לא למה לשלב נשים בעסקים, אלא איך

"Onlife"

הנשים הן כוח קניה מוביל,  הן אלה שעושות את רוב החלטות הקנייה לדבריה של  ואסקז מנכ"לית ארגון "וי קונקט העולמי " בכנס יסמין השנתי

 מדגישה ואסקז, מדובר פשוט ב – Good Business. ראשית, זה קונספט שיכול לייצר תחרות בריאה. "כשמציגים קבוצות מגוונות לתוך מאגר ספקים, זה הופך את המאגר הזה לתחרותי יותר, כי כל אלה שרגילים לקבל את החוזים כל הזמן – פתאום ממש צריכים להתחרות", היא מסבירה. "להציע את המחירים הטובים ביותר, לתת את הערך הטוב ביותר. הם פתאום צריכים לשאול את עצמם האם הם חדשניים, האם יש להם ערך מוסף".

"הרבה מהעבודה היא לגרום לתאגידים הגדולים להתיישר עם הקו הזה, והאמת היא שהרבה מהם מתיישרים לבד", מספרת ואסקז. "הם אומרים: 'הנשים הן אלה שעושות את רוב החלטות הקנייה ברמת ניהול הבית, אז אם אנחנו רוצים להיות החברות הרווחיות ביותר בשוק, ולצפות את צרכי השוק, נשים צריכות להיות חלק מיצירת המוצרים והשירותים שלנו, ובניית החברה שלנו'. זה עסקים טובים, זה פשוט טוב לעסקים", היא אומרת. כולם אומרים את זה, אני עונה לה. "אבל הם לא יודעים איך לעשות את זה", היא אומרת. "וזה העניין, שאנחנו מייצרים מסגרת עבודה סביב הנושא".

"יש לנו כמה מהחברות הגדולות בעולם. יש לנו חברה כמו וולמארט, שמעודדת את 10,000 הספקים המובילים שלה, שאלה כמה מהחברות הגדולות בעולם, להתחיל לדווח עד כמה המיקור שלהם מכליל נשים, והאם הם משקיעים איזשהו אחוז מהכסף שלהם על עסקים קטנים בבעלות נשים. והספקים שלהם עובדים עם כל העולם, ומעבירים את זה ללקוחות שלהם". ואסקז מוסיפה שאחד השינויים שהיא יכולה להעיד עליהם הוא שהיום אף אחד כבר לא שואל למה צריך לעשות את זה בכלל. "בעבר, היה צורך לנהל שיחות – למה כדאי לך להשקיע בעסקים של נשים, למה זה משנה, למה שתקנה דווקא מנשים. השיחות שאני מנהלת היום, אפילו עם חברות חדשות, נעות סביב ה'איך'. אוקיי, אנחנו מבינים את זה, עכשיו תגידי לנו איך אנחנו עושים את זה. זה מעבר ענק  בדפוסי חשיבה תוך פרק זמן קצר מאד".

 

הדרך בה אנחנו מוציאים כסף היא שיקוף של מה שאנחנו מעריכים

אליזבת ואסקז מסבירה על החשיבות של עסקים קטנים כמנוע הצמיחה של המשק, "הם אלה שמייצרים משרות", היא אומרת. "אז אם אפשר לעזור ליותר עסקים קטנטנים להפוך לעסקים קטנים, ולעסקים קטנים להפוך לעסקים בינוניים, אז יש פוטנציאל אמיתי לייצר משרות והזדמנויות כלכליות. ואם הם מקבלים הזדמנויות, כי הארגונים הגדולים מכלילים אותם בפנים, הם ילמדו את העסקים הקטנים יותר איך להיות מכלילים בעצמם.

 

"זאת התבוננות בשרשרת האספקה, והרעיון הוא להסיר את המסתורין מהדרך בה השרשרת הזאת עובדת, ולעזור לנשים להבין איך החברות הגדולות עושות מיקור חוץ, ואיך נכנסים לתוך השרשרת הזאת. כי את לא חייבת להיות ספק ענק כדי שתהיה לך השפעה או כדי שתקבלי מכרז גדול. את יכולה להיות ספק קטן לתאגיד גדול, ועדיין להיכנס לרשת הזאת ושמישהו יראה לך את החבלים. ואז את מוכיחה את עצמך ואת יכולה לחפש עוד השקעות וחוזים גדולים יותר".

 

למעשה, מדובר בשינוי תפיסתי רחב הרבה יותר, בשינוי של האופן בו העולם עושה עסקים. "אני רוצה שאנשים יהיו מודעים לכוח הקנייה שלהם. אנחנו, כצרכנים וכארגונים, בוחרים איך אנחנו מבזבזים את הכסף שלנו, ולבחירה הזאת יש השפעה ישירה על הדרך בה אנחנו בונים את הקהילות שלנו. זה שיקוף של מה שאנחנו מעריכים וממה אכפת לנו", אומרת ואסקז.

 

לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן