שלום לכולן, שמי רינת בורג, אני יועצת עסקית, מרצה ומנחת סדנאות וקורסים ליצירת התרחבות עסקית. הייחודיות שאני מביאה עימי היא השילוב בין החומר לרוח. וכך גם הגדרתי את העסק שלי: הרחבת העסקים והתודעה. סגנון העבודה והכלים שיצרתי ועימם אני עובדת נולדו מתוך שנים רבות של ניסיון אישי שלי ושל הלקוחות שאני מלווה. מתוך כך אני לומדת, רואה מה עובד טוב יותר ומה פחות ויוצרת כלים, מודלים התפתחותיים, מוטיבציה והשראה להצלחה עסקית.
אני רואה שעל מנת להיות בעלת עסק מצליח עלינו להרחיב את החומרים שלנו, כלומר להוסיף עוד מוצרים עוד ידע, שיטות ניהול, הכנסות ולקוחות ובד בבד להרחיב את התודעה כדי שנוכל להמשיך לצמוח. כלומר, להעלות את תחושת המסוגלות שלנו, להרחיב את יריעת הבטחון העצמי, להתמודד עם אתגרים פנימיים, חששות, פחדים, מצבי רוח ועוד על מנת שנהיה מסוגלות להרחיב את הפעולות שאנו נוקטות, לנסות דברים חדשים, לקפוץ למים קרים מדי פעם, וכן להיות בטוחות ולהתמיד במה שאנו עושות, ובכך להרחיב את העסק.
בעלות עסקים וותיקות יודעות שלרוב, פעולות שנקטו להרחבת העסק דרשו מהן לא פעם להפעיל "שרירים" שלא הכירו קודם כגון להיחשף ברשת כמו בפייסבוק לדוגמא, לעמוד מול קהל, לעמוד מול קבוצה להגיד "את ה-60 שניות שלה", לשווק את עצמה, לדבר בשבחיה, לשמוע "לא" מלקוחות פוטנציאלים שלא סגרו עסקה ולהמשיך את היום באופטימיות. בטח מזדהות נכון? ויש עוד חלקים רבים שגורמים לנו לא פעם לאכזבה, דכדוך וכד'. אבל הבשורה המעודדת היא, ולכן פניתי כאן לוותיקות. שמי שהתמודדה עם כל אלו ועוד, וצלחה את האתגרים השונים יודעת שטעם המעיין הוא מתוק. שטעם ההצלחה, ההתגברות על פחד, על יציאה עם מוצר חדש, על העמידה הזו מול קהל וכד', סייעה לה לא רק בהתפתחות העסקית אלא גם בצמיחה האישית. שביעות הרצון פתאום צפה לה, חיוך של נצחון, שמחה של הצלחה. אני בכלל אומרת שהעסק הוא "רק תירוץ"… להתפתחות וצמיחה אישית.
אני מאמינה שבכל אחת מאיתנו שוכנים כוחות רבים שאם נהיה מודעות אליהם, נכיר אותם ובהם וכמובן נעשה בהם שימוש נוכל להרחיב את העסק, את כמות ואיכות הלקוחות שלנו ולהצליח בתחומנו. במסגרת המרחב שלי כאן בפלטפורמה הנהדרת של עמותת יסמין אשתף אתכם במספר כלים, טכניקות והשראה הן בהיבט "עסקי נטו" כגון אפיקי שיווק, כלי שיווק, הדרך ליצור מוצרים חדשים ועוד. והן בהיבט תודעתי וכל זאת כדי ליצור התרחבות עסקית. בכל פרק כאן במרחב אעלה שלושה היבטים בהם תוכלו להיעזר לצורך יצירת התרחבות עסקית ותודעתית.
1.רעיון השראתי
2. כלים למימוש
3. תרגיל אישי שכל אחת תוכל לבצע לעצמה.
דרך אגב, החומרים שאני מעלה כאן ובמוקדי הידע השונים שלי הם מתוך ספר שאני כותבת בימים אלו שנקרא
"על-כוחות ולקוחות". ומתמקד בכוחות הפנימיים שלנו והכוחות החיצוניים העומדים לרשותנו ליצירת לקוחות והצלחה עסקית.
היום נתמקד בהצלחה.
מציגה לכם את מודל MaSTeR שפיתחתי מתוך התפיסה שלי את ההצלחה.
שם המודל מורכב מ4 אותיות שכל אות מייצגת מרכיב הצלחה אחד.
יחד הן חוברות למילה מסטר. ע"פ המילון, מסטר הוא מומחה בתחומו. אני מאמינה שכל אחת מאיתנו, בעלת העסקים יכולה להיות כזו.
אם נתחיל דווקא מהסוף: R – Reputation – מוניטין – כולנו רוצות לצבור מוניטין טוב וגדול בשוק. אני חושבת שזהו המדד העיקרי להצלחה בסופו של דבר… כי מוניטין זו "ההילה הזו" שסובבת סביבנו, מה שחושבים עלינו ואומרים עלינו, ומתוך כך מגיעים הלקוחות. תחת מוניטין אני כוללת את המעמד שיצרנו בשוק, כמות הלקוחות ששמעו עלינו, נחשפו אלינו, אוהדים אותנו וכמובן אלו שרוכשים את שירותינו או מוצרינו.
T – Time – אנו חיים בעידן בו אנו רוצים הכל למחר, אינסטנט. הזמן הוא קריטי לנו, אנו מפרסמים פוסט ורוצים מייד תגובות והזמנות נכון? מקימים עסק ורוצים שלמחרת יכנס לקוח, או יצור שיחה וירכוש. מפרסמים סדנה ורוצים שאחרי שבוע היא תתמלא.
ומה הבעיה עם שני המרכיבים הללו זמן ומוניטין? שאנו לא שולטים עליהם באופן ישיר.
המוניטין הרי זה מה שאומרים עלי.. אני יכולה לכתוב בכל מקום שאני בעלת מקצוע נהדרת וכד' אבל אם אנשים לא יחשבו כך בעצמם, דבר לא יקרה.
וכאן נכנסים לתמונה שני המרכיבים אותם אנו כן יכולים לנהל באופן ישיר:
M – Material – חומר
S – Spirit – רוח
החומרים שאנו מביאים לעסק: המוצרים שלנו, התשתית השיווקית, אפיקי השיווק, תסריטי המכירה, אסטרטגיית העבודה שלנו ועוד…
והרוח שאנו מביאים עימנו – אילו ערכים יש לנו ומה אנו שמים בקדמת הבמה, החזון שהגדרנו והאם אנו אכן פועלים לפיו, עד כמה אנו מממשים אותו. הרעיונות שמגיעים אלינו ועד כמה אנו מספיק אמיצים, בטוחים וכד' לגבי יישומם בפועל. עד כמה אני נותנת דרור למחשבותיי, עד כמה אני מתמודדת עם פחדים וחששות שעולים אצלי בנוגע לעסק, להתרחבות, ללקוחות, לתגובות לקוחות. עד כמה פיתחתי חוסן נפשי להתמודד עם כל אלו.
תרגיל אישי:
חשבו על המאסטריות שלכן כלומר על המומחיות. הגדירו את:
1. המומחיות שלכן בשלב שאתן נמצאות בו היום
2. את קפיצת המדרגה שאתן מעוניינות לבצע בשלב הבא שלכן.
קפיצת המדרגה יכולה להתבטא בהרבה מאוד אספקטים, להלן כמה מהם:
מוזמנות לשתף כאן בתחומי ההתמחות שלכן ובהגדרת קפיצת המדרגה שאתן מתכננות. יש כוח רב בהגדרות ברורות ובהפצתן. אשמח גם לענות על שאלות בנושא. נשתמע, רינת בורג