חדשות יסמין

המשלחת מפדרציית מיאמי התרשמה מהישגי השותפות עם עמותת יסמין

משלחת מהפדרציה היהודית של מיאמי, השותפה המרכזית של עמותת "יסמין", הגיעה לפגישת עבודה בארץ והתרשמה מהצלחת הארגון בבניית וחיזוק מנהיגות כלכלית נשית בישראל, תוך רתימת גורמים בעלי השפעה, המסייעים להצמחת כוח נשי בעמדות מפתח

ועדת העמותות של הפדרציה היהודית של מיאמי תומכת ב"יסמין" משנת 2014  והיא רואה בו כארגון מוביל וייחודי, הפועל בשיטה של המשכיות ועקביות לבניית מנהיגות כלכלית נשית בישראל.
יש לציין כי בין השנים 2015-2016 תמכה הפדרציה בתכנית "כולנו", המיועדת לליווי להקמת עסקים עצמאיים על ידי נשים ומאז שנת 2017 ועד היום תומכת הפדרציה בתכניות ובפעילות  עמותת יסמין, שכבר הפכו למודל להצלחה לשילוב נשים בראש פירמידת קבלת ההחלטות הגורליות והכלכליות של מדינת ישראל.

יסמין רותמת את הסקטור העסקי ומושכת נשים למעלה
נשות הוועדה התרשמו עמוקות מהמפגש שנערך לאחרונה, וציינו כי הפדרציה רואה בפעילות יסמין חשיבות רבה, כארגון ייחודי שבונה את שלבי הצמחת הנשים מהצעד הראשון ועד לשילובן של נשים בעמדות מפתח בעלות השפעה בכלכלה ובחברה הישראלית. עוד התרשמו נשות הוועדה מהיכולת של יסמין לרתום לפעילות את הסקטור העסקי המוביל במדינה וכן, נשים מובילות, אשר מושכות למעלה את הנשים שנמצאות בתחילת דרכן העצמאית.

"מבחינתנו יסמין היא הבית שממנו צמחנו"
זו השנה החמישית שבה מבקרת המשלחת בארגון יסמין,  כאשר השנה התקיים המפגש  במשרדי יסמין בגבעת חביבה, שם התכנסו נשות המשלחת יחד עם נשות יסמין בוגרות ומנטוריות תכנית איזון- אילנית תירוש, נורית זינגר , טל רונן, סמדר סבו, שירית דולב ופאדיה מטאנס חדד , אשר אמרו כי: "מבחינתנו יסמין היא הבית שממנו צמחנו".
ראש המשלחת, ברברה שרוט, ציינה כי יסמין עושה עבודה מצוינת למען הנשים והמדינה.
עופר ליכטיג, נציג ישראל מטעם הפדרציה היהודית של מיאמי, פתח את המפגש בדברי פתיחה וזו הייתה פגישתו הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, זאת לאחר שנים שרינה גן  נציגת הפדרציה בישראל ונכחה במפגש הזה הייתה אשת הקשר ליסמין וקיימה עם הארגון קשר הדוק, ומקצועי .

על חברות המשלחת נמנו  טרייסי שפיגלמן, יו"ר עמותת הנשים  GMJF, שרה אדלר  מנהלת קרן פלורידה בעבר, אילנה קוסמן, חברה פעילה בוועדות עמותות הפדרציה של מיאמי, הולי לוי אשר שירתה בקבינט המנהיגות הצעירה הלאומית ובמועצה הלאומית לפילנתרופיה של נשים, דבורה (דבי) אן מאיירס שהובילה מכירות בתחום התרבות עבור מלונות אזוריים, אדריאן פדרו, המעורבת בקהילה היהודית של מיאמי מזה 25 שנה ועוד נציגות במשלחת …. נשות המשלחת העמיקו בשאלות והביעו עניין וחשיבות בכל פרטי העשייה של עמותת יסמין בקידום מנהיגות כלכלית נשית וקידום נשים בעסקים

כיראם בלעום, מייסדת ומנכ"לית יסמין, הודתה לרינה על שנים של ליווי ותמיכה, והציגה את החזון והעשייה של עמותת יסמין. מדבריה עלתה האמונה המוחלטת שלה בחשיבות קידום נשים עצמאיות  חזקות והשתלבותן בעמדות מפתח. "קיימת חשיבות רבה באיוש תפקידים בכירים בסקטור הפרטי והציבורי לטובת פתיחת דלתות לנשים נוספות דרכן", אמרה בלעום, "חשוב לציין שהעבודה היום יומית שלנו בשטח היא לחזק ולקדם נשים עצמאיות יהודיות וערביות  בכלל המגזרים והשכבות וליצור שיתופי פעולה- מתוך אמונה כי יציבות, חיי שיתוף ושגשוג, מגיעים מהעשייה, מקידום ושיתוף נשים בראש הפירמידה הכלכלית והעסקית של המדינה".

פאדיה מטאנס חדד, דירקטורית בחברה ממשלתית, מנהלת סניף צפון מכלול תכנון ובקרת הון אנושי בע״מ ומנטורית בתכנית איזון, אמרה כי: "עמותת יסמין וכיראם מעניקות יחס שווה לכל אישה שרוצה לקדם את עצמה".
נורית זיגלר, מרצה ובוגרת תכנית איזון ציינה כי:" יסמין וכיראם בראשה סימנו לעצמן למטרה להביא נשים משפיעות ועוצמתיות לקדמת הבמה, לשולחן מקבלי ההחלטות. מטרה זו באה לידי ביטוי במחויבות ובאכפתיות אמיתיים ורבים, תוך עשייה מתמדת במישורים מגוונים. בנחישות ובתמיכה מתמידים. כמו כן, התשוקה הגדולה של כיראם מדבקת ומאפשרת לך להבין שאם תרצי את תצליחי".
אילנית תירוש בעלים חברת נדל"ן בינלאומית, בוגרת תכנית איזון, הוסיפה כי: "יש הרבה תוכניות לדירקטורים אלא שתכנית "איזון" של יסמין באמת עובדת. התכנית באמת מכשירה, מלווה ויוצרת את המציאות הזו".
סמדר סבו יועצת ארגונית ובוגרת תכנית איזון, הוסיפה כי: "איזון מכשירה נשים עצמאיות  ושמה אותן בתפקידים של דירקטוריות, לא כ'נשים' או כנציגות של אוכלוסיה מסוימת, אלא כדירקטוריות שיודעות טוב את העבודה."
טל רונן, בעלת חברה לטיהור שפכים ובוגרת תכנית איזון, סיפרה כי: "אני הקמתי עסק, כביוכימאית שיודעת את המקצוע שלה. בטחון עצמי יש לי. עכשיו, בזכות ולאחר ההשתתפות בתכנית איזון, יש לי גם הידע המקצועי האיכותי של ניהול עסק ותפקוד כדירקטורית".
שירית דולב, בעלת חברה שיווק ומיתוג  , יזמית ובוגרת תכנית איזון, אמרה כי: "איזון הגיעה בתקופה משמעותית בחיים שלי. החיים שלי היו בתקופה של שינוי ומעבר רציניים וההשתתפות באיזון הניחה אותם על דרך וכיוון. היום אני מנהלת עסק עצמאי שיש לו תוכן ומשמעות חברתיים ומשפחתיים".

במהלך המפגש הוצגה חשיבות התמיכה ההדדית וההמשכיות של פעילות נשות יסמין, שעברו הכשרה בארגון. בין היתר, הודגש כי חלק מבוגרות יסמין תורמות בחזרה  לארגון ולתמיכה בנשים עצמאיות בתחילת דרכן. ביניהן נמצאות פאדיה מטאנס חדד, אשר מלווה נשים בוגרות תכנית "איזון" שרוצות להגיע לתפקיד דירקטור, סמדר סבו אשר שמלווה את עמותת יסמין מבחינה אסטרטגית, שירית דולב אשר מסייעת ליסמין בפורומים מקצועיים בכל הקשור לבניית מודלים ושיווק ועוד. מהמפגש וסיפורי ההצלחה, עלה כי העשייה של יסמין נוגעת בפועל ובצורה מדידה בהצלחתן ובחייהן של אלפי נשים יהודיות וערביות .

בלעום סיכמה כי: "הפדרציה היהודית של מיאמי היא שותף מרכזי לעמותת יסמין, ואני מודה למשלחת על הביקור המוצלח. במסגרת השותפות נמשיך לבנות ולחזק מנהיגות כלכלית נשית בישראל, תוך רתימת גורמים עסקיים בכירים ונשים בעלות השפעה, אשר נותנים דחיפה גדולה למעלה לעוד מאות נשים שצומחות בארגון. באופן זה אנו מובילים יחד שינוי כלכלי וחברתי, בעזרת מנהיגות בעלת כוח והשפעה, אשר הולכת ומתרחבת מידי שנה".