חדשות יסמין

שיווק מול תאגידים סדנה בחברת שטראוס

יום לימודים של עמותת יסמין בתאריך 7.3.17 בנושא שיווק עצמי מול תאגידים גדולים מדיניות רכש לא יצורי בתאגידים הגדולים מאנשי קבוצת שטראוס משה ריעני סמנכ"ל שרשרת האספקה אוליביה מלכה מנהלת רכש לא יצורי קבוצת שטראוס – ישראל.

עסקים רבים קטנים ובינוניים פוטנציאלים לרכש המגוון של תאגידים גדולים ובעלי ובעלות עסקים רבים המעוניינים להשתלב כספקים  לחברות גדולות ובתאגידים לא  מצליחים ונתקלים בקשיים ובחסמים רבים. עמותת יסמין אתרה צורך זה בנתה תכנית לקידום הנושא המהווה מענה לעסקים ולתאגידים לשילוב עסקים קטנים ובינוניים כספקים לרכש מגוון בחברות הגדולות.

עמותת יסמין בשיתוף ובחסות קבוצת שטראוס ארגנו  יום עיון בנושא זה שיועד לנשים בעסקים חברות יסמין. במפגש הציג משה ריעני סמנכ"ל שרשרת האספקה של קבוצת שטראוס את החסמים הפנימיים שמונעים ומגבילים את בעל/ת העסק לשווק את  עצמם מול קהלי היעד ובמיוחד מול אנשי  ומנהלי הרכש בתאגידים גדולים. לדבריו ישנו חסם עיקרי והוא החסם המנטלי כל שאר החסמים שבעלת עסק מספרת לעצמה כמו שיווק, קשרים וכו' הנו רק עטיפה. אלו הם מיקודי שליטה חיצוניים כלומר תירוצים לגורמים חיצוניים המשפיעים על ההצלחה. בכדי להתגבר על החסם המנטלי יש צורך במודעות לחסם ויש צורך להתאמן  בכדי לנטרלו  וכך ניתן להתגבר לאט לאט על החסם המנטלי. בכדי להתגבר על החסם המנטלי יש צורך באימון ואימון מביא להצלחה משה ריעני  מונה מס' נקודות להצלחה ולדבריו אפילו הישג בנקודה אחת היא הצלחה אשר תייצר עוד הצלחות.

כבעלת עסק במפגש עם מחלקת הרכש עלייך קודם כל להכיר את המוצר שלך על בוריו, המוצר צריך להיות מצוין עלייך להדגיש בפרק זמן קצר את התועלות של המוצר, מה היתרונות שלו, על איזה צורך הוא עונה ומה העדיפות של עסק קטן על פני עסק גדול. והכי חשוב להגיע למפגש עם התלהבות ותשוקה מהמוצר. חשוב לזקק את מטרת הפגישה ולהתכונן מראש לקראת המפגש. לחקור ולהכיר לפני את הפרסונה שאתו המפגש מתקיים.

במושב השני של היום הרצתה אוליביה מלכה מנהלת רכש לא יצורי של קבוצת שטראוס אשר נתנה לנשים טיפים כיצד להתנהל מול מחלקת הרכש  והסבירה כיצד המחלקה עובדת. מחלקת הרכש הנה צינור בלבד אשר עוזרת ליוזר הסופי בקבלת החלטה בבחירת הספק. לדבריה המגמה היום בעולם במחלקות הרכש הוא לא להסתכל רק על שורת המחיר הסופי אלה על פרמטרים נוספים כמו התלהבות ואכפתיות ממה שעושים וממליצה להיצרב בתת מודע (בדיחה, מימיקה וכו') בכדי שמנהל הרכש יזכור אותך. במפגש עם מחלקת הרכש חשוב מאוד להכיר את מחירי השוק שבו את פועלת. לשים הכל על השולחן ללא הפתעות, לדעת "לחשב מסלול מחדש" במידת הצורך. עוד מציינת אוליביה כי  "רק אתן מכירות את המוצר שאתן מספקות תכירו את מרכיבי העלויות".

לפני מתן הצעת מחיר לא להתבייש לשאול את כל השאלות, עד מתי אפשר להגיש את ההצעה? שאלות לגבי מפרט הצעה ולשלוח את ההצעה לבדיקת ביניים. אם את עובדת כבר עם ארגונים גדולים כדאי לציין זאת שהנך יודעת לעמוד בזמנים, ואחוזי הסטייה שלך הם X  . במידה ואת עובדת עם ארגון מתחרה מומלץ מאוד לציין זאת ולבקש מיוזמתך לחתום על הסכם סודיות. עוד מציינת אוליביה כי אחת האפשרויות לשמש כספק היא להיכנס כספק משנה באלמנט מסוים וספציפי שאת טובה בו. מחלקת הרכש בד"כ מסייעת בעניין זה. ההרצאות של מנהלי הרכש היו מרתקות והשאירו טעם של עוד…

אחריה הרצתה אסנת חזן יועצת ארגונית על תפקידו של מנטור ואיך הוא יכול לתרום לחונך שלו להישגים והצלחות. עמותת יסמין תהיה הפלטפורמה של נשים יזמיות בתחילת דרכן העסקית אשר רוצות לקבל מנטור מתכניות יסמין המתקדמות כמו תכנית איזון – דירקטוריות משפיעות  שיהיו מנטוריות ויתרמו מניסיונן והידע שלהן לנשים אחרות בעמותה. היות ובמסגרת תכנית איזון חוו תהליך של מנטורינג חידדה אסנת את תהליך הליווי וציינה "שכל אחד ואחת צריך אדם אחד לפחות שיאמין בו". בדיון שהתקיים במהלך ההרצאה ציינו הנשים כי ליווי המנטור בדרכם לתפקיד דירקטוריות תרם להן לראות את עצמן באור אחר, חיזק את היכולות שלהן, קיבלו הדרכה והכוונה והציב בפניהן זרקור על תכונות חזקות.

בסוף היום חולקו תעודות סיום עבור תכנית איזון מחזור 1 למשתתפות התכנית שסיימו את התכנית בהצלחה .

עמותת יסמין תמשיך לפעול בהתמדה לחיזוק נשים בעסקים יהודיות וערביות.

אם את רוצה להשתתף בהרצאות הרשמי לקבלת הניוזלטר