מירי פלג גרנות, בעלת העסק שמעל'ה – האור שבאמנות.

הסיפור שלי הוא סיפור של שילובים, נחישות עם זרימה, אומץ עם הקשבה ותשוקה ואהבה לכל דבר שאני בוחרת לעשות.

את הקריירה שלי התחלתי בלימודים כמו רבות. תמיד ידעתי שאלמד משפטים. כחיילת כבר נרשמתי. תוך כדי הצבא נחשפתי להרבה מהנדסי אוירונאוטיקה ומכונות, בוגרי הטכניון. ככה נחשפתי לדבר הזה שנקרא טכניון, שלא הכרתי קודם לכן. אהבתי. זרמתי. נרשמתי. סיימתי – הנדסת תעשיה וניהול. בהצטיינות. כי בתשוקה ואהבה.

תוך כדי הלימודים שמעתי שקיים דבר כזה מנהל מותג בשטראוס. נדלקתי. ניסיתי. אמרו לי "אבל את כ"כ צעירה וחסרת ניסיון. לא מתאים". אחרי שבוע – את יודעת מה את גם מוכשרת ומסוגלת. מתאים. בואי תהיי "ג'וניורית" ( = צעירה וממש ירוקה) וכך הייתי הג'וניורית הראשונה במחלבות. לא ידעתי אפילו מה זה בדיוק. זרמתי.

עשיתי הרבה. בהרבה תשוקה ואהבה. התקדמתי ואהבתי כל רגע. הגעתי להיות מנהלת שיווק במחלבות. ואני כולה בת 30.

ואז פגשתי את האיש שאהבה נפשי. שלו היה רומן עם הזכוכית. אמרתי לו-בוא אני אהפוך אותך לעסק גדול! חשבתי שאם בשטראוס אומרים לי שאני יודעת מה אני עושה, אז אני יודעת!

אבל היום אני יודעת – אין קשר בין להיות מנהלת שכירה גם אם בכירה בארגון ענק, ובין להרים ולנהל עסק עצמאי משפחתי.

עזבתי מקום טוב. עזבתי את אזור הנוחות שלי ובאתי. היה קשה. היה מפחיד. נדרש הרבה אומץ.

לא תמיד ידעתי מה אני עושה. אבל תמיד ידעתי לאן אני מכוונת.

לא פחדתי מטעויות. לא פחדתי מהשקעות. גם לא מכישלונות. עם הרבה נחישות הגיעו הצלחות.

בתחילה לקחתי את הנושא הקלאסי של השיווק בעסק. התמקדתי במיתוג, כיוונתי לקהל הגבוה, מכרתי יוקרתי – עבודת יד.

אנשים מגיעים לחנויות היום ואומרים "אני רוצה שמעל'ה". זה מיתוג. תשוקה.

ואז "נקראתי" לקחת את ענייני הכספים. הכספים גדלו ואיתם הענייני-הכספים….לקחתי.

למדתי התעמקתי השקעתי. היום אני מנהלת את כל הקשור לכסף, בנקים, הכנסות הוצאות ריווחיות עובדים. הכל.

ואז….יום אחד עזב המנהל התפעולי של הסטודיו. שכ"כ אהבתי ונשענתי עליו.

נפער בור. מילאתי. זרמתי. החיים תמיד יודעים טוב ממני לאן ללכת עכשיו. סה"כ אני מהנדסת תעו"נ. תפעול זה זה. התחלתי לנסוע יום יום לסטודיו שעה לכל כיוון מביתנו.

שעות ארוכות של ניהול הזמנות, רכש, מעקב אחרי אספקות. בזכות כניסתי לתפעול בסטודיו אבחנתי בצורך במערכת ERP והטמענו מערכת פריוריטי. היום הכל מנוהל במדויק. כל בורג רשום. כל מספר. סטודיו שמנוהל כמו שטראוס J

במשך 14 השנים, פתחנו זכייניות שמשווקות אותנו, זכיינים שהם כמו שותפים שלנו. אנחנו מתפרנסים אלו מאלו. בניו יורק (10 שנים) בלוס אנג'לס (8 שנים) במיאמי (5 שנים) במינסוטה (4 שנים) ועוד חדשים במקסיקו, אטלנטה וקפריסין. כמובן בארץ בחנויות מובחרות שבראשן אנשים נפלאים.

השנה יזמתי עסק נוסף, בייבי שלי. מתוך הבנתי את האמנים, האתגרים שלהם, הקושי בשיווק מוצרים כה ייחודיים. הקמתי אתר בשם www.1of.co.il

האתר משווק ומוכר עבודות אמנים ישראליים מובחרים. אני עושה כל השיווק והמכירה. האמן מקבל הזמנה מוכנה ואני עמלה. זה מודל עיסקי שמבוסס על הבנתי את העולם של יוצרים ואמנים.

אחרי 14 שנה אני יכולה להתרומם מעט מהניהול השוטף של העסק. אני מעסיקה עובדים שעושים חלק נרחב מעבודת הניהול השוטף.  וכאן החיבור שלי עם עמותת יסמין. אני מעוניינת לתת מהידע והניסיון שלי לאחרות. להקל מעט מהדרך והפיתולים הרבים שבה ולתת יד בקשיים, שבכל זאת תמיד יגיעו.  אני מחפשת שייכות לגוף שמבין אותי ומתאים לי, ביסמין הרגשתי מיד בבית, רצויה ומוערכת. יסמין מורכב מנשות עסקים שמנהלות עסקים קטנים ובינוניים כמוני, אלו נשים שאיתן יש לי הבנה ונושאים משותפים רבים. אני נותנת מהידע שלי לנשים אלו בהתנדבות ומקבלת בתמורה אפשרות להתפתח אישית ולגדול מתוך כך.

הידע והניסיון שצברתי לא הולכים לאיבוד אלא מסייעים לאחרות להתקדם יותר מהר ובקלות באמצעות עמותת יסמין.

 

לאתר שמעל'ה

לדף הפייסבוק