חג'א עזיה

 "האמונה ביכולת שלנו להשפיע משנה את העתיד"
עזיה נולדה בשנת 1958 ונישאה בגיל 16.5 מצאה עצמה במהרה מגדלת ארבעה בנים – שניים מהם נולדו עיוורים. עם לידת בנה הראשון, שנולד עיוור- היא קבלה החלטה, שיש ביכולתה לשנות עבורו את העתיד וזאת רק אם תשתמש בכל הכוחות שלה לעזור לו להשתלב ולהיות ילד כמו כל הילדים וכן שיקבל את הזכויות המגיעות לו. לעזיה נולדו ארבע בנים מתוכם שניים עיוורים. "כלום ממה שחלמתי לא הגשמתי בתחילת דרכי", סיפרה. "חלמתי ללמוד, וזה לא קרה. אבל מרגע שנולד בני העיוור השתנה הכול מבחינתי. ידעתי שלילד הזה אני צריכה לדאוג במיוחד, החלום שלי היה ללמד אותו – ורציתי שהבנים שלי יגיעו לאוניברסיטה. חשבתי ביני ובין עצמי איך יוצאים מהמקום הקשה הזה ומתקדמים הלאה, בלי תעודות ובלי כלום ולאורך כל הדרך היא פעלה בכל דרך אפשרית על מנת לעודד אותם ולקדם אותם על מנת שיוכלו ללמוד ולהיות בעלי תארים- וכך קרה ! החינוך של ילדיה תמיד היה בסדר העדיפויות ולמרות, שהייתה צריכה להילחם מידי יום על זכויות חדשות עבורם ולפרוץ דלתות עבורם על מנת שיוכלו ללמוד כתלמידים מין המניין . 
בדיעבד, העקשנות הצליחה! 
עזיה פיתחה והתפתחה כל הזמן ללא מעצורים ובשתי ידיים. כיום עזיה מצהירה "כל מה שחלמתי – הגשמתי" היא סמכה רק על עצמה . היא לא חיפשה תמיכה חיצונית אלא הבינה, שהיא צריכה לקדם ולהכיר את עצמה על החזקות ועל החולשות שלה.
בגיל 21 החליטה לפתוח עסק של תפירה וחשבה באופן עסקי כיצד תוכל לפרוץ? 
היא פעלה באסטרטגיה של נתינה עבור מעגלים קרובים וכאשר נחשפו ליכולת ולכשרון שלה התחילו ההזמנות להגיע. מהר מאוד שמה הלך לפנייה וקיבלה פניות רבות מכל הכפר. למרות כל העבודה, שהצטברה היא הצליחה באדיקות לנתב את חייה, כך שיהיה לה גם זמן איכות להעניק לילדיה ולכן פיצלה את העבודה בתפירה וויתרה על שעות שינה. " הכוח צריך לצאת מהאדם בלי לוותר על העקרונות והערכים החשובים. מי שמכוון ויודע מה הוא רוצה להשיג- הוא ישיג" במהלך השנים עזיה הבינה את הכוח העצום בלמידה והשתוקקה ללמוד ולהתפתח ללא לאות ופיתחה לעצמה בעזרת כלים תכנית יעדים על מנת לקדם את העסק של התפירה. "אני מוכנה לעשות כל שנדרש על מנת להגשים את החלומות שלי" עזיה השקיעה שעות רבות בלמידה והפכה לצרכנית של ידע . למדה במכללה ברמת אפעל קואוצ'ינג, דמיון מודרך ושם ראתה למול עיניה את החלום פיתוח חברתי-עסקי גם יחד- וכל זה בימים אלו הפך למציאות. 
בימים אלו פתחה עייזה מכללה של קורסים "מכללת אופק- מרכז עזיה" מקום שנחנך על טהרת פיתוח נשים, פיתוח מקצועי של כפר קאסם, ומתוך חזון " לאפשר לכל אחד ואחת לממש את החלומות ולהיות במקום שבו יוכלו להתפתח ולפתח את עצמם " עזיה הבינה, שכדי לנהל את המכללה, היא צריכה להיעזר במומחים ופה נכנסה לתמונה  " עמותת יסמין יחד עם הליווי הצמוד של מנכ"ל העמותה כיראם בלעום עברה עזיה הכשרה מיוחדת " ניהול עסק" וכן יצרה קשרים משמעותיים, אשר פיתחו אותה והכינו אותה לרגע הגדול! קפיצת המדרגה האמתית הייתה בקורס האחרון מטעם עמותת יסמין ובזק. "לקחתי קורס מטעם בזק ולמדתי לפרסם את העסק שלי באמצעות הרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר. את יוצאת משם – והכל מתהפך. פתאום את יכולה לדבר עם כל העולם. הקהל כבר נמצא שם – את רק צריכה לדעת איפה להיכנס, להושיט את היד ולקחת". "לקחתי קורסים נוספים בשיווק, הגשמתי את החלום שלי ופתחתי מכללה בכפר". לצד תחומים המשמשים בסיס להקמת עסק – מעיצוב אופנה ועד הנהלת חשבונות – מעבירה בדווי הלאה את הכלים הדיגיטליים והשיווקיים שלמדה ביסמין. "כל אישה שרוצה להתקדם בחיים חייבת להכיר את העולם הדיגיטלי ולשווק את עצמה כמו שצריך – ועמותת יסמין ובזק פותחים צוהר שאסור לא לנצל". במקביל שיתפה, שבנה הראשון סיים בינתיים פעמיים תואר שני במינהל ציבורי, בניהול עמותות ובייעוץ ארגוני, והשני קיבל בשבוע שעבר תואר אקדמי ראשון " אני שואפת שכל אחד ואחת יוכלו להגשים את החלומות שלהם " עזיה מוכרת בכפר קאסם כאישה שמביאה אתה את הטוב ודואגת לערך כה גבוהה- רכישת ידע והשכלה ובאמצעותה להרוויח כסף. הבשורה על פתיחת המכללה ב 29.3.2018 עוררה גלים רבים וזכתה לברכתם של מכובדים מכל הארץ, שבאו לראות את הקסם במו עיניהם- מתממש ורוקם עור וגידים.