כנס ארגון יסמין יעודד ארגונים לקנות מעסקים קטנים

"יפעת מידע תקשורתי"

בלי נשים אי -אפשר : זה המסר שעומר כבסיס הוועידה השנתית של ארגון " יסמין" הפועל לקידום נשים בעלות עסקים קטנים. הוועידה נשים בעלות עסקים קטנים. הוועידה שתיערך ביום שני הקרוב באיירפורט סיטי, במעמד נשיא המדינה רובי ריבלין ושר הכלכלה נפתלי בנט, תעסוק בחשיבותם של עסקים קטנים בבעלות נשים כמנוע צמיחה כלכלי, ובהזדמנויות ובחסמים העומדים לפתחן של נשים בדרך להצלחה עסקית.

נשיאת "יסמין" היא עופרה שטראוס, יו"ר

קבוצת שטראוס, וכיראם בלעום היא מייסדת ומנכ"לית העמותה, שהוקמה ב-2006 ומספקת מידע והכוונה לבעלות עסקים ויזמיות בישראל  מכל מגזרי החברה. לפי הנתונים שבירי העמותה, רק ב-4% מתוך 490 אלף העסקים הקטנים והבינוניים בישראל הם בבעלות נשים. העמותה פועלת להביא לצעדים ממשים להגרלת שיעורן של נשים הפועלות כעצמאיות במגזר העסקי, וחלק נכבד מהדיון בכנס יוקדש לחשיבות שילוב עסקים בבעלות נשים ברכש הממשלתי.

עוד יוצגו בכנס סיפורי הצלחה של בעלות עסקים מקומיות, ותרצה בו קתרין רוג'רס, סגנית נשיא להזדמנויות גלובליות ב- IBM העולמית. כן יישאו דברים ח"כ אורלי לויא בקסיס יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים: רוביק  דנילוביץ' ראש עיריית באר-שבע: ורפיק חלבי, ראש הרשות המקומית דליית אל-כרמל.

עופרה שטראוס: "כמי שמנהלת עסק שהוקם על ידי אישה, אני מאמינה בכוח של נשים לעזור זו לזו ולהתמודד עם אתגרים משותפים, אבל טועה מי שחשוב שזו משימה של נשים בלבד. מי שרוצה כלכלה חזקה צריך להתגייס למאמץ לקדם נשים ממגזרים שונים ולחזק את אותן יזמיות שאזור אומץ והקימו עסק בישראל. המחויבות הממשלתית לרכוש דווקא מעסקים קטנים, בכלל, ומעסקים קטנים בבעלות נשים, בפרט, היא הכרחית".