" הדרך להגיע לדירקטוריון עוברת בחידוד הערך שאת מביאה לתפקיד " : בוגרת תוכנית איזון אורית עוז מונתה לשני דירקטוריונים

אורית עוז היא סיפור הצלחה נוסף של התוכנית היוקרתית "איזון – דירקטוריות משפיעות", מבית עמותת יסמין. כשנה לאחר שסיימה את התוכנית, מונתה לאחרונה לשני דירקטוריונים שונים במגזר הפרטי והציבורי. בהרצאה שהעבירה למשתתפות המחזור החמישי של תוכנית "איזון – דירקטוריות משפיעות", שנפתח לאחרונה, סיפרה אורית עוז על הדרך שעשתה מרעיון להגשמה.

אורית עוז מהישוב רקפת במשגב היא בעלת חברה למיתוג ושיווק גלובלי. את דרכה המקצועית החלה במחלקת השיווק בחברה ישקר, בה עבדה במשך 5 שנים. עם סיום עבודתה בחברה פרשה לדרך עצמאית והקימה את חברת Oz Global B2B, המתמחה בשיווק ובמיתוג אסטרטגי לחברות B2B  בשוק הגלובאלי. חברת עוז, שקיימת כבר 25 שנים מונה כיום כ-25 עובדות ועובדים ומלווה עשרות עסקים מתחומי הטכנולוגיה השונים.

בהרצאה שהעבירה אורית עוז לאחרונה למשתתפות תוכנית איזון – דירקטוריות משפיעות, סיפרה על ההחלטה להצטרף למעגל הדירקטורים והדירקטוריות: "לפני כשנה חשבתי לאן אני רוצה להתקדם והרעיון להיות דירקטורית נראה לי מעניין. כמי שעוסקת שנים בתחומי האסטרטגיה, נחשפתי להמון חברות בשוק המקומי והגלובאלי וראיתי את מקומי בדירקטוריון, שאחראי למעשה על ניהול האסטרטגיה של הארגון".

עוד אומרת אורית עוז: "תוכנית איזון – דירקטוריות משפיעות של עמותת יסמין פתחה לי דלת להגשמת המטרה שהצבתי לעצמי. זה קורס מדהים, מעניין, יישומי ומאוד מֻכוון להכניס את המשתתפות שבו לתוך דירקטוריון. זה נאמר כבר ביום הראשון ומיושם לאורך כל התהליך, בכלים שניתנים, בהרחבת מעגלי הנטוורקינג ובאמצעות ליווי צמוד של מנטוריות".

שנה לאחר שסיימה את הקורס, התברגה אורית עוז כדירקטורית בשני דירקטוריונים. האחד, דירקטוריון של חברת כבירן, העוסקת ביציקות בתחום התעופה, והשני – דירקטוריון תאגיד המים והביוב "קולחי משגב" של המועצה האזורית משגב.

גיוון אנושי ומקצועי בדירקטוריונים

הרכב הדירקטוריונים מאופיין בעיקר באנשים המגיעים מתחומי הפיננסים ועריכת הדין. במשך שנים התקבע תמהיל אחיד של כח אדם בתפקידים אלו, ובכך נחסמה הלכה למעשה דרכם לדירקטוריונים של מי שאינם מגיעים מתחומים אלו. משמעות הדבר היא פחות גיוון מקצועי, פחות חדשנות והעדר מיצוי הפוטנציאל האנושי בדירקטוריונים עצמם.

בשנים האחרונות הולך ומתרחב השיח סביב סוגיית הגיוון בחברות השונות, ובכלל זה בדירקטוריונים, ויותר חברות פותחות את שעריהן לאוכלוסיות מגוונות יותר, בהן נשים, ערבים, חרדים ועוד. לצד זה מתקיימת מגמה מקבילה של פתיחת הדירקטוריונים לבעלי מקצועות ועיסוקים מגווים יותר, מתוך הכרת הערך והתרומה שאלו יכולים להביא לשדרות הניהול של החברות.

"כאשר חיפשתי דירקטוריונים להתברג בהם, ביררתי מול עצמי מה המקום שבו אני יכולה להביא הכי הרבה ערך" אומרת אורית עוז, "אחד מהם זה חברות שדומות ללקוחות שלי. חידדתי ביחד עם המנטורית שליוותה אותי את הערך המוסף והתרומה שאני מביאה לשולחן הדירקטוריון, את הניסיון המקצועי שלי כאשת שיווק ומיתוג וכמנהלת של חברה, וכך זה איפשר לי למקד את החיפוש".

לאחר שהגדירה את הערך ומיפתה את סוגי הדירקטוריונים אליהם היא מכוונת, יצאה אורית עוז לדרך החיפוש. "התחלתי למפות את כל הקשרים שיש לי, נפגשתי עם לקוחות קיימים ולקוחות מהעבר, ועם מכרים רבים. כל פגישה כזאת הולידה פגישה נוספת ופתחה הזדמנויות, קשרים ואף לקוחות נוספים ששכרו את שירותי החברה שבבעלותי." בנוסף, אומרת אורית עוז, "נרשמתי למאגר של אנטרופי וקיבלתי כל חודש מייל עם משרות והצעות להגיש מועמדות לדירקטוריונים. המפגש עם אנשים צרב אצלם בתודעה שאני מחפשת דירקטוריון להתקבל אליו והתחילו להפנות אלי הצעות שונות".

אחת ההצעות שהגיעה אל אורית עוז היתה הצעה להצטרף לדירקטוריון של תאגיד המים והביוב של משגב – קולחי משגב. הצעה זו הגיעה על רקע החיפוש להתברג בדירקטוריון של מועצה או רשות, כמי שפעילה בחיי הישוב, המועצה והקהילה שבה היא חיה.

לסיכום אומרת אורית עוז "להצטרף לדירקטוריון זו עבודה והיא דורשת השקעה ומאמץ רב, אך זה בהחלט אפשרי. צריך להחליט שזה מה שרוצות ולהתחיל לעבוד בחידוד הערך והחוזקות שלך, בהפצת המסר ובמפגשים עם אנשים".

50% מבוגרות "איזון – דירקטוריות משפיעות" התברגו בדירקטוריונים

תוכנית "איזון – דירקטוריות משפיעות", מבית עמותת יסמין, היא תוכנית הדירקטוריות המובילה כיום בישראל. מאז החלה לפעול לפני כשנתיים הסתיימו ארבעה מחזורים ומחזור חמישי החל החודש. כ- 120 משתתפות סיימו את התוכנית, כאשר כ-50% מהן כבר מונו לדירקטוריות בחברות פרטיות וציבוריות, נתון שמוכיח את ההצלחה הכבירה של התוכנית.

לדברי כיראם בלעום, מנכ"לית עמותת יסמין: "תוכנית איזון – דירקטוריות משפיעות נותנת לנשים את הכלים, ההכוונה והקשרים להצליח ולהתברג בדירקטוריונים ובעמדות השפעה נוספות במשק הישראלי. המשתתפות בתוכנית זוכות לליווי של מנטוריות בכירות, מצטרפות למעגלי הנטוורקינג שיצרנו ומצליחות גם להתברג וגם למשוך אחריהן נשים נוספות. אורית עוז היא דוגמה מובהקת לכך".

עוד מוסיפה כיראם בלעום "אחוזי ההשמה הגבוהים של בוגרות תוכנית איזון – דירקטוריות משפיעות היא חסרת תקדים ומלמדת הן על הצלחתה של התוכנית והערך המוסף שהיא מביאה, והן על הכוח שלנו כנשים לקדם האחת את השניה והירתם למען ניפוץ של עוד תקרות זכוכית".

לפרטים נוספים : 

דוא"ל  [email protected]

להרשמה לתכנית  מחזור 6 לחצו כאן