העבודה המשותף עובדות גבי וגילה על ההיבטים המקצועיים,  הדגשת החוזקות והיתרונות האישיים, איתור הדירקטוריונים הרלוונטיים, איתור אנשי מפתח, חיפוש במאגרי דירקטורים וכן סימולציות לפתרון דילמות. מעבר לפן המקצועי מושם דגש מרכזי בתהליך הליווי גם על הפן הרגשי, הכולל הסרת חסמים ואמונות מגבילות, חיזוק האמונה העצמית והתמודדות בסיטואציות מורכבות.

לדברי גילה הרן: "הליווי האישי שכל משתתפת בתוכנית איזון – דירקטוריות להשפעה מקבלת, מאפשר לכל אחת להביא את עצמה לידי ביטוי, לשתף, להתייעץ ולקבל את מלוא תשומת הלב. זה אחד החוזקות והיתרונות הגדולים של תוכנית איזון, שגם מעוררת מודעות בקרב נשים ומאפשרת להן להעז, וגם מעניקה להן את מלוא הכלים לפרוץ קדימה ולהתברג במקום שבו הן יכולות להשפיע ולהביא מניסיונן הרב".

מנטורינג – נדבך מרכזי בתוכנית איזון

תהליך המנטורינג מהווה נדבך מרכזי בתוכנית איזון – דירקטוריות להשפעה, והוא מהווה כלי רב עוצמה בתהליך הלמידה וכן בתהליך ההשמה. המשתתפות בתוכנית זוכות לליווי צמוד של מנטוריות שהן דירקטוריות ודירקטורים מכהנים, שמגיעים עם ניסיון בשטח והיכרות קרובה עם דירקטוריונים. מעבר לייעוץ המקצועי שניתן למשתתפות התוכנית, תהליך המנטורינג מספק גם ליווי אישי ואנושי, שמעניק ערך וכתף תומכת בתהליך שבו נשים פועלות לפרוץ תקרות זכוכית.

לדברי כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין ומייסד תוכנית איזון – דירקטוריות משפיעות: "אחד הערכים המרכזיים שעומדם בבסיס התוכנית הוא השותפות הנשית, וההירתמות של כלל המשתתפות לדחוף האחת את השניה ולפלס לה דרך בדירקטוריונים השונים. זה לא מובן מאליו שנשים שפועלות בזירה שהיא גם ככה סגורה לנשים פועלות האחת למען השניה בצורה מעוררת השראה. אבל הוכחנו שקיימת אחווה נשית ושהיא מצליחה לחולל שינויים גדולים".

השינוי הגדול עליו מדברת כיראם בלעום הוא אחוזי ההצלחה הפנומנליים של תוכנית איזון. התוכנית, שסיימה לאחרונה את המחזור החמישי שלה, הצליחה להתברג בתוך זמן קצר כתוכנית הדירקטוריות המובילה כיום בישראל, כאשר כ-50% מהבוגרות כבר מונו לדירקטוריות בחברות פרטיות וציבוריות, ובמגזר החברתי.

לדברי כיראם בלעוםמנכ"לית עמותת יסמין: "מדובר בנתון חסר תקדים שמוכיח שעם הכלים המקצועיים, ההכוונה, המנטורינג ורשת הקשרים שאנחנו יוצרות, אפשר לפרוץ תקרות זכוכית ולהביא נשים רבות להתברג בעמדות המפתח של המשק והכלכלה".

לפרטים נוספים : 

דוא"ל  [email protected]

 להרשמה לתוכנית מחזור 6( דצמבר 2022)  לחצי/כאן