פרס יו"ר הכנסת הוענק לעמותת "יסמין" בראשות עופרה שטראוס

"שטראוס"

פרס יו"ר הכנסת הוענק בשבוע שעבר לעמותת "יסמין" בראשותה של עופרה שטראוס. הפרס ניתן למנכ"לית ומייסדת העמותה, הגב' כיראם בלעום, על פעילות העמותה למען חברה של כבוד, סבלנות וסובלנות וכן על פעילותה ברשתות החברתיות.

"יסמין" הוקמה בשנת 2006 במטרה לפעול לקידומן של נשים בעלות עסקים קטנים ובינוניים מכלל המגזרים בחברה הישראלית ולשילובן של נשים במשרות בכירות במשק הישראלי.

בכנס יסמין האחרון, בו לקחו חלק מגוון רחב של נשים בעלות עסקים קטנים ובינוניים, הוצגו נתונים מדאיגים בנוגע לחלקן של נשים בעולם העסקים הישראלי. נכון ל- 2016, רק 4% מהעסקים הקטנים והבינוניים במדינת ישראל נמצאים בבעלותן הבלעדית של נשים.

נשיאת העמותה, הגב' עופרה שטראוס:
"עסקים קטנים ובינוניים מהווים למעלה מ-98 אחוזים מהעסקים בישראל, ומעסיקים למעלה מ- 500 אחוזים מהמועסקים במגזר העסקי, אך למרות מרכזיותם במשק דרכם להצלחה מורכבת מאתגרים וחסמים רבים. במקרה של עסקים בבעלות נשים, הקשיים גדולים הרבה יותר והם ללא ספק מהווים פוטנציאל לא מנוצל שיאפשר לנשים לקחת חלק בכלכלת המדינה. על כן, כלכלה, בעיני, נבחנת באופן בו היא מטפלת בעסקים קטנים ובינוניים בבעלות נשים, כיוון שהיא משלבת שני נדבכים מרכזיים ביותר במשק. מדינות שהשכילו לחזק עסקים אלו ולקבוע רכש קבוע מהם, מציגות שיפורים מובהקים במדדים״.

 

פרס יו"ר הכנסת לעמותת יסמין מסמל אבן דרך בפעילות הרבה הנעשית במסגרת העמותה במטרה לסייע לקידומן של נשים מכלל המגזרים לאייש משרות בכירות במשק הישראלי ולעודד נשים המבקשות לצאת לדרך עצמאית ולהקים עסק משלהן.

כיראם בלעום, מנכ"לית ומייסדת העמותה, נשאה דברים בטקס קבלת הפרס ואמרה:

"יסמין מוכיחה, הלכה למעשה, את התועלת הרבה הגלומה במודל של שילוב ידיים וכוחות, של שיתוף יהודים וערבים, של האפשרות להצטיין ולהוביל גם בפריפריה.

השיתוף כשלעצמו הוא מנוע ומנוף צמיחה עוצמתי ויעיל. שיתופי פעולה מחזקים לא רק את הבסיס הכלכלי של עסקים אלא מטפחים, מעצימים ומשביחים את ההון האנושי, או, בתרגום לעברית מדוברת ופשוטה, את בני האדם. הם מכוננים בסיס ליצירת מודל עסקי שמחזק את הנשים ואת הכלכלה גם יחד. הוא מוכיח את כוחן, את חיוניותן ואת השפעתן הניכרת של נשים על החברה ועל הכלכלה".

לקראית הכתבה המלאה לחצו כאן