עסקים של נשים במספרים

"סלונה"

עסקים של נשים במספרים לפי דבריה של כיראם בלעום מנכ"לית ומייסדת עמותת יסמין

העסקים של נשים במספרים . בישראל קיימים 480,000 עסקים, מתוכם  370,000 עסקים קטנים, וההערכה היא ש- 70 א'לף מהם בבעלות נשים. בהערכה, מעל 14% מכלל העסקים בארץ הם בבעלות נשים. המציאות איתה הן מתמודדות רווית קשיים ומכשולים שהופכים את ניהול העסק לבעייתי ולא פשוט בכלל.

נשים בעלות עסקים קטנים ובינוניים, יהודיות כמו גם ערביות, נתקלות בלא מעט התנגדויות על רקע תרבותי ומסורתי, מתמודדות עם קשיים הנובעים ממחסור בהכשרה, חוסר גישה לרישות עסקי ולמקורות מימון, פחד מאפליה, בעיות מיקום גיאוגרפי והיעדר תשתית תומכת. הן צריכות הכוונה, סיוע וגורם שיוכל לעזור להן למנף את העסק שלהן במטרה שיהפכו לחלק משמעותי בכוח העבודה במדינת ישראל.

עמותת יסמין זיהתה את המכשולים העיקריים העומדים בפניה של בעלת העסק, שמקשים עליה להשיג ביטחון כלכלי ולהגיע למימוש אפשרויות בהגדלת העסק שלה. יסמין מצאה, שנשים ממגזרים שונים מתמודדות, פעמים רבות, עם אתגרים דומים, הכרוכים הן במציאת מקומות תעסוקה והן בבעלות על עסק עצמאי.

מתוך הבנה זו, שמנו לנו למטרה לסייע בקידומן הכלכלי של נשים בעלות עסקים מכל המגזרים, הדתות והשכבות בישראל, לטפח ולהעצים את התפתחותן הכלכלית והמקצועית של בעלות עסקים ולעזור להן להרחיב ולחזק את העסקים שלהן כדי שיוכלו להפוך לחלק משמעותי בכוח העבודה בארץ ולהגדיל את השפעתן החיובית על הכלכלה והמשק.

איך עושים את זה?

על רקע האתגרים שציינתי, אנחנו מסייעים לנשים באמצעות מתן כלים וידע בתחומים של מנהיגות כלכלית, מייצרים הזדמנויות עסקיות שוות לנשים, חושפים ומנגישים אותן למקורות מימון למטרת פיתוח והרחבה של העסקים בבעלותן, ולא פחות חשוב – מייצרים רישות עסקי בין עסקים בכלל ובין עסקים בבעלות נשים בפרט.

אנחנו מאמינים שהדרך הנכונה לעשות את זה היא באמצעות הובלת שינוי כלכלי וחברתי וקידום דו-קיום בין יהודים וערבים, על ידי מתן הזדמנויות כלכליות שוות לנשים מכלל המגזרים בישראל, תוך העצמה כלכלית וסיוע בפיתוח כישורי חיים רלוונטיים שמעצימים אותן.

הייחודיות של ביסמין  היא בעיצוב התוכניות ובהתאמתן כך שיתנו מענה הולם לצרכים ולחסמים הייחודים המאפיינים את בעלות העסקים מכל המגזרים. יסמין בנתה רשת של תמיכה ושל שיתוף פעולה כלכלי בין נשים מכל המגזרים בישראל, המהווה מודל לדו-קיום. יסמין מעניקה תשומת לב מיוחדת לאתגרים התרבותיים, החברתיים והכלכליים העומדים בפני הנשים הללו בקידום של העסקים שבבעלותן.

מעבר לכך, חשוב לנו לקדם ולהעלות את המודעות לחשיבות הכלת עסקים בבעלות נשים כחלק משרשרת האספקה בארגונים גדולים, במטרה לקדם את מעמדן של הנשים בישראל ובכך לתרום ולחזק החברה והכלכלה בארץ

בעלת עסק במגמת צמיחה  – אנו ביסמין מזמינים אותך להצטרף לפעילות שלנו במטרה לחזק ולהרחיב את העסק שלך לעוד שלבים מתקדמים.

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן