ועידת יסמין לנשים נערכה בעכו

"עיריית עכו"

כ-300 נשות עסקים יהודיות וערביות השתתפו בסוף השבוע שעבר בוועידת יסמין לקידום בעלות עסקים קטנים ובינוניים בישראל שנערכה בקונסרבטוריון בעכו. הוועידה נערכה במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס המכהנת גם כיו"ר עמותת יסמין, ח"כ תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת והמשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, מיכל צוק.

עופרה שטראוס,  יו"ר עמותת יסמין אמרה בפתח הועידה: "אנחנו,  כנשות עסקים יש לנו כח לחולל שינוי,  אנחנו צריכות לעשות את השינוי. אם צריך לעשות דרך ארוכה כדי למצוא את המכנה המשותף אנחנו יודעות איך לעשות את זה. אני חושבת שבכל העולם יכולים ללמוד מהמודל של יסמין כי יש לנו כאן עמותה שפותחת עסקים, ומקדמת עסקים. בישראל, על כל בעיותיה, פערים בין עשירים ועניים, יהודים וערבים, נשים וגברים, בפורום הזה לפחות עובדים ומדברים על זה. דמוקרטיה זה לא מובן מאליו. יש מקומות בעולם ששותקים. אצלנו יש במה. בהשוואה לעולם אנחנו אמנם בפיגור לעומת כמות העסקים בבעלות נשים. אבל היום כולם מבינים שאי אפשר לבסס בית על משכורת אחת ואני מאמינה שנראה את השינוי בשנים הקרובות.  אני מדברת בכל מקום על כך שאני קיבלתי את ההזדמנות לנהל עסק אבל הבנתי באותו יום שזה בא עם הרבה אחריות ויש לזה מחיר".  שטראוס התייחסה בדבריה גם לנשיא ריבלין שבביקורו בארה"ב דיבר על הפערים בחברה הישראלית: "הנשיא ריבלין אמר בארה"ב שצריך לסגור את הפער בין המגזרים. הגיע הזמן שישימו את הפער בין המגזרים על סדר היום הלאומי. קידום הנשים במדינת ישראל הוא אחד הנושאים החשובים שיש".

ראש העיר עכו שמעון לנקרי הוסיף ואמר: "בעיריית עכו יש כ- 40% נשים במועצת העיר. הקונסרבטוריון שבו אנו יושבים היום, מקיים שיעורים ללמעלה מ-700 איש, יהודים וערבים. אני קורא לכן – המשיכו להתעקש ליצור כלכלה שמחזקת את העסקים הקטנים, כשהם מצליחים, אז הכלכלה בצפון מתחזקת" .
כיראם בלאום, מנכ"ל עמותת יסמין סיכמה: "בשנים האחרונות תמכנו ב-5000 עסקים בבעלות נשים, יהודיות וערביות . בנוסף שיתפנו פעולה עם עשרות ארגונים חברתיים ורתמנו את הסקטור עסקי כדי להעלות את המודעות ולקדם עסקים בבעלות נשים".

עמותת יסמין המובלת על ידי יו"ר קבוצת שטראוס, עופרה שטראוס, ומנכ"לית ומייסדת העמותה כיראם בלעום, מסייעת לבעלות עסקים בשורה ארוכה של תחומים הדרושים להן להקמתו של עסק ולקיומו לאורך זמן. מדי שנה, עורכת העמותה ועידה מרכזית אליה מגיעות בעלות העסקים ונציגים מהמגזר הציבורי, העסקי והאזרחי בכדי לדון בדרכים לקדם עסקים קטנים ובינוניים בבעלות נשים בישראל. בין משתתפי הוועידה:  חלי ממן מייסדת קבוצות תמיכה לדיאטה והרזיה, נילי דוידוביץ, מייסדת דעת (מרכז פיתוח ובדיקות תוכנה לנשים חרדיות), זוכת מאסטר שף נוף עתאמנה אסמעיל, ח"כ עאידה תומא סלימאן יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, שחף ויינר איתן מייסדת "מצפנים" ומיכאל שטראוס.

לקראית הכתבה המלאה לחצו כאן