עופרה שטראוס אירחה בעכו את ועידת יסמין השנתית לקידום עסקים קטנים בבעלות נשים

"שטראוס"

היום, ה-10.12.15, התקיימה ועידת יסמין השנתית לקידום עסקים קטנים בבעלות נשים בעיר עכו, בסימן דו קיום וצמצום פערים כלכליים בישראל. לוועידה הגיעו כ-300 נשים בעלות עסקים קטנים ובינוניים מכל המגזרים בחברה הישראלית. עופרה שטראוס, המכהנת כנשיאת יסמין בהתנדבות בשמונה השנים האחרונות, קראה במסגרת הועידה לחזק דווקא עכשיו את המאמץ לדו קיום ולחיזוק עסקים בבעלות נשים כתנאי לכלכלה בריאה ולמשק צומח.

בדבריה בועידה ציינה עופרה שטראוס: "הנשיא ריבלין אמר בביקורו בוושינגטון אתמול שצריך לסגור את הפער בין המגזרים השונים. אני שמחה שהם שמים את הנושא על סדר היום הלאומי. נושא שילוב נשים בכלכלה במדינת ישראל הוא מהחשובים שיש. לכן, הנשים בעלות העסקים שיושבות כאן, יש הזדמנות להיות אלה שמעסיקות, שמצמיחות את המשק. אתן אלה שיכולות ומסוגלות לתרום לסגירת הפערים ולהפוך את העסקים הגדולים, לגדולים יותר. את הבינוניים לגדולים. בכל מקום בעולם בו אני מבקרת, אני גאה לדבר על יסמין ועל מה שאנו עושות כאן. אין לי ספק שבקרוב נקרא לדגל כדי ללמד את המודל שאנו מפתחות לאורך העשור האחרון, לקידום עסקים בבעלות נשים. בכל העולם מתמודדים עם זה. אמנם יש הרבה פערים במדינה, אבל היא שלנו, אין לנו מדינה אחרת, אז כדאי שכל מה שאנו עושות נעשה הרבה יותר מהר, ויותר חזק  כי זה תלוי הרבה בנו. אני קיבלתי את ההזדמנות לנהל עסק, אבל הבנתי באותו יום שזה בא עם הרבה אחריות ויש לה מחיר."

כיראם בלעום, מייסדת ומנכ"לית יסמין ציינה ש"בשנים האחרונות תמכנו בכ-5,000 נשים בעלות עסקים, יהודיות וערביות. בנוסף, שיתפנו פעולה עם עשרות ארגונים חברתיים ורתמנו את הסקטור העסקי כדי להעלות את המודעות לקדם עסקים בבעלות נשים".

הועידה התמקדה השנה בעסקים בבעלות נשים והציגה את הצלחות ההווה ואתגרי העתיד, ונטלו בה חלק נשים בעלות עסקים מצליחים כמו חלי ממן, מקימת אימפריית אורח החיים הבריא וקבוצות ההרזיה, נוף עתאמנה, זוכת מאסטר שף אשר הפכה את התחביב לעסק מצליח, כמו גם נציגות המגזר הציבורי – חה"כ עאידה סלימאן אשר הכריזה כי היא פועלת לקידום רשות לעסקים קטנים יחד עם חברי כנסת נוספים, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, מיכל צוק, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה, לצד נציגת התקשורת, סטלה קורין ליבר, פרשנית כלכלית בכירה בעיתון גלובס. במסגרת הועידה
הושם דגש על נושא הרישות שהוגדר על ידי הנשים עצמן כצורך מרכזי  ליכולת של עסקים להתפתח.

קבוצת שטראוס מלווה מזה כ-8 שנים את ארגון יסמין, הפועל לקידום עסקים בבעלות נשים מכל המגזרים, הדתות והעדות בישראל. עד היום סייעה יסמין, בראשות המנכ"לית והמייסדת כיראם בלעום, ליותר מ-5,000 נשים בעלות עסקים, להצמיח ולפתח את העסק שלהן, באמצעות הכשרות וימי עיון, ייעוץ עסקי, מפגשי רישות עסקיים ומתן כלים מעשיים לקידום העסק.

בעולם כולו הולכת וגוברת ההכרה בחשיבותו של סקטור העסקים הקטנים והבינוניים ובחשיבותם של עסקים בבעלות נשים, וכיום ברורה תרומם החשובה להתפתחותן של כלכלות, הן המקומיות והן זו הגלובלית. גם בישראל, גוברת ההבנה כי למעלה מ- 450 אלף עסקים קטנים ובינוניים, מתוכם כ-15% עסקים בבעלות נשים, הם מנוע צמיחה חשוב וחזק וכי קידומו יכול למנף באופן משמעותי את כלכלת המדינה, ובה-בעת לתרום ליצירת חברה שוויונית וצודקת יותר.

קבוצת שטראוס שותפה למסע של קידום עסקים בבעלות נשים מכל המגזרים, כחלק מאמונתה בחשיבותה של תפישת הגיוון, ופועלת לקידום הנושא בין היתר באמצעות שילוב מוגבר של עסקים בבעלות נשים במערך הרכש הפנימי בתוך החברה והצבת יעדים בנושא.

לקראית הכתבה המלאה לחצו כאן