בית ההארחה אל מוטראן

למרות שהייתה רואת חשבון בעלת משרד משלה, לאימאן זועבי היה חלום אחר: היא רצתה לפתוח בית הארחה נעים, לתיירים המגיעים לנצרת מכל רחבי העולם, ומחפשים מקום של מרגוע והנאה בלב הנוף הגלילי הקסום. אימאן דמיינה בית הבנוי בסגנון מיוחד, בעל היסטוריה ואווירה שישאירו רושם שנשאר גם אחרי עזיבתו. וזה בדיוק מה שהיא מצאה, כשגילתה את בית "אל מוטראן", בלב אזור מלא כנסיות, מנזרים, מרכזי תרבות ומסעדות, בעיר העתיקה של נצרת.

אימאן החליטה לצאת לדרך, ויחד עם שותפה היהודי, היזם מעוז ינון, פתחו השניים את בית ההארחה אל מוטראן, ביולי 2008. בית ההארחה עוצב על ידי אימאן וכלל 7 חדרי אורחים. המקום, בעל האופי האותנטי והשונה כל כך מבתי מלון מודרניים, החל להצליח ולאחר שלושה חודשים נוספו לו חדרים נוספים ובהמשך אפילו סוויטה שנבנתה מחמישה חדרים שחוברו יחדיו. בתהליך ביסוס העסק, נעזרה אימאן בעמותת יזמין, שהייתה בשבילה "מקום שחיבק אותי חזק ועזר לי מאוד בשיווק הפרויקט שלי". אימאן הגיעה לועידת יסמין, נחשפה בפני כלי התקשורת ואירחה קבוצות שהגיעו אליה דרך המלצת העמותה.

לא עבר זמן רב עד שאל מוטראן הפך לבית הארחה מיוחד במינו – מרכז שבו אנשים מכל התרבויות והמקומות בעולם, שכנראה לא היו נפגשים במקום אחר, מוצאים את עצמם מנהלים שיחות ומכירים זה את זה על כוס קפה בלובי. בעקבות ההצלחה, פתחה אימאן עסק נוסף בשם "שבאביק" (חלונות), שבו נשים רבות מוכרות את עבודות האמנות שיצרו בעצמן. כיום, אימאן עוזרת בעצמה לבעלות עסקים חדשות ומדגישה כי יש מה ללמוד מסיפור ההצלחה שלה. היא טוענת כי השותפות העסקית שלה, כערבייה, עם יזם יהודי, מוכיחה שהדיאלוג אפשרי, ושניתן לגשר על כל הפערים.