חדשות יסמין

תפקידו של הדירקטור מהחלק האקדמי לחלק היישומי

המפגש האחרון בחלק האקדמי של תכנית איזון דירקטוריות משפיעות אשר התקיים בתאריך 10.4.18 החל בהרצאתה של הגברת אלה אלקלעי סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת IBI אשר נתנה סקירה על שוק ההון והסברים על הבורסה ותפקידה, על ההבדל בין מניות לאגרות חוב ,האפשרויות העומדות בפני חברות לגיוס הון ,על הכלים הפיננסים הקיימים ועוד… בסיום הרצאתה נתנה אלה טיפים מקצועיים למשתתפות מנקודת מבט נשית כיצד להתנהל בסביבה גברית בתפקיד דירקטור.
"אישה אשר מכהנת בתפקיד דירקטור מביאה איתה נקודת מבט אחרת וחשוב מאוד שחשיבה זו תבוא לידי ביטוי בקבלת החלטות "

IMG-20180417-WA0027

חלקו השני של היום נמשך עם רו"ח עמירם גולדמן המכהן כדירקטור במספר חברות ציבוריות ופרטיות .
העביר את ההרצאה שלו בנושא : דגשים בנושא ביטוח דירקטורים ונושאי משרה. עמירם העביר הדגשים חשובים בנושא ביטוח לדירקטורים חדשים. ניתן הסבר מקיף מה חשוב לבדוק בכיסויי הביטוח ועל מה להתעקש, תוקף הביטוח ומה הוא מכסה. כמו כן עמירם הסביר מה ניתן לעשות כאשר החברה לא משלמת את פוליסת הביטוח וכיצד ניתן לשמור על הרצף בתשלומי הפוליסה כאשר החברה אינה יכולה לשאת בתשלום הביטוח. ההרצאה הייתה מעניינת ורלוונטית מאוד לתקופה זו שבה דירקטורים נתבעים.

IMG-20180417-WA0049

ולסיום, כיראם בלעום מנכ"ל עמותת יסמין נתנה סקירה על המשך התכנית בחלק היישומי. התכנית מתוכננת להתחיל בתאריך 24.4.18 באירוח בנק הפועלים שהוא השותף המרכזי בתכנית זו, התכנית בנויה בהיקף 40 שעות אקדמיות 10 מפגשים שבועיים ממרצים שרובם מכהנים כדירקטורים וותיקים בחברות ממשלתיות וציבוריות, כיראם הדגישה את המטרות ויעדי התכנית, במהלך התכנית נציגת עמותת יסמין תערוך מפגשים אישיים עם משתתפות התכנית במטרה לבנות את מסלול העתיד  לתפקיד דירקטורית. בנוסף, במפגש האישי תבדק התאמתה של המשתתפת ללוי ע"י מנטור. יש לציין שעמותת יסמין עושה מאמץ גדול בבניית התכנית ושילובן של הנשים בעמדות של קבלת החלטות.
בסיום היום חולקו תעודת סיום החלק האקדמי למשתתפות התכנית ושמענו את תגובות המשתתפות על התכנית – קיבלנו תגובות המעודדות אותנו לקדם את התכנית ליעדים שתוכננו – והוא שילוב נשים בעמדות דירקטור.